Jagodowy Core Team – cele i realizacja





W ramach strategii Core Teamu w sektorze ogrodniczym działa zespół dedykowany branży jagodowej. Ścisła współpraca ma na celu zwiększyć stopień zorganizowania branży i zapewnić jej lepsze warunki rozwoju. Jagodowy Core Team składa się z piętnastu osób i pracuje w trzech grupach. Pierwszymi tematami są: opracowanie systemu monitorowania nasadzeń, ustalenie przejrzystych zasad współpracy w łańcuchu dostaw i wsparcie kampanii ,,Czas na polskie superowoce’’.

Idee Jagodowego Core Teamu:

– ,,Wspólny głos’’ sektora jagodowego wewnątrz i na zewnątrz branży

– Promocja i integracja w kierunku jakości oraz rentowności

– Ustalenie przejrzystych zasad współpracy w łańcuchu dostaw

– Cel nadrzędny: zbudowanie długofalowej strategii rozwoju branży jagodowej

Podaż wraz z popytem

Zastanawiamy się nad tym, jak zbierać dane na temat rynku, bo w tej chwili tych danych dla większości gatunków nie mamy, i jak pracować nad  rynkiem od strony podażowej i popytowej – mówi Dominika Kozarzewska, koordynatorka Jagodowego Core Teamu, Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki i Członek Rady Nadzorczej KZGPOiW.

Jagodowy Core Team chce doprowadzić do tego, iż strona odpowiadająca za popyt będzie świadoma co produkować, gdzie na rynku to umieszczać i w jakich segmentach są produkowane owoce. Strategia dąży do opracowania i wdrożenia branżowych standardów jakości i produkcji owoców jagodowych w konkretnych segmentach rynku. Core Team chce wiedzieć, jakie owoce powinny być kierowane na rynek deserowy, krajowy, eksportowy i do przetwórstwa.

Przez Core Team liderzy branży chcą kształtować postawy producentów i konsumentów, dotyczące produkcji i konsumpcji owoców. Wyzwaniem jest, byśmy mówili jednym głosem – mówi Krzysztof Żabówka, Dyrektor zarządzający Daifressh.

Według Stanisława Pluty, prof. Instytutu Ogrodnictwa – PIB – Mamy większe szanse, jeśli będziemy razem. Jeśli będziemy pracować razem, przetrwamy.

Celem popytu jest czynne wsparcie kampanii ,,Czas na polskie superowoce!’’, która opiera się na promocji gatunków jagodowych, tj. truskawki, maliny, jagody kamczackie, agrest, borówki, porzeczki czarne i czerwone, jeżyny, aronie oraz mini kiwi. Gatunkiem, który kampania oficjalnie wesprze po raz pierwszy w tym roku jest rokitnik.

Zespoły robocze

W ramach Jagodowego Core Teamu powstały trzy zespoły.

  • Pierwszy zespół zajmie się opracowaniem systemu monitoringu nasadzeń. Chcą to zrobić z uwzględnieniem odmian i przeznaczenia owoców. Tak, by uzyskać dane produkcyjne i wiedzieć, czym jako branża dysponują i czym mogą handlować na rynku.
  • Drugi zespół merytorycznie i organizacyjnie wspiera kampanię „Czas na polskie superowoce!”.
  • Trzeci zespół ma bardzo ambitne zadanie, które na pewno będzie musiał w przyszłości podzielić na mniejsze części. Chodzi o ukształtowanie zdrowych relacji w całym łańcuchu dostaw.

W chwili obecnej grupy pracują w czasie pomiędzy spotkaniami Jagodowego Core Teamu. Wyniki pierwszych prac, opracowane rozwiązania, zaprezentują już na kolejnym spotkaniu, które odbędzie się na początku marca.

W skład zespołu projektowego wchodzą:

Dominika Kozarzewska – koordynator
Andrzej Krupiński
Dominik Woźniak
Dorota Łabanowska-Bury
Hubert Woźniak
Krzysztof Sak
Krzysztof Żabówka
Mariusz Padewski
Mariusz Podymniak
Paweł Eggert
Paweł Krawiec
Paweł Leszczyński
Piotr Nowak
Stanisław Pluta
Witold Boguta

Źródło: Komunikat prasowy Core Teamu







Poprzedni artykułJubileuszowa Borówkowa 22 (Międzynarodowa Konferencja Borówkowa 2022)
Następny artykułSpotkanie jagodowe Szałas agro, Delphy Polska, Agropartners i Royal Brinkman

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj