Prosty sposób na znalezienie pracownika w ogrodnictwie


Sezon w ogrodnictwie nadciąga wielkimi krokami, a wraz z nim wzrost zapotrzebowania na siłę roboczą w tym sektorze. Obecnie wiele gospodarstw skarży się na jej deficyt. Bez pracowników sezonowych nie będzie możliwości zebrania owoców i warzyw. Ich zbiorem, jak co roku, będą zajmowali się głównie cudzoziemcy, przede wszystkim pracownicy z Ukrainy i innych krajów zza naszej wschodniej granicy.

Niestety znalezienie dobrego pracownika w szczycie sezonu to nie lada wyzwanie dla rolników. Narzekają oni na trudności związane przede wszystkim z procesem rekrutacji. Połową sukcesu jest już zatrudnienie takiego pracownika i jego przyjazd do gospodarstwa rolnego.  Nie gwarantuje to jednak świadczenia pracy do końca sezonu, gdyż obcokrajowcy często zmieniają pracodawców, bądź nagle rezygnują z zatrudnienia.

W rozwiązaniu tych problemów może pomóc firma JOBLIO, która zapewnia nieograniczony dostęp do tysięcy potencjalnych pracowników.

„Nie jesteśmy agencją zatrudnienia czy też firmą rekrutacyjną ani żadnego rodzaju pośrednictwem.  Stworzyliśmy innowacyjną platformę technologiczną w postaci łatwej aplikacji, którą można pobrać na telefon. Łączy ona bezpośrednio pracodawcę z pracownikami, przy użyciu jednej, globalnej sieci rekrutacyjnej. Znajdują się w niej różne oferty pracy, do których mogą aplikować kandydaci na pracowników.”

JOBLIO zajmuje się pozyskiwaniem pracowników nie tylko sezonowych, ale także tymczasowych oraz stałych, zarówno z krajów Europy Środkowo-Wschodniej – Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Armenii czy Gruzji, jak i z rynków pozaeuropejskich.

Główne zalety JOBLIO:

  • transparentność,
  • brak pośredników w procesie rekrutacyjnym,
  • brak prowizji pobieranych od pracowników,
  • brak kosztów związanych z rekrutacją dla pracodawcy,
  • globalny charakter sieci rekrutacyjnej,
  • gwarancja weryfikacji danych osobowych kandydata.

Pracodawca płaci ustalone z JOBLIO wynagrodzenie bezpośrednio pracownikowi. W aplikacji każdy przyszły pracownik widzi swoją finalną stawkę wynagrodzenia. Kandydat wie, ile będzie zarabiał oraz gdzie i na jakim stanowisku będzie pracował. Wpływa to na pozytywne nastawienie pracowników i efektywność ich pracy.

Oferowana pracownikowi za pośrednictwem platformy płaca, musi być zgodna z obowiązującym w danym kraju prawem (nie może być niższa niż minimalna płaca, z wyłączeniem umowy dotyczącej pomocy przy zbiorach).

Szczegóły na temat platformy i samej aplikacji znajdziesz na stronie: https://joblio.co/en/ (wybierz polską wersję językową).

Jak wygląda procedura współpracy?

  1. Wspólnie z pracodawcą dokonujemy oceny zapotrzebowania na pracowników. Analizujemy wymagane profile kompetencji i stanowisk oraz inne oczekiwania wobec kandydatów do pracy, w tym poziom wynagrodzenia.
  2. Przedstawiamy naszą ofertę pracodawcy.
  3. Podpisujemy umowę pomiędzy JOBLIO a pracodawcą, który jest zainteresowany naszymi usługami.
  4. Pracodawca zamieszcza (z naszą pomocą) swoją ofertę pracy na platformie, a kandydaci z bazy danych JOBLIO (m.in. użytkownicy naszej aplikacji) mogą ją na niej zobaczyć.
  5. Po opublikowaniu przez pracodawcę oferty pracy, kandydaci mogą wyszukiwać ją według własnych kryteriów. Dzięki możliwości korzystania z zestawu filtrów, są oni w stanie upewnić się, że otrzymane stanowisko spełnia ich potrzeby i oczekiwania.
  6. Kontaktujemy się z naszymi lokalnymi zagranicznymi partnerami, w celu jak najbardziej efektywnej możliwości rekrutacji kandydatów, według otrzymanych zleceń. Nasi zagraniczni przedstawiciele dokonują ich odpowiedniej selekcji. Sprawdzamy referencje, weryfikujemy doświadczenie, a także przeprowadzamy rozmowy kwalifikacyjne (możliwa jest też, w przypadku zgłoszenia takiego zapotrzebowania – bezpośrednia rozmowa pracodawcy z zainteresowanym pracownikiem).
  7. Pracodawca wybiera pracowników, którzy zadeklarowali chęć pracy w jego firmie/gospodarstwie.
  8. Pracodawca zaprasza wybranych przez siebie pracowników, zgodnie z zobowiązującymi w Polsce przepisami i procedurami.

JOBLIO udziela pracodawcy i pracownikowi także pomocy prawnej od momentu rekrutacji, przez cały proces relokacji, aż po przybycie do siedziby pracodawcy oraz w trakcie zatrudnienia. Wszyscy kandydaci do pracy poddani są badaniu lekarskiemu na 48 godzin przed przyjazdem (w tym testy na COVID-19). Pracownicy i pracodawcy mają dostęp do całodobowej infolinii, która zapewnia im kontakt w przypadku jakichkolwiek pytań, mogących pojawić się w trakcie zatrudnienia. 

Materiał prasowy firmy Joblio

……………………………………………………………………………………………







ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here