Carrefour we Francji nie będzie sprzedawał truskawek w styczniu


Nie oferujemy już truskawek w styczniu, głównie po to, by zadowolić naszych klientów – poinformował na Twitterze 6 stycznia Yoann Alarçon, managera ds. produktów tradycyjnych i świeżych w Carrefour w Francji. Czy ta decyzja będzie dotyczyć innych owoców, jakie były przesłanki do jej wprowadzenia? Warto zapoznać się ze stanowiskiem przedstawionym przez menadżera największej we Francji sieci supermarketów.

Decyzja wycofania ze sprzedaży truskawek w tej francuskiej sieci jest bardzo symboliczna i spowodowana jest potrzebą spełniania oczekiwań swoich klientów. Postanowiłem wyeliminować truskawki z naszych sklepów w styczniu, częściowo po to, aby zadowolić naszych klientów, którzy chcą więcej świeżości, ale także aby uświadomić im, jak ważne jest spożywanie produktów lokalnych. Dzięki temu zaangażowaniu chcemy zwrócić uwagę naszych klientów na inne produkty, takie jak jabłka starych odmian jabłek lub pracę, którą wykonaliśmy, na przykład w zakresie uczciwego handlu bananami – wyjaśnia Yoann Alarçon.

Jak informuje Y. Alarçon Carrefour otrzymał pozytywne informacje klientów, spełniając ich oczekiwania. Większość z nich rozumie, a nawet twierdzi, że nie może się doczekać, kiedy w przyszłym miesiącu zobaczą pierwsze truskawki na półkach. Większość opinii była pozytywna. Dla tych, którzy na przykład bardzo chcieli truskawki do wypieków, kierowano ich do oferty mrożonych truskawek. Ostatecznie wprowadzona decyzja nie ma na celu moralizowania. Jej celem jest oferowanie produktów wysokiej jakości, a nie ocenianie tych, którzy chcą spożywać truskawki zimą.

Każdy wygrywa, oferując truskawki wysokiej jakości

Przed wdrożeniem tej decyzji, Carrefour z wyprzedzeniem ostrzegał swoich dostawców. W ocenie przedstawiciela sieci Carrefour dostawcy truskawek, mają pełną świadomość, że jakość ich produktów o tej porze roku nie jest optymalna. Więc wszyscy przegrywają, jeśli oferują truskawki złej jakości. Dostawcy, ponieważ ich towary mogą zostać odrzucone, sklepy, ponieważ mogą ponieść straty, klienci, ponieważ nie lubią konsumować niesmacznych owoców, a planeta, ponieważ przewieźliśmy owoc, który ostatecznie nie spełnił satysfakcji.

Według Y. Alarçona takie zmiany muszą postępować krok po kroku. Nie uda się zmienić z dnia na dzień półek z owocami i warzywami. Wszelkie zmiany muszą być wprowadzone z czasem i wsparciem. To kumulacja drobnych działań przyniesie znaczącą zmianę. Dlatego zdecydowaliśmy się zacząć od truskawek i to przez krótki okres czasu. Owoce te na półki sklepowe wrócą około połowy lutego, kiedy będą lepszej jakościowe. Chcemy również pokazać naszym klientom, co jest ważne, czyli nie rozmiar czy kolor produktu, a jego smak. Jeśli nie jesteśmy w stanie dostarczyć produktu wysokiej jakości w określonych porach roku, jak ma to miejsce w przypadku truskawek w styczniu, to ważne jest, aby zadać sobie pytanie, usuwając ofertę na rzecz innych ciekawszych pod względem smakowym produktów, i czekać kilka tygodni, aby ponownie zaoferować wysokiej jakości truskawki. Jestem absolutnie przekonany, że za miesiąc będziemy mieli lepsze truskawki niż obecnie – informuje Y. Alarçona

Dziś debata dotyczy nie tylko cen, ale także stosunku jakości do ceny

Zaprzestanie oferowania truskawek w styczniu jest również zgodne z polityką Carrefour, aby jakość stała się siłą, szczególnie poprzez program Act for Food: „Carrefour zobowiązał się do serwowania swoim klientom smacznych, świeżych i lokalnych produktów. Dlatego musimy wprowadzić kilka zmian w naszej ofercie owoców i warzyw. Chcemy również komunikować się z naszymi dostawcami, aby oferowali nam smaczne odmiany i nietypowe produkty. Ponieważ dziś debata dotyczy nie tylko cen, ale także stosunku jakości do ceny. Produkt, który nie jest dobry, nawet jeśli jest tani ze względu na akcje promocyjne, zawsze będzie za drogi.

Będziemy faworyzować dostawców, którzy oferują produkty oparte na dobrych praktykach proekologicznych

Yoann Alarçon dodaje, że oprócz walorów smakowych, Carrefour poszukuje obecnie owoców i warzyw produkowanych w sposób przyjazny dla środowiska. Będziemy dawać pierwszeństwo dostawcom, którzy mogą nam zaoferować dobrze wyprodukowane produkty, bez pozostałości pestycydów lub pochodzące z dobrych praktyk rolno-ekologicznych. Wprowadzane zmiany są następstwem wyników rozmów i ankiet uzyskiwanych od klientów.

Hiszpańscy producencie odpowiadają

Prezes Freshuelva, Alberto Garrocho, natychmiast odpowiedział na stawiane zarzuty. Truskawki z Huelvy w styczniu są już produktem najwyższej jakości, osiągając maksymalnie 13 stopni Brixa. Nasze warunki pogodowe o tej porze roku w naszym regionie są dobre dla upraw. Niskie temperatury spowalniają dojrzewanie owocu, więc jest on wystawiony na więcej godzin nasłonecznienia, co ma bezpośredni wpływ na smak – informuje przedstawiciel hiszpańskich plantatorów.

Dlatego zaprasza świeżo upieczonego menadżera Carrefour France, aby spróbował truskawek z Huelvy i upewnił się o doskonałej jakości i smaku produktu, który z pewnością zasługuje na swoje miejsce na półkach sieci supermarketów. Jesteśmy w środku sezonu truskawkowego, który rozpoczął się już w połowie grudnia. Nie można tego powiedzieć o kiwi czy jabłkach, ani we Francji, ani nigdzie w Europie – mówi Alberto Garrocho.

Źródło: Matthieu Lovery, Directeur de Marché Fruits et Légumes, Fleurs et Plantes oraz freshuelva.es
Carrefour




ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here