Czerwiec na plantacjach jagody kamczackiej – informacje dla plantatorów



6,8 miliona Polaków jest otwarta na spróbowanie kamczatki. Znajomość wspomagana już zatem jest. Plantatorzy czują, że warto iść za ciosem. Organizacja Dni Otwartych to potężne narzędzie promocji. Od 2 lat plantatorzy jagody kamczackiej uznawani są za liderów samozbiorów. To jest istotny atut. Zapraszamy do zapoznania się z możliwościami promocji i zadeklarowania swojego udziału. W tym momencie zaprasza już 11 plantacji.

W porównaniu do ubiegłorocznych wyników widać wyraźny wzrost. Jagodę kamczacką i jej przetwory jadło już co najmniej 3,9 mln osób (Kantar, lipiec 2021). Aktualne badania pokazują jeszcze 2,9 mln nowych konsumentów zainteresowanych jej spróbowaniem. Najwięcej jest ich w miastach miedzy 100-500 tys. i wśród osób z wyższym wykształceniem. To dla nich powinniśmy tworzyć ofertę 
– mówi Urszula Krassowska, Dyrektor Zarządzający Public Division, Kantar Polska.

Czerwiec na plantacjach jagody kamczackiej  

Będziemy wspólnie promować samozbiory. Oto lista plantacji, które przygotowują się do dni otwartych w terminach 18-19 oraz 25-26/06: 

  1. Jagodowe PoleModliborzyce, Świętokrzyskie
  2. Plantacja jagody kamczackiej w Opolu Lubelskim, Lubelskie
  3. Jagodowe MarzenieChrzanowo, Pomorskie
  4. Gospodarstwo HaskapMokra Prawa, Łódzkie
  5. Plantin w Muniakowicach, Małopolska – zapraszają już 11-12 czerwca
  6. Zdrowe JagodyNowa Wieś Małopolska – zapraszają już 11-12 czerwca
  7. Gospodarstwo Jagodowe Boglewice, gm. Jasieniec, Mazowsze
  8. U Pani BabciPiłatka, Janów Lubelski, Podkarpackie
  9. Jagodowe smakiWszachów, Świętokrzyskie(do potwierdzenia)
  10. Gospodarstwo rolne Mieczysław Krzywda, Michałów Drugi, gmina Opatówek, Wielkopolska
  11. Plantacje braci Miedziński Bożatki 27 62-586 Rzgów
  12. _
  13. _
  14. czekamy na zgłoszenia 

Jesteśmy wśród wielkich orędowników tak bezpośredniej promocji. Chcemy otworzyć się w każdy weekend zbiorów. Początek czerwca to dla nas mnóstwo telefonów z pytaniem „kiedy?!”. Cieszymy się, że tak dużo osób odwiedziło nas w poprzednich latach, zwłaszcza dzieci. Polecamy do doświadczenie. Jest dla nas bardzo satysfakcjonujące. Jagoda kamczacka cieszy, smakuje i pójdzie w ślady borówki. Kiedyś wspólnie przecieraliśmy szlak, dziś zapraszamy na plantacje w całej Polsce. Kiedyś będzie tak, że każdy będzie miał „swoją plantacje”, tak jak dzisiaj ma parafię, kawiarnie czy park – dzielą się swoją wizją Małgorzata i Piotr Poseł, plantatorzy jagody kamczackiej, jedni z pierwszych, którzy wsparli idee wspólnego zapraszania.

Przykład organizacji samozbiorów – Jagodowe Pole, Modliborzyce 

Modliborzyce, u podnóża Gór Świętokrzyskich. Plantacja jagody kamczackiej Eweliny i Marka Pielaszkiewicz. Dni otwarte połączone z degustacją, możliwością samozbiorów i zakupu produktów od lokalnych przetwórców: sery, wina, miody, ciasta, pierogi, oleje, mąki.

Jak zgłosić swój udział?

W celu zgłoszenia należy na adres czasna@inspiresb.com przysłać: nazwę plantacji (link do strony lub fanpage’a), krótki opis plantacji i tego co przygotowaliście oraz datę, czyli na kiedy zapraszacie.

W tym roku zapraszamy w dwóch terminach: 18-19 i/lub 25-26/06, w godzinach 10:00-17:00. Jeśli ktoś zaprasza tylko na 1 dzień, lub w innych godzinach, prosimy zaznaczyć taki fakt.

Potrzebny jest też dokładny adres (można dodać link do Google Maps). Kontakt – numer telefonu, fanpage. Informacje o parkowaniu – wszelkie wskazówki, które ułatwią przybywającym i oszczędzą pracy.

Jaki wizerunek jagody kamczackiej chcemy budować? 

Jagodzie kamczackiej potrzeba już komunikacji szerszej niż budowa znajomości nazwy gatunku. Wartościowe pozycjonowanie opiera się na percepcjach „owoce wiecznej młodości” i „owoce miłości”. Ciekawy potencjał ma wątek „viagry”, wzmocniony oryginalnym kształtem owoców.

Smak owoców jest unikalny, jest kombinacją wielu innych gatunków owoców jagodowych – maliny, jeżyny, porzeczki i borówki. Balans między kwasowością a słodyczą sprawia, że ma kamczatka wiele zastosowań kulinarnych. Potencjał przetwórczy zawdzięcza ciekawej goryczce. Jej przetwory nigdy nie są za słodkie. Znakomicie nadaje się do soków, dżemów, lodów, win czy nalewek. Jest też również doskonałym produktem dla cukiernictwa. 

Kamczatka to owoc przyszłości, XXI wieku, do odkrycia, ale już dziś najbardziej oczekiwany przez Polaków w grupie zyskujących na popularności. Bardzo efektywne jest też odwoływanie do sukcesu borówki wysokiej, czyli używanie określenia „nowa borówka”.

Jako plantatorzy powinniśmy używać tych sformułowań. Konsekwencja sprawi, że znaczną ich używać ludzie opiniotwórczy, dziennikarze, dietetycy.

Oto wygodne do skopiowania hasztagi, które będą przypominać ww. pryncypia komunikacji: #haskap #jagodakamczacka #kamczatka #OwoceWiecznejMłodości #OwoceMiłości #OwocPrzyszłość #NowaBorówka #PolskieSuperowoce #PolishSuperFruits

Dlaczego warto jeść jagody kamczackie?

Dietetycy i lekarze mówią w tej kwestii jednym głosem: w ramach zdrowego żywienia i szeroko pojętej profilaktyki, trzeba jak najwięcej warzyw i owoców. powinny one stanowić połowę tego co jemy. Promując ten fakt używamy często hasztagów #PołowaTegoCoJemy i #PołowaSukcesu.

Jeśli chodzi o owoce, eksperci ds. żywienia zachęcają szczególnie do sięgania po te mniej słodkie, sezonowe i lokalne. Przykładem takiego właśnie owocu, który dodatkowo wyróżnia się szczególną wartością odżywczą i prozdrowotną, jest jagoda kamczacka (haskap).

W ramach realizacji projektu „Czas na polskie superowoce!” tworzymy kompendium informacji o walorach prozdrowotnych. Podejście mamy holistyczne, można się z nich dowiedzieć dlaczego jagoda kamczacka nie została odkryta wcześniej? Co zdarzyło się w ciągu ostatnich 20 lat? Dlaczego jagoda kamczacka jest atrakcyjnym produktem na rynku? Które odmiany są najlepsze, i do czego?

Polecamy wykorzystanie zdjęć oraz przygotowywanych specjalnie dla kamczackiej banerów i map.

  • Kompendium informacji o walorach – link 
  • Zdjęcia jagody i samozbiorów – PressKit
  • Banery mailowe na sezon 2022 – link
  • Mapy wydarzeń i postów – niebawem
  • Przepisy z owocami jagodowymi – zakładka na stronie

Materiały dla organizatorów Dni Otwartych

Wszystkim chętnym prześlemy następujące materiały:  

  • Ulotki z przepisami na sałatkę kamczacką z omletem 
  • Polówki damskie z hasztagiem #PolishSuperFruits
  • Egzemplarz Hurt&Detal z historyczną reklamą jagody 

#HaskapChallenge 2022

Zapraszamy plantatorów jagody kamczackiej by zaprezentowali swoje plantacje, tegoroczne owoce i przetworów. Trzy tygodnie zbiorów oddajemy do Waszej dyspozycji social media kampanii Czas na polskie superowoce! Każdego dnia inna osoba otrzyma przywilej reprezentowania całej kamczackiej społeczności.

Jak to praktycznie wygląda?

Każdy chętny uprawiający lub przetwarzający owoce jagody kamczackiej i czujący więź ze społecznością ludzi zaangażowanych w jej rynkowy sukces – przygotowuje jednorazową (jednodniową) prezentację. Może to być zdjęcie, galeria, film. Technicznie można wykorzystać wszystkie możliwości strony PolskieSuperowoce.pl, Facebooka, Instagrama, Twittera kampanii „Czas na polskie superowoce!”.

Jak zaprezentować kamczatkę?

Pełna dowolność w doborze treści czy historii. Przykładowe tematy: jak wygląda uprawa, sezon, walory, atrakcyjność smakowa, odmiany, zakupy, na co zwrócić uwagę kupując owoce? Pomysły na wykorzystanie w kuchni, zalety mrożenia, kategorie dostępnych przez cały rok przetworów. Historia „polskiej szkoły” – odpowiedź na pytanie skąd kamczacka jagoda w Polsce, jak to się stało, że polscy plantatorzy-pionierzy nadali kierunek uprawie towarowej w Europie i może nawet na świecie?

Do kogo mówimy? 

Przekaz kierujemy do konsumentów, ludzi aktywnych i świadomych, w tym młodych rodziców. Poszukujących zdrowych produktów i pomysłów na to jak mogą one zafunkcjonować w ich diecie. Oraz wiedzy, która pozwoli postrzegać polskie superowoce jako potencjalny symbol pewnego stylu życia. Naszą komunikację zobaczą smakosze, dietetycy, przetwórcy, detaliści oraz pozostali plantatorów kamczatki.

Jak włączyć się do akcji? 

Przyjmujemy, że komunikujemy czerwiec. Rezerwujemy zatem czerwcowe daty. W celu rezerwacji należy na adres czasna@inspiresb.com przysłać: datę, nazwę (można podać link do strony lub fanpage’a), opcjonalnie można też podać krótką informacje co chce się zrobić, np. pokażemy kamczacką na plantacji, pokażemy jak ktoś znany upieczemy z nią placek itp. Nie namawiamy by odkrywać wszystkie karty, ale do tego by zachęcić kolegów do włączenia się.

Kalendarz rezerwacji

Oto kalendarz promocji jagody kamczackiej. W danym dniu czerwca Ci oto plantatorzy i przetwórcy zaprezentują walory Kamczatki:

  1. Spotkanie organizacyjne online
  2. Niniejsze podsumowanie 
  3. _
  4. _
  5. _
  6. _
  7. _
  8. _
  9. _
  10. _
  11. _
  12. _
  13. _
  14. _
  15. _
  16. Weekend na plantacjach jagody kamczackiej sobota 10:00-17:00
  17. Weekend na plantacjach jagody kamczackiej niedz. 10:00-17:00  
  18. _
  19. – rezerwacja 
  20. – rezerwacja 
  21. – rezerwacja 
  22. _
  23. Weekend na plantacjach jagody kamczackiej sobota 10:00-17:00
  24. Weekend na plantacjach jagody kamczackiej niedz. 10:00-17:00  

Zapraszamy do swobodnego kontaktu. Plantatorów, przetwórców i organizator dni zapraszamy do bieżąco na WhatsApp’owej grupie Super Haskap

Gratuluję zaangażowania. Oferta jagody kamczackiej pomaga nam kształtować nowe nawyki. Docenia polskości, regionalności i lokalności, poznawania producentów i miejsc produkcji, wreszcie codziennej konsumpcji. Jagoda kamczacka, doskonale przygotowuje konsumentów na polskie borówki. Od majowych truskawek, po minikiwi i jesienne odmiany malin, codziennie możemy cieszyć się świeżymi owocami jagodowymi krajowej produkcji. Te ponad pół roku to jest czas, w którym możemy skutecznie budować nawyk codziennej konsumpcji. Tych nawyków bardzo nam brakuje. Są one również bardzo istotne z punktu widzenia przetwórców – mówi dr Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

—————————————————————–

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja IV”.

Patronat honorowy: Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Kontakt 
Kontakt: Maciej Dolata (czasna@inspiresb.com)








ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here