Trwają największe na świecie targi owocowo-warzywne Fruit Logistica 2017. Obecność polskich producentów borówki jest jak co roku bardzo widoczna, a sukces coraz powszechniej doceniany. Wśród innych owoców to właśnie borówki kojarzone są z Polską. Najważniejsze że jest to dobry wizerunek!

 

Polish Berry Cooperative promuje w Berlinie nie tylko siebie, ale i Polskę jako kraj pochodzenia borówki. Inicjatywę tworzą trzy grupy producenckie – wielkopolska BerryGroup, podkarpacki Elliot i Polskie Jagody z Lubelszczyzny. i. Promowane są również standardy produkcji i zbioru z wstępnym schłodzeniem w czasie poniżej 30 minut oraz marka Berry Good. Pod nią PBC sprzedaje owoce do 25 krajów, na 4 kontynentach.

Stoisko Polish Berry Cooperative na Fruit Logistica 2017

Berlińskie Targi Fruit Logistica to miejsce, w którym spotykają się owoce, które są wizytówką krajów i regionów. Cieszy nas to, że gramy globalnie i że opinie o polskiej borówce wzmacniają znakomitą reputację polskiej żywności. Polska borówka to eksportowa wizytówka naszego kraju – mówił Dariusz Zęgota z podkarpackiej Grupy ELLIOT, członka Polish Berry Cooperative.

Kiwi, ananasy … a borówki z Polski

Włosi są producentami najlepszych kiwi na świecie. Mają długą tradycję i doskonałe zrozumienie uprawy tych owoców, od samego początku, od pola, przez przechowywanie aż po dostawę do klienta docelowego. Przez lata wypracowali standardy, które pozwalają zachować właściwości organoleptyczne kiwi, owocu uznawanego za zimowy. Zbieramy nasze kiwi pod koniec listopada, a później zasadnicze znaczenia ma przechowywanie ich w temperaturze zera stopni, ale bez zamrażania. Temperatura, atmosfera i wilgotność muszą być kontrolowane, tak, aby owoce zachowały swoje właściwości do końca sezonu we Włoszech, czyli do maja lub czerwca. Zero stopni. Najlepsza temperatura to zero stopni. Do transportu drogowego zalecamy 2-3 stopnie, natomiast kontenery wysyłane za granicę podróżują w temperaturze zero stopni – mówi Cristina Stamate, Export Manager z KINGFRUIT SRL.

Kiwi, podobnie jak borówka, uważane jest za jeden z najzdrowszych owoców świata. Włosi uważają, że ciągle nie cieszy się ono odpowiednim uznaniem, mimo iż ma mnóstwo witamin i minerałów, wszystkiego, czego organizm potrzebuje w zimie – Tak jak wy, Polacy, jesteście dumni ze swoich borówek, tak my uważamy, że nasze kiwi są najlepsze – dodaje.

Jagodowe są bardzo charakterystyczną wizytówką polskiej branży owocowej. Powodów jest wiele, ale kluczowym umiejętność przekonania, że my Polacy mamy lepszy produkt. Atutem borówki jest lokalizacja plantacji, dobór odmian, wypracowane w Polsce standardy uprawy i zbioru.

Wielu zagranicznych gości odwiedziło Polish Berry Cooperative w Berlinie

W przypadku Kostaryki taką wizytówką są ananasy. Kostarykańczycy wypracowali systemy produkcji, które pozwalają na uzyskanie większej liczby owoców z metra kwadratowego. W porównaniu z innymi producentami ananasa w Kostaryce wydajność jest wyższa. Mają więc dużo owoców, w dobrej cenie, ale koncentrują się na tym by pokazać, że smak ich ananasów nie ma sobie równych na całym świecie.

Podobnie jak borówka, jest to produkt wymagający utrzymania odpowiedniej temperatury, żeby zachować swoje właściwości, słodycz i chrupkość. Kiedy ananas zostanie schłodzony tuż po zbiorze, to tak, jakby został zapieczętowany: zachowa takie same właściwości, jakie miał zaraz po zbiorze. Jeśli będziemy przechowywać go w niskiej temperaturze, produkt zachowa słodycz, którą miał tuż po zerwaniu. Właśnie dlatego owoce transportuje się w kontrolowanej temperaturze, również w kontenerach. Chodzi o to, żeby maksymalnie zachować właściwości produktu. Temperatura przechowywania ananasów wynosi 7,5 stopnia Celsjusza, przez cały czas transportu – powiedział Alexander Roman, Dyrektor firmy PROCOMER, z Kostaryki.

Kostaryka jest największym światowym eksporterem ananasów. W kraju jest prowadzonych wiele badań nad ulepszeniem procesów produkcji. Wiele instytucji, publicznych i prywatnych, nieustannie pracuje nad optymalnymi metodami zbioru. To dlatego mają tak dobrą wydajność, dużo owoców i mało odpadów, walory zdrowotne i smakowe. Są konkurencyjni i sprawni promocyjnie.

Przedstawiciele PBC również prezentowali w Berlinie swoje standardy produkcji. Są one doceniane i postrzegane jako bardziej wymagające. Mogliśmy się o tym przekonać już w zeszłym roku (relacja a FL 2016 – http://jagodnik.pl/dzis-polska-borowka-podbija-swiat-jutro-wymaga-dobrej-wspolpracy/).

Dzięki Polish Berry Cooperative polskie borówki są coraz lepiej postrzegane w Europie i na świecie

Polskie borówki – jest się czym pochwalić

Musimy mówić o naszych przewagach. Mamy przecież plantacje zlokalizowane na terenach czystych ekologicznie, na lekkich, kwaśnych glebach – najlepszych do uprawy borówki. Staranny dobór odmian wydłuża czas naszych zbiorów. W PBC mamy sprawdzone i opisane „7 Zasad Dobrego Zbioru”, i przewagę, która pozwala zdobywać najbardziej wymagające rynki Azji – umiemy schładzać owoce do 30 minut od zerwania. Taki standard wypracowaliśmy na plantacjach należących do Polish Berry Cooperative – mówi Dominika Kozarzewska, Prezes Polskich Jagód, członka Polish Berry Cooperative.

Produkujemy w Polsce blisko współpracując z naturą, a cała nasza infrastruktura jest bardzo nowoczesna. Tak jest w wielu dziedzinach, ale my koncentrujemy się na borówkach. Nasi kontrahenci zwracają ogromną uwagę na to, że zapewniamy pełną identyfikowalność owoców i opakowań, mamy elektroniczny system ewidencjonowania zbiorów. Nowoczesne sortownie i flota samochodów umożliwiają kontrolowanie warunków transportu. Mamy to i musimy o tym mówić. Gwarantujemy produkt najwyższej jakości. Mamy świetny wizerunek jako producenci. Borówka zaczyna być eksportową wizytówką Polski – dodaje Mateusz Pilch, z wielkopolskiej BerryGroup, członka konsorcjum PBC.

Polish Berry Cooperative to organizacja skupiająca producentów borówki z Polski

Targi Fruit Logostica to wielki salon promocyjny, największe targi owocowo-warzywne na świecie. To też miejsce, w którym spotykają się owoce, które są wizytówką krajów i regionów, w których są uprawiane. Cieszy ekspansywność i energia borówkarzy i to, że liderzy patrzą bardzo do przodu. Interesuje ich opinia o jagodowych, stopień organizacji i zdolność działania wspólnego. Za takim myśleniem stoi już wymierny komercyjny sukces.

PBC w zakończonym roku potrafiła rozszerzyć listę krajów i partnerów handlowych. Eksportuje na 4 kontynenty. Jako branża polscy producenci borówki są w Berlinie najliczniej reprezentowaną grupą. Żaden inny kraj nie ma tak licznej reprezentacji branży borówkowej. Polska borówka to eksportowa wizytówka naszego kraju – puentuje Dariusz Zęgota z podkarpackiej Grupy ELLIOT, członka Polish Berry Cooperative.

W swoich działaniach handlowych PBC koncentruje się na umacnianiu pozycji, ale zadania działań promocyjnych  rozumie znacznie szerzej. Liczy się kondycja całej branży i status polskiej borówki. Wiele wskazuje na to, że produkowana przez Polaków borówka może być już niebawem tak silną wizytówka Polski, jak kiwi – Włoch, ananas – Kostaryki czy pomarańcza – Brazylii. Czego Państwu i sobie jako Redakcja życzymy.

źródło: materiał prasowy PBC

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.