Ambitne plany stymulacji wzrostu spożycia borówek za oceanem

Prawidłowo nawożone plantacje borówki, odwdzięczają się dobrym plonowaniem roślin

Amerykańska Rada ds. Borówki Wysokiej (Highbush Blueberry Council – USHBC) ogłosiła niedawno założenia zatwierdzonego przez nią planu strategicznego na lata 2021-2025. Wyznacza on ambitny cel jakim jest systematyczny i trwały wzrost ilości borówek konsumowanych w USA oraz wartości ich sprzedaży. Ma on zostać zrealizowany w oparciu o dostępne zasoby, badania naukowe i doświadczenia uczestników rynku. Działania mają inspirować i napędzać rozwój sektora borówkowego. Ważne będzie połączenie wysiłków jak najszerszej liczby podmiotów z branży w celu zapewnienia borówce pozycji lidera rankingu najchętniej spożywanych owoców, bo taki jest cel dalekosiężny organizacji.

Działania w najbliższej perspektywie czasu

USHBC pozyskuje rocznie około 10 milionów dolarów od największych plantatorów i importerów borówek. Przyjęty plan strategiczny określa sposoby, w jakie rada zainwestuje te środki, aby zwiększyć popyt i konsumpcję borówek. Ów plan obejmuje rozszerzone, mierzalne cele programowe i taktyki dla pięciu strategicznych filarów: zintegrowanej komunikacji marketingowej, promowania zasad zdrowego żywienia, usług branżowych, globalnego rozwoju biznesu oraz innowacji i technologii. Drugi z wymienionych filarów, a mówiąc precyzyjniej – realizowane w jego ramach działania mają zostać skoordynowane przez nowo zatrudnionego w USHBC, pierwszego w historii starszego dyrektora ds. żywienia i badań zdrowotnych, dr Leslie Wada, RD. Nasz plan strategiczny na lata 2021-2025 jest kulminacją większego niż kiedykolwiek zaangażowania liderów branży borówkowej i partnerów strategicznych. Zawiera on odpowiedzi na kwestie podnoszone w licznych dyskusjach jakie prowadziliśmy w branży przez większą część kończącego się roku. To odważne zamierzenie, którego realizacja wykroczy poza granice Stanów Zjednoczonych. Obejmą one cały świat – powiedział Kasey Cronquist , prezes USHBC. A następnie dodał: Naszą intencją jest, aby ten plan i jego przewodnia wizja pozytywnie wpłynęły na przyszłość w ujęciu kolejnych pięciu lat. Mamy także nadzieję, że w następnej dekadzie lub dwóch w branży jagodowej także będziemy odczuwali pozytywne reperkusje podjętego przez nas wspólnego dzieła.

Szeroki front

USHBC rozpoczęło opracowywanie strategicznego planu we współpracy z Rockland Dutton Research & Consulting. Dodatkowo czerpano inspiracje z bardzo istotnego doświadczenia w pracy z Narodową Radą Mango, Bankiem Światowym, Beef Checkoff, Hass Avocado Board i innymi organizacjami odnoszącymi sukcesy w swoich branżach. Praca ta była najbardziej wytężonym okresem planowania w historii USHBC, z istotnym wewnętrznym i zewnętrznym wkładem informacji pozyskanych na podstawie około 50 ankiet i wywiadów z członkami zarządów firm i liderami branży, ankietą wśród 193 interesariuszy z sektora oraz dyskusjami z całym personelem USHBC i wszystkimi agencjami partnerskimi. Jako uczestnicy rynku borówki przeszliśmy długą drogę od czasu powstania USHBC 20 lat temu. Nasza ekscytująca, przyszłościowa wizja wyznacza grunt pod kolejną erę wzrostu. Jestem dumna, że mogę odgrywać wiodącą rolę właśnie teraz, gdy zaczynamy realizować naszą nową, ujednoliconą strategię zwiększania popytu na borówki, jednocześnie wzmacniając i wspierając naszych hodowców i interesariuszy – powiedziała Shelly Hartmann, reprezentantka USHBC.

Przyszłość, która dzieje się już teraz

Jako wiodąca organizacja całkowicie skoncentrowana na zwiększaniu ilości sprzedawanych borówek w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie, USHBC napędza popyt na jagody poprzez wszechstronne działania promocyjne i programy dla konsumentów w handlu detalicznym, gastronomii, eksporcie i produkcji żywności. W 2019 r. 49% amerykańskich gospodarstw domowych kupiło borówki. Taki wynik przekłada się na 25% wzrost rocznej penetracji gospodarstw domowych w ciągu ostatnich sześciu lat. Owoce borówek są obecnie w jednym na cztery menu, a o 93% więcej restauracji oferuje je teraz niż miało to miejsce w 2005 r.  

USHBC została założona w 2000 roku jako oficjalny podmiot do celów badawczych i promocyjnych, nadzorowany przez dział usług marketingu rolniczego (AMS) USDA. Jest zarządzana przez 20-osobową radę, która okresowo przyjmuje plany strategiczne, aby kierować krótko i długoterminowymi decyzjami dotyczącymi budżetu i programu.

Źródło: ushbc.blueberry.org




ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here