Celem tych działań jest promocja codziennego spożywania polskich owoców jagodowych – borówek, truskawek, malin, porzeczek, mini-kiwi, jagody kamczackiej, aronii. Wspólnie z plantatorami i przedstawicielami 7 branżowych organizacji, pod przewodnictwem Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw realizowana jest kampania promocyjna Czas na Polskie Superowooce. Kolejnym jej etapem było odbywające się w Warszawie spotkanie zorganizowane dla mediów, a pokazujące zdrową i piękną stronę owoców jagodowych.
14 maja na Mysiej 3 w Warszawie, kameralnym domu handlowym w ścisłym centrum Warszawy, między placem Trzech Krzyży i rondem De Gaulla odbyło się spotkanie pokazujące piękną stronę owoców jagodowych. Nie bez powodu na spotkanie promujące rozpoczęcie sezonu na polskie truskawki, a już niebawem maliny, została wybrana ta lokalizacja – warszawka kamienica utrzymana w nowoczesnym industrialnym stylu, gdzie zlokalizowane są prestiżowe i często autorskie sklepy z modą, biżuterią, artykułami wyposażenia wnętrz oraz galerią fotografii. A wśród nich jagodowe – pierwsze polskie truskawki i maliny dostarczone dzięki pomocy Stowarzyszania Plantatorów Truskawki oraz polskie maliny w pozyskaniu których pomogła lubelska grupa FruVitaLand. W spotkaniu wzięli też udział branżowi eksperci, którzy chętnie udzielali wywiadów dotyczących aspektów produkcyjnych i sytuacji rynkowej. Zainteresowanie mediów tym tematem było bardzo dużo. Jednak prawdziwą furorą zrobiły informacje o właściwościach jagodowych – ich wpływie na zdrowie i piękny wygląd, czyli to czego oczekują współcześni konsumenci.
Zdrowie to jagodowe
– Jesteśmy tym co jemy. Uroda jest zależna od zdrowie i to jest oczywista prawda. Dziś żyjemy w bardzo trudnych czasach, gdzie bardzo trudno jest bronić się przed szeregiem szkodliwych substancji które nas otaczają. Świeże nieprzetworzone owoce i warzyw to jest nasz skarb, z którego za mało korzystamy. Mamy zbyt niską świadomość tego faktu. Musimy uczyć Polaków jak najlepiej korzystać z tego co mamy na wyciągniecie ręki – mówiła dr Agata Cezari, fizjolog żywienia z Futurika Nowa Dietetyk. Podkreślała jak ogromny wpływ na nasze zdrowie mają owoce jagodowe, które wręcz są bardzo często wykorzystywane w wielu specjalistycznych dietach. Owce jagodowe są dziś na czołowej pozycji w specjalistycznych dietach. – Owoce jagodowe to podstawowe pokarmy jakie powinny być na naszym stole. Mamy je dostępne od maja do października, i to jest niepowtarzalna okazja by zabezpieczyć nasz organizm przed szeregiem negatywnych czynników. Mamy możliwość wpływu na długość życia i działanie przeciwstarzeniowe dzięki właśnie owocowym jagodowym – mówił specjalistka.
Piękno to jagodowe
Bożena Społwoicz kosmetolog ze Skin Coach podkreślała z kolei wpływ jagodowych na piękny wygląd – ich właściwości rozświetlające, odmładzające, ujędrniające i oczyszczające. Zwłaszcza truskawki okazują się mieć wielorakie zastosowanie w kosmetologii. Wykorzystywane są do przygotowania peelingów i maseczek, a pestki do produkcji oleju bogatego w nienasycone kwasy tłuszczowe, głównie kwas linolowy. Czym są jagodowe w oczach kosmetologa? – Są prawdziwą bombą witaminową, ale ja cenię je potencjał antyoksydacyjny, działanie przeciwstarzeniowe a przede ich potencjał urodowy. Działają obkurczająco, przeciwdziałają trądzikowi, rozjaśniają skórę. Nie ma pięknej skóry bez owoców jagodowych – mówi ekspertka z dziedziny naturalnych kosmetyków.
W ramach spotkania odbyły się też warsztaty poprowadzone przez specjalistki związane ze zdrowiem i urodą, podczas których uczestnicy mogli samodzielnie wykonać kosmetyki z udziałem malin i truskawek. Okazała się to bardzo praktyczna i pouczająca lekcja, okraszona dużą porcją wiedzy o zdrowym odżywianiu i urodowych aspektach owoców jagodowych.
Kampanię „Czas na polskie superowoce!” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Partnerami KZGPOiW są: Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi, Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej. Realizacja zadania odbywa się przy współpracy z Krajowym Zrzeszeniem Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA i Stowarzyszeniem Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.