Powszechnie wiadomo, że warto żyć zdrowo i że owoce są wręcz symbolem zdrowego stylu życia, ale wkomponowanie ich w codzienną dietę nie jest proste. Kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych u dzieci jest poważnym wyzwaniem. Można to robić poprzez dobra zabawę i taki właśnie koncept promuje  Polish Berry Cooperative.

Połączcie kreatywnie 2 borówki i przekonajcie się, że zdrowe słodycze istnieją – tak w skrócie wygląda idea konkursu BerryGood Challenge 2017, którego pierwsza edycja właśnie się zakończyła.  

Czy można promować zdrowe nawyki w sposób tak lekki i bezpretensjonalny?

Nie tylko można, wręcz trzeba. Plantatorzy borówki stawiają na naukę poprzez zabawę. Wszyscy wierzymy, że dzieci uczą się i przyswajają najlepiej, kiedy są zaangażowane i pochłonięte tematem – mówi Anna Kasprzyk, z małopolskiej Akademii Aktywnych i Kreatywnych.

Nadesłane do konkursu pracy były bardzo ciekawe

Konkurs był bardzo prosty. Należało ułożyć 2 borówki na talerzu lub namalować 2 niebieskie kulki przypominające borówki na kartce papieru, i połączyć je w ciekawy sposób. Technika i forma pracy konkursowej była dowolna. Prace można było zgłaszać do 10 września. Zwycięzca Konkursu został wybrany przez użytkowników Facebooka, w drodze głosowania. Odbyło się ono w dniach 11-15 września, na fanpage BerryGood.

Celem jest promocja owoców jako alternatywy dla słodyczy i przekąsek. Borówki są naturalnie słodkie i dlatego rekomendowane przez dietetyków jako „zdrowe słodycze”. Konkurs promuje kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych i podpowiada rodzicom, jak wzmacniać naturalną pomysłowość dzieci.

Edukacja poprzez zabawę to główna idea konkursu BerryGood Challenge

Mechanizm jest prosty. Dziecko w zabawie otrzymuje potwierdzenie swoich możliwości. Wzmacniamy jego naturalną pomysłowość. To rozwija i buduje poczucie własnej wartości. Dzieci, które wierzą w siebie, lepiej się czują i lepiej uczą – wyjaśnia Joanna Pasowska-Serek z Akademii.

Zwycięzcy i nagrody w konkursie BerryGood Challenge 2017

Praca pod tytułem „Miś Polarny” została zwycięzcą pierwszej edycji konkursu. Rodzinna praca zbiorowa Igora, Alberta, Pawła i Pauliny Krusińskich w Warszawy. Pomagała mama, ale to najmłodszy Igor zadecydował, gdzie umieścić 2 borówki. Zrobił to bardzo ciekawe, w wielu pracach konkursowych borówki umieszczano jako oczy.

 

Zwycięska praca w konkursie BerryGood Challenge 2017

Dlaczego wystartowali? – Bo Wasze borówki są przepyszne i duże. To ważne dla synka, bo wśród innych wybierał tylko duże i traktował jak białe kruki. Zjadał je na końcu. A Wasze je po kolei zachwycony – mówi Pani Paulina. Młodszy woli pomidory, ale że naśladuje starszego, to wszystko przed nim – dodaje. Zwycięzcy otrzymali karton borówek od marki Berry Good, borówkowe koszulki i zaproszenie na plantację dla całej przedszkolnej grupy. Plantatorzy ugoszczą dzieciaki i pokażą im, jak rosną borówki.

PBC promuje 30 minut mądrej zabawy dziennie

Wkomponowanie owoców w codzienną dietę nie jest zadaniem prostym. Używanie argumentu „weź, bo zdrowe”, w przypadku dzieci często przynosi skutek odwrotny od zamierzonego. Pomysł plantatorzy wypracowali w trakcie zeszłorocznych warsztatów. Namawiają do wspólnego przygotowywania posiłków, urozmaicania kanapek i rozmowy o borówkach. Zabawa jest najprostszą formą nauki. Dobre jedzenie i zdrowie może być przedmiotem zabawy. Borówki świetnie się tu sprawdzają. Mają charakterystyczny kolor i woskowy nalot. Ich kształt i rozmiar wręcz prowokują do zabawy. To przyciąga i pozwala angażować kolejne zmysły. Jest w tym też pomysł na spędzenie czasu razem – mówi Anna Kasprzyk. Zdrowe nawyki żywieniowe są bardzo trudne do zmiany. Dlatego tak ważne jest ich wypracowanie w młodym wieku. Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci. Konkurs jest inspiracją dla rodziców w walce o to, by sformułowanie „coś dobrego” – nie kojarzyło się dzieciom ze słodyczami.

 

Cała akcja promuje pozytywną motywację i borówkową edukację poprzez zabawę. Dziecko w zabawie potwierdza swoje możliwości, to, że umie i że decyduje. Wystarczy 30 minut dziennie. Nic, czego nie można zrobić już dziś. Wystarczy pytać, dziwić się i pochwalić. Takie 30 minut zmienia świat! – mówi Ewelina Zęgota, córka plantatorów z Podkarpacia.

Konkurs cieszył się bardzo dużą popularnością również nie międzynarodowym fanpage’u BerryGood from Poland. Promuje polskie borówki i kreatywność jako naszą narodową cechę.

Czy warto promować zdrowe nawyki żywieniowe wśród dzieci? Każdy pewnie odpowie, że TAK. Niech zatem koncepcja zdrowych nawyków żywieniowych, a tym bardziej związanych ze spożywaniem owoców borówki przez dzieci, promieniuje na nasze otoczenie, a przykład kampanii realizowanej przez PBC, niech będzie inspiracją do działań realizowanych na własnym „podwórku”.(Red)

źródło: materiał prasowy Polish Berry Cooperative









Poprzedni artykułOchrona powietrza i wody oraz zrównoważony rozwój
Następny artykułJesienna kampania zbiorów borówki w pełni

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj