Włoskie Centrum Usług Owocowo-Warzywnych (CSO Italy) ogłosiło, że podczas targów Macfrut 2025 w Rimini (6-8 maja) odbędzie się oficjalna inauguracja projektu promocyjnego poświęconego owocom jagodowym „Berry Swing”. Wydarzenie to element konferencji „Berry Area 2025”.
Elisa Macchi, dyrektor CSO Italy przekazała, że projekt, który potrwa trzy lata, ma na celu promowanie spożycia jagód we Włoszech i Niemczech. Łączy w sobie zarówno działania w sieci, w tym w mediach społecznościowych, jak i udział w najważniejszych krajowych i międzynarodowych wydarzeniach sportowych, a także inicjatywy promocyjne na świeżym powietrzu w obu państwach. Ponadto CSO Italy wniesie swój wkład w konferencję Berry Area 2025 w postaci dwóch wykładów na temat produkcji i dystrybucji detalicznej.
Berry Area 2025 jest organizowana przez Ncx Drahorad we współpracy z Macfrut. Jest to nowe forum networkingowe i informacyjne, które zgromadzi przedstawicieli najważniejszych firm branży jagodowej: szkółek, liderów rynku, twórców technologii. By ułatwić zwiedzanie Berry Area, zaplanowano specjalne ścieżki umożliwiające poznanie wszystkich firm, które przyczyniają się do tworzenia tzw. łańcucha wartości.
Istnieje proste wyjaśnienie zainteresowania owocami jagodowymi. Światowy rynek jagód jest wart ponad 40 miliardów dolarów i rośnie we wszystkich kategoriach. W szczególności globalna produkcja truskawek wzrosła o 28% w ciągu ostatniej dekady i obecnie stanowi ponad połowę wszystkich jagód. Wzrost produkcji borówki jest szczególnie uderzający, a powierzchnia upraw wzrosła o 128% w ciągu ostatniej dekady, z 115 000 hektarów w 2014 r. do 262 000 hektarów w 2023 r. Ponadto roczne spożycie jeżyn wzrosło o 6,2%, znacząco wzrosła również światowa produkcja malin i to tych przeznaczonych na świeży rynek.
„W tym kontekście Berry Area na Macfrut 2025 będzie pierwszym obszarem targów poświęconym wyłącznie tym owocom jagodowym” — wyjaśnia Thomas Drahorad, prezes Ncx. „Zgodnie z charakterem targów, takich jak Macfrut, łańcuch dostaw jagód zostanie zaprezentowany za pośrednictwem strefy wystawców oraz harmonogramu spotkań i wydarzeń skupionych na tych miękkich owocach.
Strefa Berry zostanie podzielona na dwie części: strefę wydarzeń zwaną Berry Show, gdzie eksperci wygłoszą przemówienia, a także strefę wystawienniczą oraz Berry Route, która umożliwi odwiedzającym odwiedzenie firm zajmujących się jagodowymi w różnych lokalizacjach na terenie targów.