Ekoeuropa – Jakość i Tradycja


Agencja Rynku Rolnego podpisała umowę z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”. Umowa ma tytuł „Ekoeuropa – Jakość i Tradycja” i dotyczy realizacji trzyletniej kampanii promującej eko-żywność w USA, Japonii i Singapurze.

Budżet nowej kampanii sięga 11,6 mln euro, a działania Stowarzyszenia „Polska Ekologia” są przewidziane na lata 2015–2018 i będą skierowane zarówno do odbiorców polskiej EKO żywności na amerykańskim, japońskim i singapurskim rynku, jak i do polskich rolników i przetwórców.

Nowe możliwości zbytu pozwolą członkom Stowarzyszenia, i nie tylko rozwinąć przede wszystkim przetwórstwo. Rozwój rynku ekologicznej żywności oznacza przyciągnięcie do tego segmentu nowych przetwórców i producentów, a także rolników i hodowców. A to przekłada się na większą podaż, silniejszą konkurencję i niższe ceny w sklepach, a co za tym idzie większą dostępność dla klientów. Istotnym czynnikiem jest tworzenie gęstszej sieci dostawców, co wpływa na obniżenie kosztów transportu żywności, która ma krótszą datę terminu przydatności do spożycia z uwagi na brak w swym składzie produktów chemicznych konserwantów. Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia” skupia osoby i firmy zajmujące się produkcją żywności z surowców ekologicznych certyfikowanych. Ideą Stowarzyszenia jest reprezentowanie całej branży żywności ekologicznej, przy aktywnej pracy na rzecz rozwoju eko-rynku.

Źródło: FAMMU/FAPA na podstawie: inf. prasowe portal spożywczy