Projekt „Czas na polskie superowoce!” wśród „Złotych Innowacji FMCG 2022”


Złote Innowacje FMCG & Retail to największy na polskim rynku konkurs konsumencki, wyłaniający innowacyjne produkty i usługi. Nagradzane zostają rozwiązania, które uatrakcyjniły rynek spożywczy, zrewolucjonizowały podejście do zakupów i bezpośrednio wpłynęły na zachowania kupujących. Nagrodę „Złotej Innowacji FMCG 2022” otrzymał projekt „Czas na polskie superowoce!” – kampania promująca codzienną konsumpcję owoców jagodowych. Projekt jest finansowany z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Finałowa Gala, podczas której ogłoszono wyniki odbyła się 25 października w Teatrze Kamienica.

Jagodowe obok Żabki, Lodów Ekipy i Rześkiego Rokitnika Obok kampanii promującej polskie superowoce wśród nagrodzonych są projekty pokazujące kierunek, w jakim rozwijać się będzie handel. Żabka Eko Smart, to sklep laboratorium, w którym – niejednokrotnie jako pierwsza firma na świecie – Żabka testuje 20 przyjaznych środowisku rozwiązań. Eurocash otrzymał nagrodę za IPH – przełomową aplikację dla sklepów, a firma Koral za lody Ekipa. Wśród nowości spożywczych produkty Oshee, Mlekovity, Wedla i marka Żubrówka za najnowszą wersję „Rześki Rokitnik”.

„Złote Innowacje FMCG & Retail” to cykliczny konkurs wyłaniający co roku produkty i usługi, które pojawiając się na rynku wyróżniły się wyjątkowym stopniem innowacyjności. O zwycięstwie decydują konsumenci, którzy w internetowym badaniu wybierają najbardziej nowatorskie rozwiązania.


Dlaczego promocja owoców jagodowych jest innowacyjna?
Organizatorzy docenili formułę i ekspansywność tego projektu. Plantatorzy owoców jagodowych zdecydowanie porzucili orientację produkcyjną. Kilka lat temu zaczęli od integracji wokół „1 LIPCA – Dnia Polskiej Borówki”, dziś swoistą sztafetę tworzy 11 gatunków. Obok borówki, truskawki, jagoda kamczacka, agrest, maliny, czarne i czerwone porzeczki, jeżyny, aronia, rokitnik i minikiwi. Razem promują „codzienną konsumpcję”. Nazywamy to jagodową sztafetą, ponieważ celem jest ciągłość. Świadome, płynne przejście milionów konsumentów, z sezonu jednego owocu w sezon drugiego – mówi Witold Boguta, Prezes Zarządu Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Nagroda była szansą by przypomnieć, że owoce jagodowe, o których mowa, są charakterystyczne dla naszego klimatu. Tak wielu gatunków nie uprawia się nigdzie na świecie. Może stąd ta energia i determinacja. Obok świeżych owoców, promowane są przetwory, wypieki, lody, w tym roku doszły jagodowe alkohole i Berry Fest. Projekt łączy producentów, ludzi sportu, kucharzy, lekarzy i dietetyków. Wszyscy zachęcamy do jedzenia owoców jagodowych codziennie – dodaje Witold Boguta.

W realizację projektu zaangażowało się wielu producentów i organizacji. Partnerami Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw są Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej SPBA, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Stowarzyszenie Plantatorów Jagody Kamczackiej, Polskie Stowarzyszenie Plantatorów Porzeczek, Krajowe Zrzeszenie Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA oraz Stowarzyszenie Plantatorów Mini Kiwi. Fundacja Promocji Polskiej Borówki jest od początku partnerem merytorycznym nagrodzonego projektu.

Innowacje w duchu eko
Nagrodę wręczono podczas wydarzenia pod nazwą INNOVATION DAY. W 5 panelach dyskusyjnych eksperci z branży FMCG i retail omawiali najważniejsze wyzwania rynkowe. Konferencja odpowiadała na pytanie jak kształtują się innowacje w branży FMCG, retailu, logistyce oraz w sektorze opakowań. Tegoroczny Innovation Day 2022 odbył się pod hasłem „Zrównoważone innowacje w nowoczesnym biznesie”. 

Wyniki konkursu
Głosować można było na produkty podzielone na 5 grup: SMAK, SKŁAD, OPAKOWANIE, ODPOWIEDŹ NA POTRZEBY i CHWILE Z PRODUKTEM w 32 kategoriach. Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 270 produktów. Decyzją konsumentów – Złotą Innowacją uhonorowano 32 produkty bądź linie, które uzyskały najwięcej głosów. W każdej z kategorii drugie i trzecie miejsce zostały nagrodzone wyróżnieniami. W konkursie w sposób szczególny podkreślono też innowacyjne rozwiązania retail, które w ostatnim roku wpłynęły na rozwój handlu. Jury nagrodziło 12 rozwiązań, a laureatom wręczono statuetki potwierdzające zdobycie Złotej Innowacji.
Oprócz nagród konsumenckich jury konkursu zdecydowało się przyznać specjalne Nagrody Kolegium Redakcyjnego, by docenić produkty i koncepty, które w sposób wyjątkowy wpłynęły na kształt oferty produktowej, dzięki swej innowacyjności. W tej kategorii nagrodzono przedsięwzięcie „Czas na polskie superowoce!”.  

Pełna ich lista oraz szczegółowe informacje na temat konkursu „Złote Innowacje FMCG&Retail 2022” znajdują się na stronie Hurt&Detal, w portalu wiadomoscispozywcze.pl.
Gratulujemy producentom owoców jagodowych i pozostałym laureatom.

Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja IV”








ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here