Wśród wystawców tegorocznych targów WorldFood Warsaw (Warszawa 14-16 kwietnia) znalazła się firma Legucin, oferująca naturalne produkty z borówki wysokiej. Po raz pierwszy na tego typu wystawie firma zaprezentowała swoje borówkowe wyroby.
15 lat temu posadziliśmy pierwsze krzewy borówki na naszej plantacji, od 5 lat poszukiwałem sposobów na przetwarzanie owoców. Wreszcie się to udało – powiedział Arkadiusz Legucki, prezentując produkty marki Lifeberry: soki, dżemy i błonnik uzyskane z borówki.
Gospodarstwo sadownicze prowadzi wspólnie z żoną Agnieszką, w którym powierzchnia uprawy wynosi już 20 ha. Gospodarstwo należy również do grupy producentów Sunberry. Jak podkreśla Arkadiusz Legucki, wraz z rosnącą produkcją borówki, szukał on sposobu na to by jeszcze lepiej zagospodarować te owoce, również te słabszej jakości. W tym też celu uruchomił mroźnię, która pozwala nadwyżki owoców lub te słabszej jakości (np. drobne), zamrozić. Dopiero później po sezonie owoce są przerabiane. Firma Legucin zainwestowała w kompletną linię do produkcji soków oraz dżemów, w tym zastosowała wiele unikatowych rozwiązań jak np. linia do tłoczenia soku o niezwykle dużej wydajności. W ofercie są jak na razie 4 produkty: naturalny sok z owoców borówki, sok borówkowo-jabłkowy, dżem borówkowy (80%, pozostałą część stanowi mus jabłkowy) i błonnik z borówki. Ten ostatni produkt, to jak podkreśla A. Legucki, wszystko co najlepsze z borówki czyli produkt uzyskany z miąższu borówki z dodatkiem koncentratu jabłkowego. Wszystkie produkty są naturalne, nie zawierają żadnych ulepszaczy, cukru ani konserwantów. Taka oferta powinna przede wszystkim zainteresować osoby, które dbają o własne zdrowie, bo przecież borówki czy to świeże czy przetworzone to ogromna porcja witamin soli mineralnych, a także takich związków jak antocjany i flwonoidy. Lifeberry to marka mająca się kojarzyć nie tylko z dobrym smakiem produktów, ale przede wszystkim zdrowym stylem życia – podkreślał Arkadiusz Legucki.