Wydając tegoroczny grudniowy numer, świętujemy skromy jubileusz 10-lecia działalności wydawniczej czasopisma JAGODNIK. Gdy drukowaliśmy pierwsze jego numery, jagodowa branża była traktowana jako swego rodzaju niszowa działalność w szeroko pojętym sadownictwie. Dziś jest inaczej – to jagodowe wiodą prym, pokazują, jak produkować owoce wysokiej jakości, jak budować pozytywny przekaz o nich i jak korzystnie je sprzedawać.

70 numerów w 10 lat

Okładka pierwszego pilotażowego numeru Jagodnika z 2011 roku

Początki „Jagodnika” sięgają roku 2011 – wtedy założona została spółka Hortus Media i pierwszym zadaniem, które udało się jej zrealizować w czerwcu, było stworzenie i uruchomienie portalu jagodnik.pl. Naszym celem było przekazywanie aktualnych i rzetelnych informacji o uprawie roślin jagodowych. Już niebawem pojawił się pomysł, by wydawać czasopismo poświęcone tej samej tematyce. Zrealizowaliśmy go, dzięki nawiązaniu współpracy z wydawnictwem Hortpress, którym zarządzał wówczas Tomasz Majchrowski. Pierwszą edycję zaprezentowaliśmy 8 grudnia, podczas XIV Ogólnopolskiej Konferencji Sadowniczej w Lublinie, organizowanej przez, nieżyjącego już, prof. Eberharda Makosza. Był to numer zerowy, dystrybuowany bezpłatnie, a już w styczniu 2012 roku ukazał się pierwszy „Jagodnik”.

Zmiany

Cieszymy się, że jako JAGODNIK mogliśmy wziąć udział w transformacji procesu produkcji owoców jagodowych, jaka odbyła się w ostatnich 10 latach. Zmieniły się technologie uprawy, z roku na rok przybywało plantacji prowadzonych pod osłonami, do produkcji towarowej wdrożono nowe odmiany. W tym wszystkim braliśmy udział. Opisywaliśmy wzorce z najlepszych gospodarstw w kraju i za granicą. Sięgaliśmy po szczegółową wiedzę z zakresu nowatorskich sposobów ochrony roślin i nawożenia. Upowszechnialiśmy metody, bez których nie byłaby obecnie możliwa produkcja owoców deserowych wysokiej jakości.

Czasopismo to Ludzie, nasi czytelnicy i goszczący nas plantatorzy

Jagodnik to coś więcej

Dziś JAGODNIK to nie tylko czasopismo i te kilkadziesiąt stron, które trzymacie Państwo teraz w dłoniach. To znacznie więcej. Czasopismo jest ściśle powiązane z portalem jagodnik.pl. Te dwa byty wzajemnie się przenikają i uzupełniają. Za pośrednictwem portalu możemy przekazywać aktualne, bieżące informacje z jagodowego rynku, relacjonować spotkania, wydarzenia, pokazywać gospodarstwa. Czasopismo jest czymś więcej, można w nim znaleźć bardziej obszerne materiały – sprawozdania z branżowych wydarzeń, reportaże z gospodarstw, pogłębione merytorycznie artykuły przygotowane przez zewnętrznych autorów, a także szczegółowe opisy naszych projektów czy wdrażanych nowych rozwiązań technologicznych.

W pojęciu JAGODNIK zawiera się również wiele inicjatyw branżowych, z którymi występujemy i które dotyczą większości najważniejszych gatunków jagodowych. Międzynarodowa Konferencja Borówkowa, Konferencja Kamczacka, Malinowe Factory, Borówkowe Factory, Truskawkowe Inspiracje – to cyklicznie organizowane wydarzenia, w których jako Czytelnicy JAGODNIKA bierzecie udział. Jako profesjonaliści, dążycie do doskonałości w swoich działaniach, a w tych dążeniach wspiera Was nasze czasopismo.

Okładki Jagodnika z okresu ostatnich 10 lat

Razem Tworzymy Jagodową Przyszłość

Czy warto czytać JAGODNIK? A może prościej – czy warto się rozwijać? Reguły ekonomii są bezwzględne – albo się rozwijasz i idziesz do przodu, albo za chwilę będzie za późno. Tak też jest ze współczesnymi gospodarstwami. Dziś nie można sobie pozwolić na błędy w produkcji czy zaniechania w inwestycjach. Trzeba podążać za trendami, wdrażać rozwiązania, które już nie tylko zapewnią wyższe plony, lecz także – przede wszystkim – lepszą jakość owoców i pozwolą stworzyć dobre warunki do pracy dla zatrudnionych. To jest wyzwanie na najbliższy czas – tak produkować i organizować gospodarstwa, by były one przyjazne dla pracowników. Poruszaliśmy ten temat i będziemy go na pewno kontynuować na łamach czasopisma. #Kto Czyta Ten Wie, a dzisiaj wiedza może być kluczem do sukcesu.

Tak więc czytajcie JAGODNIK (najlepiej, oczywiście, w prenumeracie!) i dobrze wykorzystujcie znalezioną w nim wiedzę.

#Razem Do Celu

https://jagodnik.agencja-oikos.pl/






Poprzedni artykułEmbargo na owoce i warzywa – Białoruś
Następny artykułKonferencja Agrosimex 2022 = wiedza plonuje!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj