Na rynku mamy wiele produktów bez których nie wyobrażamy sobie prowadzenia ochrony. Czasami jednak warunki pogodowe nie pozwalają na wykonanie zabiegów, a w momencie kiedy możemy już w pole wjechać okazuje się, że mamy ich do wykonania kilka. Z pomocą wtedy przychodzą wytyczne i tabela mieszania środków ochrony roślin. Jednak ciągła rotacja i dostępność preparatów zmienia się z roku na rok nie zawsze mamy informację czy takie mieszanki można bezpiecznie zastosować.

W Sadowniczej Stacji Badawczej w Kozietułach gdzie prowadzone są doświadczenia firmy Bayer wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom oraz wymaganiom plantatorów. W ubiegłych sezonach wykonaliśmy kilka doświadczeń, które miały na celu sprawdzenie możliwości mieszania się produktów ze sobą oraz wpływu takich mieszanek na rośliny. W latach ubiegłych sprawdzane one były na jabłoniach jednak w tym sezonie rozszerzymy to o uprawy jagodowe.

Sprawdzane mieszanki zbiornikowe po okresie kwitnienia w uprawie jabłoni na odm. ‘Szampion’ i ‘Golden’

  • Movento 100 SC + Coragen 200 SC + Merpan 80 WDG
  • Movento 100 SC + Natural Crop SL + Super Fifty Algae
  • Movento 100 SC + Wapnovit Turbo
  • Movento 100 SC + Ekolost Standard
  • Movento 100 SC + Delegate
  • Movento 100 SC + Luna Care
  • Movento 100 SC + Kaptan
  • Movento 100 SC + Kaptan + Score
  • Movento 100 SC + Talius Sad
  • Movento 100 SC + Madex Max

Mieszanki zbiornikowe przed okresem kwitnienia w uprawie jabłoni na odm. Idared

  • Sivanto Prime + Coragen
  • Sivanto Prime + Score + Merpan + Kendo
  • Sivanto Prime + Natural Crop SL + Super Fifty Algae
  • Sivanto Prime + Talius Sad
  • Sivanto Prime + Mospilan
  • Sivanto Prime + Merpan + Sercadis

*Movento zarejestrowane jest w uprawie truskawek na mszyce i roztocza truskawkowca w dawce 1l/ha przed kwitnieniem

*Sivanto Prime ma rejestrację w uprawie szklarniowej w dawce 0,5 l/ ha na mszyce, a 0,625 l/ha na mączliki do stosowania w momencie pojawu się szkodnika.

Konieczność stosowania mieszanek wynika również z kosztów związanych z wykonaniem samego zabiegu na co składa się czas i paliwo. Stosując tego typu rozwiązania w ochronie ograniczając częstotliwość przejazdów emitujemy mniejszą ilość CO2 do atmosfery.








ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here