KUPS z budżetem 5 mln euro będzie promował soki i muse w 5 krajach Europy


W dniu 30 października 2014 r. Komisja Europejska ogłosiła przyjęcie 27 programów promujących produkty rolnicze w Unii Europejskiej i Krajach trzecich. Całościowy budżet projektów realizowanych przez najbliższe trzy lata to 77,4 mln Euro, z czego UE dofinansuje 39 milionów.

Wybrane programy obejmują szerokie spektrum kategorii, takie jak świeże i przetworzone owoce i warzywa, produkty mleczne, znaki jakości, kwiaty oraz mięso. Jednym z wyróżnionych w ten sposób projektów przez Komisję Europejską, jest program promocji, zaproponowany przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków, pod tytułem: „Soki i musy – witaminy w wygodnej formie”.
Budżet projektu branży sokowniczej opiewa na blisko 5 mln euro kosztów netto, wkład własny na jego realizację pokryty zostanie ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Dodatkowo KUPS zaprasza zainteresowane Firmy do wparcia finansowego i pokrycia kosztów niekwalifikowanych (deklarację wsparcia złożyła Firma Tymbark). Kampania realizowana będzie na pięciu rynkach: polskim, rumuńskim, czeskim, słowackim i litewskim. Działania obejmują przede wszystkim kampanię ATL (telewizja i internet) – ze szczególnym i innowacyjnym wykorzystaniem technologii mobilnych, BTL i PR. Za wdrożenie kampanii odpowiedzialne będzie wyłonione w konkursie ofert, konsorcjum złożone z agencji kreatywnej Hand Made i domu mediowego Havas Media. Za działania PR natomiast, jako podwykonawca odpowiadać będzie Agencja Fleishman-Hillard. Kampania realizowana będzie w latach 2015-2018.
Prezes Stowarzyszenia KUPS Julian Pawlak podkreśla, że: „Od kilku lat konsekwentnie KUPS prowadzi działania edukacyjne w zakresie promocji soków. Działania te już przynoszą już efekty. Mamy nadzieję, że planowane aktywności przyniosą realne korzyści w postaci zwiększonej konsumpcji oraz wiedzy na temat tych bardzo wartościowych dla naszego zdrowia produktów.  Powierzenie przez Komisję Europejską tak wysokiego budżetu KUPS  świadczy o tym, że nasze wcześniejsze działania były efektywne i zauważalne. Ten projekt będzie unikalny – bo realizowany w aż 5 krajach”. Barbara Groele – sekretarz generalny KUPS – dodaje, że: „Uważamy, że istotna jest przede wszystkim rzetelna edukacja konsumentów oraz informowanie o wartościach odżywczych soków i musów oraz braku dodawania do nich zgodnie z prawem sztucznych barwników, aromatów czy substancji konserwujących (konserwantów)”.
Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) jest organizacją non profit zrzeszającą oraz integrującą 37 producentów soków, nektarów i napojów z owoców i warzyw Już od 1993 roku podejmuje liczne inicjatywy, które mają na celu rozwój branży poprzez zapewnienie jak najlepszych warunków prawnych, politycznych oraz gospodarczych. Reprezentuje branżę w instytucjach krajowych i unijnych. Dba również o konsumentów powołując Dobrowolny System Kontroli soków i nektarów (DSK) dokładając wszelkich starań, aby stale zapewniać wysoką jakość produktów. KUPS wspiera także całą branżę poprzez realizację działań promocyjno-informacyjnych propagujących spożycie 5 porcji warzyw i owoców, gdzie jedna porcję stanowi szklanka soku. Kampanie promocyjne realizowane są nieprzerwanie od 2006 roku.
Dodatkowych informacji udziela:
Barbara Groele
Stowarzyszenie „Krajowa Unia Producentów Soków”
ul. Rakowiecka 36 lok. 340, 02-532 Warszawa
tel. 0 22 606 38 63
tel./fax. 0 22 646 44 72






Poprzedni artykułApel do polskich sadowników
Następny artykułHodowla truskawek w trzech kierunkach

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj