Ożywienie na włoskim rynku truskawek

FLorida Fortuna to nowa propozycja dla uprawiających truskawki w regionie basenu Morza Śródziemnego



Po kryzysie włoska branża truskawkowa zdaje się mozolnie podnosić. Wzrosła podaż truskawek, ale też i zainteresowanie nimi. Ceny są wprawdzie nieznacznie niższe niż przed rokiem, jednak większa ilość pozyskiwanego towaru kierowanego do sprzedaży rekompensuje ten fakt. Największy wysyp spodziewany jest pod koniec miesiąca. Truskawki z Włoch trafiają nie tylko na rynek krajowy ale częściowo także są eksportowane.

Przychody plantatorów na podobnym poziomie co w zeszłym roku o tej porze

Porównując obecny okres sprzedaży z analogicznym w ubiegłym roku można stwierdzić, że nastąpił wzrost produkcji o jakieś 20-30% i przy jednoczesnym spadku stawek na rynkach hurtowych także o 20-30%. Większe wolumeny towaru kompensują zatem ten niewielki spadek cen. – informuje Pietro Paolo Ciardiello, kierownik Coop Sole di Parete. Dodaje, że cena hurtowa w ciągu ostatnich kilku dni podwoiła się, c jedynie dowodzi tego jak trudny był to czas dla włoskich producentów. Zdaniem P. Ciardiello rosnące zainteresowanie zagranicznych jak i krajowych nabywców sprawia, że możliwe stanie się ustalenie uczciwych stawek, które stworzą dobrą podwalinę do wymiany handlowej i zadowolą zarówno plantatorów jak i konsumentów. To ważne, bo szczyt sezonu wciąż przed Włochami. Rosnące stawki wraz z coraz większymi zbiorami rokuje pozytywnie na nadchodzące tygodnie.

Segment ekologicznej truskawki także ma się nieźle

Muszę powiedzieć, że truskawki organiczne również mają się bardzo dobrze. Jesteśmy zadowoleni z cen i ilości towaru, którym możemy rozporządzać. Truskawki marki SìBON cieszą się dużym zainteresowaniem zarówno we Włoszech, jak i za granicą. Produkt jest bardzo ceniony i rozpoznany, a informacja zwrotna od konsumentów jest bardzo pozytywna – informuje P. Ciardiello. Zapowiada też pewne zmiany. Od końca tego tygodnia Coop Sole będzie sprzedawać truskawki w ekologicznym i nadającym się do recyklingu opakowaniu firmy Comieco. Co ciekawe, strona graficzna tychże opakowań opiera się na kreatywności czwórki dzieci. Co więcej, będą na nich widnieć następujące hasła: „Wszystko będzie dobrze! Ty też wybierasz włoski produkt! Razem damy radę!”

Źródło: freshplaza.com









Poprzedni artykułAkcje pomocowe Amplus
Następny artykułWpływ koronawirusa na nadchodzący sezon borówkowy – Milbor PMC

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj