Polskie firmy na Gulfood Dubai

W dniach 08 -12 lutego 2015 roku w odbywały się w Zjednoczonych Emiratach Arabskich targi Gulfood Dubai. Tegoroczna jubileuszowa dwudziesta edycja targów zebrała rekordową liczbę ponad 4800 wystawców z conajmniej 88 krajów, pragnących promować swoje produkty na szybko rozwijającym się rynku szeroko pojmowanego Bliskiego Wschodu.

Targi Gulfood organizowane od dwudziestu lat przez Dubai World Trade Centre (DWTC) to jedne z największych imprez zrzeszających wystawców szeroko rozumianego sektora spożywczego z całego świata (przedsiębiorstwa z sektora świeżej produkcji, przetwórcy, HORECA, producenci sprzętu używanego w sektorze spożywczym i inni).

W edycji roku 2015 uczestniczyły liczne przedsiębiorstwa z Polski. Polskie przedsiębiorstwa można było odnaleźć na stoiskach pod egidą Agencji Rynku Rolnego (ARR) lub Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ). Stoisko organizowane przez PAIiIZ wystawiało ponad 20 przedsiębiorców z Polski Wschodniej. Wśród wystawców znaleźli się tacy producenci jak: Grupa Producentów Owoców Polskie Jagody Sp. z o.o., Sad Sandomierski, Hortino Zakład Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego Leżajsk, Przetwórnia Owoców i Warzyw Robert Kowalkowski, Obst i wielu innych.

Dobra organizacja targów oraz szerokie spektrum wystawców sprzyjały nawiązywaniu kontaktów. Zainteresowaniem ze strony handlowców cieszyły się już nie tylko polskie sery, mleko w proszku czy miody (towary szeroko znane na rynkach Bliskiego Wschodu i Azji). Polska tzw. „świeża produkcja” – jabłka, borówki oraz przetwory z nich – głównie 100% soki z borówek oraz jabłek przyciągały rzesze zainteresowanych potencjalnych klientów (zarówno bezpośrednio sieci handlowe, jak i pośredników).

alt
Na polskim stoisku gościli m.in. Adam Krzymowski Ambasador RP w ZEA (z lewej) oraz Tomasz Nalewajk podsekretarz stanu w MRiRW

Wartym podkreślenia jest fakt, iż polskie stoiska zaszczycili swą obecnością Ambasador RP w ZEA Adam Krzymowski oraz podsekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi Tomasz Nalewajk.

Gulfood 2015 należy zaliczyć do udanych, a nawiązane kontakty przekuć w długofalową współpracę.





ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here