Biorąc pod uwagę, że borówka uprawiana jest obecnie w kilkudziesięciu krajach na świecie, z czego ponad połowa ma sezon zazębiający się z polskim oknem produkcyjnym, planując sprzedaż nie można patrzeć tylko na nasze lokalne podwórko. Konkurencja rozgrywa się obecnie nie tylko między polskimi podmiotami o podobnych profilach działalności, ale raczej miedzy poszczególnymi krajami pochodzenia. Jakie strategie wdrożyła firma Berrytrade z Warszawy, aby wygrywać w tych globalnych zawodach – opowiada Sandra Stefaniak-Syguła, odpowiedzialna za sprzedaż i wdrażanie innowacji.

Konkretne zbiory na polskich plantacjach powinny rozpocząć się w okolicach połowy lipca, tymczasem warszawska sortownia już teraz działa na dwie zmiany, wysyłając spakowane owoce do kilku krajów przeznaczenia. Wynika to stąd, że w odróżnieniu od większości krajowych pakowni, my działamy całorocznie, skupując i pakując borówki nie tylko w polskim sezonie – tłumaczy S. Stefaniak-Syguła. W czasie kiedy większość konkurencji wypada z 'borówkowego obiegu’, my nie mamy żadnych przestojów. Ma to ogromne znaczenie dla wielu aspektów pracy przedsiębiorstwa. Zaczyna się już podczas kontroli surowca. Osoby pracujące z owocami z ponad dwudziestu krajów pochodzenia są w stanie bardzo szybko ocenić wjeżdżające borówki i poprawnie oszacować tak zwany ‘pack-out’. Z każdym spakowanym kilogramem rośnie kompetencja naszych pakowaczy. Moim zdaniem to właśnie z fachowości naszego zespołu wynika fakt, że jesteśmy w stanie dostarczać naszym klientom docelowym idealnie spakowaną borówkę w klasie 1 standard (towar przeznaczony na rynki europejskie) czy też premium (borówki wysyłane drogą lotniczą), przy jednoczesnym zachowaniu możliwie niskich poziomów odsortów – dodaje S. Stefaniak-Syguła. Naszym celem bowiem jest zadowolenie zarówno naszych klientów finalnych, jak i producentów owoców.

Aktualnie intensywnie rozgrzewamy się przed polskim sezonem pakując owoce z Serbii. Trafiają one do klientów z Polski, ale też do krajów sąsiednich, takich jak Czechy, Słowacja czy Niemcy. Oczywiście cały nasz zespół nie może już doczekać się polskiego sezonu – nie tylko ze względu na pyszny smak naszych lokalnych owoców, ale też dlatego, że za trzy tygodnie spodziewamy się dostawy do naszej sortowni nowej wago-naważarki z firmy Milbor PMC oraz nowego wózka widłowego marki Toyota. Ich zakup, a także wymiana innych maszyn czy elementów linii produkcyjnej na bardziej nowoczesne modele, jest możliwy dzięki środkom pozyskanym z Unii Europejskiej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Dzięki wsparciu dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw przetwórstwa rolno-spożywczego, mogliśmy zdecydować się na zamówienie urządzeń niezbędnych dla utrzymania się na rynku. Wszak nie jest możliwe, by w tej globalnej już teraz konkurencji wygrywały firmy nie inwestujące w innowacyjne rozwiązania – dodaje Marek Stefaniak, odpowiedzialny w firmie za park maszynowy i rozliczenia finansowe.

Początek lipca zapowiada się ciekawie także ze względu na odbywający się w dniach 3-6 lipca  w Lublinie międzynarodowy zjazd profesjonalistów związanych z branżą borówkową – czyli IBO Summit 2023. W tym roku zaszczyt organizowania tego wydarzenia przypadł Polsce, co jest naprawdę niemałym wyróżnieniem biorąc pod uwagę, że poprzednie edycje odbywały się w Kanadzie czy w Peru. Zdecydowaliśmy się na bycie Złotym Sponsorem tego wydarzenia, ponieważ jest to dla Berrytrade doskonała okazja do promocji naszej firmy i rozpoczęcia rozmów z potencjalnymi nowymi odbiorcami i dostawcami z wielu różnych krajów – nadmienia S. Stefaniak-Syguła. Wszystkie opisane wyżej aspekty pozwalają nam na dynamiczny rozwój, dzięki któremu ze start-upu będącego wyłącznie eksporterem polskiej borówki, staliśmy się rozpoznawalnym graczem, który przez cały rok dostarcza świeże borówki, truskawki i maliny do 7 polskich sieci handlowych. Zatem udział w imprezach takich jak Fruit Logistica w Berlinie, Fruit Attraction w Madrycie czy Konferencja Borówkowa i spotkania tam z naszymi kontrahentami są dla nas po prostu koniecznością. Aby odnaleźć się w tym dynamicznie zmieniającym się otoczeniu, pozostajemy na bieżąco w kontakcie zarówno z naszymi odbiorcami (dla których jesteśmy postrzegani jako całoroczny partner, często najważniejszy lub jedyny dostawca owoców jagodowych) jak i z producentami ze wszystkich niemalże krajów, które wprowadzają borówki na rynek globalny.

Ze względu na dynamiczny rozwój naszej sprzedaży i ciągłe pozyskiwanie nowych rynków zbytu, aktywnie poszukujemy kolejnych dostawców borówki. Zapraszamy do współpracy producentów z certyfikatami GlobalGAP i GRASP, oferując atrakcyjne ceny i warunki płatności – nadmienia Piotr Syguła, odpowiedzialny w Berrytrade za kontakt z rolnikami.

Sandra Stefaniak-Syguła
Berrytrade Sp. z o.o.
Tel: +48 692 640 720
Email: sandra@berry-trade.com 
www.berry-trade.com

Materiał promocyjny BerryTrade sp. z o.o.







Poprzedni artykułTargi Sadownictwa i Warzywnictwa (TSW) największą w Polsce branżową imprezą dla producentów owoców i warzyw!
Następny artykułNowe odmiany malin w projekcie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj