Zbioru borówek w naszym kraju w pełni. Od kilku lat jesteśmy jednym z największym producentów tych owoców w Europie, a w rankingu światowym zajmujemy 6 miejsce.
Wiele gospodarstw rolnych przekształciło się i ukierunkowało tylko i wyłącznie na borówkę, której zbiory owoców trwają od lipca do końca września. Polska borówka cieszy się bardzo dużym uznaniem trafiając w najdalsze zakątki całego świata, tym samym stawiając jako wyzwanie i oczekiwanie klientów odpowiedni sposób pakowania zapewniający bezpieczny transport, przeładunek i przechowywanie.
Nie sposób zapomnieć o coraz to nowszych przepisach, wymogach i standardach, które UE na nas wywiera między innymi w postaci Ustawy z dnia 31 stycznia 2020 r. w zakresie dotyczącym ewidencji i sprawozdań składanych do „Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami”. (BDO).
Jak ta ustawa przekłada się na przedsiębiorców, producentów czy rolników zajmujących się sprzedażą swoich towarów?
W przypadku opakowań, odpadów opakowaniowych lub produktów w opakowaniach z folii, plastiku, przepisy obejmują:
- Wprowadzanie po raz pierwszy na terytorium kraju produktów w opakowaniach;
- Eksport produktów w opakowaniach lub/oraz wewnątrzwspólnotowa dostawa produktów w opakowaniach;
Powyższe fakty kierują nas do poszukiwania nowych możliwości i rozwiązań w obszarze opakowań z tektury.
I w tym miejscu pojawia się pierwsze pytanie – czy faktycznie uda się zastąpić w 100% opakowania plastikowe, które spełnią powyższe wymagania?
Obrany kierunek, aby zamienić plastik na papier, który trwa od kilku lat oraz coraz wyższe opłaty związane z odpadami wymagają od producentów nowego spojrzenia, poszukiwania nowych rozwiązań nie w kontekście przymusu, lecz globalnego trendu, który na pierwszym miejscu stawia ochronę środowiska, pozyskiwanie naturalnych źródeł energii, a w branży opakowaniowej coraz większe wykorzystanie papieru, tektury i celulozy.
Branża opakowań tekturowych jest w fazie wdrażania zaawansowanych rozwiązań, które pozwalają stworzyć takie opakowaniowa, które mają barierę wilgoci czy wody.
Tak w firmie Dan-Kart powstał pomysł, koncept, aby sprostać wyzwaniu i stworzyć, pokazać nowe możliwości opakowań między innymi dedykowanych do owoców jagodowych truskawek, a przede wszystkim borówki amerykańskiej.
Od koncepcji przez projekt wielu konstrukcji, przeprowadzonych testów, aż do uzyskania finalnego opakowania, które z dumą i wielką przyjemnością Państwu przedstawiamy.
Materiał promocyjny. Autor Regina Telega, Dan-Kart