Berry Fest – pierwszy przegląd alkoholi z owoców jagodowych




Ruszają zapisy do Berry Fest – projektu promującego jagodowe wina, nalewki, destylaty, kraft. Berry Fest odbędzie się 3 października w Pałacu Mała Wieś pod Warszawą. Zapraszamy do prezentacji swoich wyrobów producentów alkoholi, które powstały z wykorzystaniem jagody kamczackiej, aronii, jeżyn, malin, agrestu, porzeczki, truskawki, borówki, minikiwi, rokitnika, derenia i żurawiny.

Promocja organizowana jest w ramach projektu „Czas na polskie superowoce!” i jest dedykowana odbiorcom segmentu HoReCa. Patronat objęły m.in. czasopisma „Restauracja” oraz „Hotelarz”. Planowany jest konkurs w kategoriach definiowanych przez gatunki owoców i rodzaje alkoholi oraz przyznanie nagrody głównej – Grand Prix pierwszego przeglądu alkoholi z owoców jagodowych. Nagrodą w konkursie jest promocja wśród właścicieli i kadry zarządzającej HoReCa. Laureaci będą promowani również w ramach tegorocznej akcji „prezenty dla firm”. Aktualne informacje pod adresem BerryFest.pl.

Gdzie na świecie produkuje się znakomite wina z czarnej porzeczki i jagody kamczackiej? Jeżynówki, aroniówki, jagodowe nalewki, ratafie i okowity? Gdzie piwowarzy nauczyli się dodawać do piwa truskawki i maliny? Odpowiedź może być jedna – w Polsce. Mamy wszystko by tak się stało. Znakomite owoce, bogactwo gatunków i odmian, kompetencje, tradycje, pokłady ambicji, pasji i kreatywności. Kiedy tak się stanie? Jeśli połączymy ten potencjał i będziemy go promować. Taki projekt właśnie powstaje. Nagrodą w konkursie jest promocja wśród właścicieli i kadry zarządzającej HoReCa.
 
Berry Fest odbędzie się 3 października w Pałacu Mała Wieś pod Warszawą. Swoje produkty zaprezentować mogą producenci alkoholi z jagody kamczackiej, aronii, jeżyn, malin, agrestu, porzeczki, truskawki, borówki, minikiwi, rokitnika, derenia i żurawiny. Przyjmowane są zgłoszenia do konkursu jagodowych: win, nalewek, destylatów oraz kraftu. Konkurs planowany jest w kategoriach definiowanych przez gatunki owoców i rodzaje alkoholi. Planowane jest również przyznanie nagrody głównej – Grand Prix pierwszego przeglądu alkoholi z owoców jagodowych.

Zapraszamy również amatorów, którzy od lat tworzą trunki z własnych owoców. W tej kategorii również przyznane będzie imienne wyróżnienie.
Wszyscy nagrodzeni będą promowani na łamach czasopism partnerów. Kluczowym wymiarem tej promocji jest całostronicowa reklama laureatów w czasopiśmie „Restauracje”. Numer październikowy promowany będzie m.in. na Polagrze oraz Natura Food be ECO.

Skąd pomysł na taki projekt?
Owoce jagodowe i alkohole to przykład produkcyjnych i eksportowych sukcesów. Na co dzień widzimy kooperacje producentów i przetwórców. Widzimy, że na tym styku powstają nowe produkty. Obserwujemy też zainteresowanie tematyką alkoholi w środowisku plantatorów. Dużo ludzi robi je z pasji i coraz więcej komercyjnie. Chcemy ich wszystkich spotkać. Używając metafory owocowej – branża dojrzała już do tego – mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Jakie są atuty jagodowych trunków?
Owoce jagodowe to kategoria rosnąca. Określamy je jako superowoce. Alkoholowe atuty można ująć w 3 grupach – doznania smakowe, autentyzm i atrakcyjność biznesowa.
Rozpoznawalny przez konsumentów smak i słodko-kwaśne aromaty owoców jagodowych stały się pierwszym atutem ich konsumpcji. Z badań Kantar wynika, że to efekt pandemii – czasu spędzonego w kuchni i wspólnych posiłków. Rocznej refleksji na temat tego co jemy. Jeśli powinniśmy zatem serwować dania z lokalnymi alkoholami – a powinniśmy – to zaznaczmy, że mówimy tu o alkoholach, które mamy w DNA i które są częścią kultury polskiego stołu.
Autentyzm to wypadkowa kilku food terenów. Chcemy rzeczy zdrowych, produkowanych z szacunkiem dla natury. Coraz lepiej rozumiemy regionalizm i lokalność. Chcemy znać ludzi, którzy tworzą nasze jedzenie, ufamy im, wspieramy ich i doceniamy. Nalewki to „chluba wielowiekowej polskiej tradycji kulinarnej”. To tożsamość i pole do eksplorowania tradycji. Okowity i destylaty mają stać się elementem promocji regionalnej żywności. To ma sens, ponieważ owoce jagodowe mają lokalny charakter i są bardzo charakterystyczne dla naszego klimatu. Duże amplitudy temperatur, rocznych i dziennych, dają im intensywny smak i kolor. Nigdzie też na świecie nie produkuje się ich w tak dużym wolumenie i asortymencie. Integracja i dobry wizerunek jagodowych plantatorów dopełnia obraz wyjściowy.

Czy mówimy o kategorii, która będzie rosnąć? Wydaje się, że „tak”. Wina owocowe to dziś kategoria rosnąca, a nowa ustawa winiarska poprawi ich dostępność. Owoce jagodowe to od lat najpopularniejsza grupa polskich owoców używanych przez piwowarów. Obok truskawki, maliny, porzeczki, warzone są piwa z aronią, agrestem, jeżyną, jagodą kamczacką. W ostatnich latach domowe trunki przeżywają swoisty renesans. Lokalne festiwale nalewek biją rekordy liczby zgłoszeń.
Promujemy modną branżę, która stawia na jakość i przetwarza owoce jagodowe. Przybliżamy miłośnikom owoców jagodowych wina, nalewki będące klasyką polskich alkoholi i jagodowy kraft. Zapraszaliśmy już do najlepszych pubów. Poczuliśmy, że wzrost świadomości tego jak dynamicznie rozwija się polskie piwowarstwo rzemieślnicze jest ważny. Dla wszystkich, którzy promują jakościowe podejście do życia, naturalne produkty, smakową otwartość i kreatywność. Współpraca z restauratorami to okazja do poszerzenia rynku, prezentacji naszych trunków nowym ludziom, rozszerzenia jagodowej oferty. Liczymy, że projekt spodoba się i na stałe wpisze w kalendarz – mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Miejsce: Pałac Mała Wieś koło Grójca, Mazowsze.
Termin: 3 października 2022 r.
Aktualne informacje pod adresem BerryFest.pl

Do udziału niezbędna jest akredytacja.
Rozpoczął się proces akredytacyjny na Berry Fest 2022. Chętnych by wziąć udział w konkursie, jako producent komercyjny lub amator, zapraszamy do zgłoszenia na adres: BerryFest@inspiresb.com (producentów prosimy o podanie rodzaju alkoholu i owocu/owoców). Proces kończy się 17 września, ale zachęcamy do akredytacji już dziś.

Dziennikarzy i redakcje chętne by relacjonować wydarzenie prosimy o akredytację pod adresem: akredytacja@inspiresb.com (media).

W razie pytań lub problemów z akredytacją, prosimy o kontakt na adres Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw: Świętokrzyska 20, lok.32, 100-002 Warszawa, e-mail: biuro@grupyogrodnicze.pl
 

Patronaty medialne

Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Projekt sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez KZGPOiW kampanii „Czas na polskie superowoce! IV edycja.”

Kampania jest realizowana pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.










Poprzedni artykułPopularne odmiany truskawek i sadzonki doniczkowane
Następny artykułTechnicznie o stosowaniu produktów w ochronie i nawożeniu malin

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj