Promocja polskiej borówki na szczycie IBO

Od lewej: Andrés Armstrong, były Prezes IBO, Peter McPherson, Prezes IBO, Dominika Kozarzewska




W ciągu 2-ch lat UE stanie się największym importerem borówki, prześcigając pod tym względem USA. Europa Wschodnia odnotowała jeden z najwyższych wzrostów produkcji (procentowo) na świecie. 

Tegoroczny szczyt International Blueberry Organization odbywa się w Vancouver w Kanadzie. Wydarzenie zgromadziło ponad 400 osób z 16 krajów – czołowych producentów tego gatunku. Polskę reprezentuje Dominika Kozarzewska, członek zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki, która to organizacja przystąpiła do IBO w 2018 r.

Wystąpienia i dyskusje koncentrują się na tematach strategicznie istotnych dla przyszłości borówkowego rynku: innowacjach odmianowych, w zakresie technologii produkcji i marketingu. Dużo uwagi poświęcono konieczności wprowadzenia przyjaznych dla środowiska opakowań. Cort Brazelton przedstawił wydawany co 2 lata przez IBO raport dotyczący światowego rynku borówki. Obszerny wykład został poświęcony prowadzonym obecnie badaniom nad właściwościami zdrowotnymi niebieskich jagód.

Z plantacji położonych w Kolumbii Brytyjskiej pochodzi 90% kanadyjskiej produkcji owoców borówki wysokiej, której pierwsze nasadzenia zostały zrealizowane w latach dwudziestych.

Spotkanie IBO poprowadził Cort Brazelton z USA

Główne odmiany to Duke (stanowiący większość nasadzeń), Bluecrop i Elliott.  Wyzwania, z którymi mierzą się obecnie kanadyjscy plantatorzy są bardzo podobne do tych, z którymi zmagamy się w Polsce: niedostatki siły roboczej, konieczność wymiany nasadzeń w celu zapewnienia najwyższej jakości owoców czy zjawiska pogodowe będące następstwem zmian klimatycznych.

Krzewy odmiany Duke na plantacji należącej do firmy Valley Select.

IBO to globalna organizacja zrzeszająca liderów branży borówkowej, w tym producentów, organizacje społeczne oraz organy administracji. Jej misją jest zbieranie i upowszechnianie informacji i danych dotyczących rynku owoców borówki, a głównym celem zwiększanie ich konsumpcji na całym świecie. Organizacja objęła patronatem tegoroczne II Jagodowe Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej organizowane w ramach kampanii „Czas na polskie superowoce!”. Jak stwierdził Gustavo Yentzen, przedstawiciel IBO, „nasza organizacja z wielką satysfakcją wsparła wydarzenie, którego celem była promocja codziennej konsumpcji owoców jagodowych. IBO wierzy, podobnie jak organizatorzy Jagodowych Mistrzostw Świata, że działając wspólnie jako branża, możemy osiągnąć więcej.”

Kolejny szczyt IBO odbędzie się w Peru w sierpniu 2020 r.

Źródło: Fundacja Promocji Polskiej Borówki







Poprzedni artykułSprawny system nawadniający – ekspert radzi
Następny artykułŚwięto owoców na Targu Śniadaniowym na Mokotowie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj