Lidl Polska promuje sezonowe owoce pochodzące z polskich upraw, wspierając jednocześnie polskich sadowników. Przekonuje swoich klientów, że o wartości owocu nie świadczy jego kształt czy barwa, ale jego pochodzenie – czyli naturalna i ekologiczna uprawa. W ramach świętowania Dnia Polskiej Borówki oraz Międzynarodowego Dnia Owoców, sieć zachęca, aby soczyste dary natury gościły na talerzach Polaków każdego dnia. 
 O polskich owocach jagodowych opowiada dostawca sieci, Hubert Woźniak.

Już od pierwszego lipca sezonowym hitem w ofercie Lidl będą polskie borówki. To właśnie na kolejne trzy miesiące: lipiec, sierpień i wrzesień, przypada szczyt zbiorów borówki amerykańskiej i innych owoców jagodowych w Polsce. W tym okresie Lidl Polska promuje jedzenie tej niezwykle smacznej i pełnej witamin naturalnej przekąski, a także zapewnia jej dostępność, świeżość i najwyższą jakość.  Jak mówi Hubert Woźniak, wiceprezes Stowarzyszenia Sady Grójeckie i prezes firmy Rajpol, Polska jest potentatem europejskim w produkcji owoców jagodowych. Eksport borówki przekroczył aż 20 tys. ton. Największym rynkiem eksportowym Polski pozostają Niemcy, następnie Wielka Brytania, Holandia i Szwecja. Borówki je 80% Polaków[1].

W okresie wiosenno-letnim sieć Lidl Polska koncentruje się na sprzedaży owoców sezonowych pochodzących z polskich upraw, bo chce swoim klientom zapewnić zdrowie „na talerzu”. Nie jest tajemnicą, że warzywa i owoce – szczególnie te miękkie – pochodzące z krajowych gospodarstw mają doskonały smak i wiele witamin. Dlatego właśnie w czasie, kiedy polskie sady są pełne dobrodziejstw, sieć promuje spożywanie rodzimych artykułów rolniczych, m.in. polskiej borówki amerykańskiej. W tych małych, soczystych owocach kryją się niezwykle cenne minerały: fosfor, potas, mangan, a także witaminy K, C i polifenole. Borówka, postrzegana jako wizytówka owoców jagodowych, podbija plebiscyty najzdrowszych owoców. Jest powszechnie opisywana jako superfood, synonim zdrowego odżywiania i jest ulubionym owocem dietetyków.

Pyszne i zdrowe owoce jagodowe

Jak wskazuje Hubert Woźniak, najpopularniejsze gatunki wśród owoców jagodowych w Polsce to: truskawki, maliny, porzeczki czarne, porzeczki czerwone i borówka wysoka. Zmiany klimatu przełożą się na trudności w wypracowywaniu nowych odmian borówki, a także wymuszą konieczność dalszych inwestycji w nowoczesne technologie uprawy. Pandemia znacząco podniosła świadomość korelacji jakości odżywiania i odporności. Owoce jagodowe bardzo na tym zyskały. Dla wielu Polaków stały się częścią codziennego odżywiania. Konsumpcja owoców jagodowych jest monitorowana. W ramach projekt „Core Team” sektor ogrodniczy zleca comiesięczny monitoring konsumpcji – badania realizuje firma Kantar Public. Wzrost ilości konsumentów owoców jagodowych jest większy niż innych owoców i warzyw.

Co przyczynia się do sukcesu polskich owoców jagodowych? Prezes firmy „Rajpol” wskazuje:

  • Owoce jagodowe są charakterystyczne dla naszego klimatu – nigdzie na świecie nie produkuje się tak wielu gatunków, w tak dużych ilościach. Duże amplitudy temperatur rocznych i dobowych wprost przekładają się na smak i wybarwienie. Dają unikalny balans słodkich i kwaśnych nut smakowych (niespotykany w głębi kontynentu i na obszarach nadmorskich). Niewiele osób, nawet smakoszy, ma świadomość, że nasze owoce uważane są za najlepsze w Europie.
  • Polscy producenci uważani są za elastycznych, z dużą umiejętnością adaptacji (wymiana nasadzeń, nowe odmiany, reagowanie na zmiany koniunktury, otwieranie nowych rynków). Ważna jest również nowoczesna infrastruktura.
  • Krajowy rynek obejmuje już 80% populacji, borówka jest w Polsce liderem wzrostu konsumpcji. Ważne jest również promowanie polskich owoców jagodowych jako superowoców ze względu na ich wartości zdrowotne.

[1] Źródło: Kantar Public

źródło: informacja prasowa Lidl Polska







Poprzedni artykułJak i czym nawozić maliny latem?
Następny artykułCeny malin spadają. Notowania truskawek i malin z 29.06.2023

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj