Przedstawiciele dużych sieci handlowych takich jak Aldi, Lidl, Delhaize, ICA i M&S wzięli udział w wydarzeniu istotnym dla globalnego biznesu jagodowego. Global Berry Congress powrócił do Rotterdamu 15 listopada. Kupcy i dostawcy jagodowych z całego świata mieli więc okazję do bezpośrednich spotkań, rozmów i negocjacji pierwszy raz po trzyletniej przerwie spowodowanej epidemią koronawirusa.

Duże spotkanie uczestników branży

Wśród tych, którzy tym razem przybyli na Global Berry Congres, obecni byli m.in. reprezentanci Aldi, Lidla, Delhaize, ICA i M&S, a także wielkich marek, takich jak Driscoll’s, BerryWorld, Fall Creek, Hortifrut, Dole / Total Produce, Special Fruit, SanLucar i Agrovision. Wydarzenie, w ramach którego odbyły się sesje konferencyjne na trzech scenach w sercu tętniącej życiem areny networkingowej i wystawienniczej, zgromadziło ponad 350 osób z 28 krajów. Omawiali oni najnowsze kluczowe trendy panujące na rynku świeżych jagód. Niektórzy przybyli by usłyszeć o przełomowych innowacjach, które ukształtują ich biznes w nadchodzących latach. Tegoroczny program koncentrował się w szczególności na wyzwaniach stojących przed firmami z branży jagodowej i ich klientami. Cindy van Rijswick z Rabobank mówiła o krótkoterminowych trudnościach po stronie podażowej, związanych głównie z inflacją w obszarach takich jak transport i nawozy, a także zmniejszoną dostępnością siły roboczej i wody. Jednocześnie starała się jednak uspokajać obecnych podkreślając obiecujące długoterminowe prognozy popytu i ciągły jego wzrost w różnych częściach rynku.

Interesujące debaty i prelekcje

Po przemówieniu specjalistki z Rabobank odbyła się szczegółowa debata na temat przyszłego kierunku rozwoju rynku owoców jagodowych z udziałem Jonathana Locka brytyjskiego przedstawiciela marki Marks & Spencer, Lisette Holmberg ze szwedzkiej sieci ICA oraz José Gandia, prezesa firmy Royal. W dalszej części dnia delegaci rozmawiali o etycznym i zrównoważonym pozyskiwaniu surowców, wojnie na Ukrainie, odnawialnych źródłach energii, nowych rynkach zbytu ale i o krajach o wschodzącej produkcji jagodowych, brandingu, nowych odmianach, robotyce i całej gamie innych zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Organizowany przez Fruitnet Global Berry Congress jest corocznym ważnym wydarzeniem do śledzenia trendów i innowacji w zakresie świeżych owoców jagodowych. Nabywcy, dostawcy i inni kluczowi gracze z branży spotykają się osobiście, aby omówić przyszłość tej kategorii.

Źródło: Fruitnet







Poprzedni artykułBorówkowa lekcja z Peru
Następny artykułJagodnik 8/2022 – już w sprzedaży

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj