Kolejny dobry rok

Rok 2013 był szczególnym dla firmy Bayer CropScience, gdyż uwiecznił on 150 lat jej działalności. Dorobek tego okresu zobowiązuje i stawia nowe wyzwania. Innowacje na jakie stawia BCS wymagają czasu, cierpliwości, wiedzy i pasji – podkreślał Christophe Dumont podczas spotkania prasowego, które odbyło się 18 grudnia w Warszawie.

Jak informował Christophe Dumont dyrektor Bayer CropScience

ochrona roślin, Bayer CropScience
Jak informował Christophe Dumont to był dobry rok dla Bayer CropScience

w Polsce i Krajach Nadbałtyckich, rok 2013 był kolejnym dobrym rokiem dla firmy BCS. W skali globalnej firma zrealizowała 5% (8,5% po uwzględnieniu różnic kursowych) przyrost obrotów w biznesie środków ochrony roślin, nasion i higieny sanitarnej. Przyrost sprzedaży został osiągnięty we wszystkich regionach świata, jednak największy wzrost zanotowały Ameryka Łacińska, Afryka i Bliski Wschód. W Europie najlepsze rezultaty wykazały kraje Europy Wschodniej. Na koniec roku spodziewany jest obrót na poziomie 9 mld €, dzięki jednocyfrowemu przyrostowi sprzedaży bliskiemu 10%.

Christophe Dumont podkreślał ogromne zaangażowanie firmy w sprawy związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwem stosowania środków ochrony roślin. BCS to obecnie nie tylko chemiczne środki ochrony roślin. Chcemy oferować rolnikom zintegrowane rozwiązania, co zresztą już czynimy gdyż w naszym portfolio są już nasiona rzepaku i biologiczne preparaty do ochrony upraw – podkreślał Pan Dumont. Te ostatnie są wynikiem przyjęcia dwóch firm w 2012 r. amerykańskiej firmy AgraQuest Inc. oraz w 2013r. niemieckiej firmy Prophyta GmbH. Pierwsza z nich specjalizuje się w produktach ochrony biologicznej opartej na bakteriach, druga w rozwiązaniach ochrony opartej na mikroorganizmach z królestwa grzybów. W Polsce pierwszy fungicyd biologiczny Bayer CropScience, powinien wejść na rynek w 2015 r. Jesteśmy liderem rynku i chcemy go rozwijać nie tylko liczbami ale przede wszystkim jakością naszej pracy, szeregiem nowych innowacyjnych rozwiązań, które sprzyjać będą lepszej i wydajniejszej pracy rolników i ogrodników – podkreślał prezes BCS.

Iwona Krych-Stec, ochrona roślin,  BCS
Iwona Krych-Stec wskazywała na różnorakie działania mające wpływ na rozwój firmy BCS

Integracja to nie tylko bezpośrednia sprzedaż produktów oferowanych przez BCS, ale również rozwijanie nowoczesnych technologii, wsparcie doradcze i informacyjne oraz ścisła współpraca firmy BCS z podmiotami uczestniczącymi w poszczególnych etapach produkcji żywności – mówiła Iwona Krych-Stec, Dyrektor Marketingu Bayer CropScience. Przykładem tego jest już wieloletnia współpraca firmy z Krajowym Stowarzyszeniem Przetwórców Owoców i Warzyw (KSPOiW). W tym zakresie realizowane są wspólne konferencje i szkolenia, warsztaty z doradcami którzy na co dzień mają kontakt z rolnikami jak też działania w kierunku pozyskania kolejnych preparatów do ochrony upraw (Zato 50 WG i Proteus 110 OD).

Dobrym przykładem zaangażowania firmy BCS w działania związane z bezpiecznym stosowanie

ochrona roślin, Bayer CropScience
Robert Puhl przedstawił efekty realizowanej w 2013 roku kampanii „Oryginalne znaczy pewne”

środków ochrony roślin jest realizowana już 3 rok kampania edukacyjna „Grunt to Bezpieczeństwo”. Przewodnim jej tematem w 2013 roku była walka z podróbkami, o czym mówił Robert Puhl, z działu Seed Growth. Podróbki stanowią coraz większy problem na europejskim, a także na polskim rynku gdzie według szacunków około 10% środków ochrony roślin jakie są na rynku stanowią te podrobione. Straty z tym związane wynoszą około 200 mln zł. Dla naszej firmy są to nie tylko straty materialne ale przede wszystkim wizerunkowe – podrobione produkty zazwyczaj nie dają efektu jakiego oczekiwałby rolnik, a często mają działanie odwrotne – mogą negatywnie wpływać na chronione uprawy i zdrowie użytkowników – mówił Robert Puhl. Nierzadko podrobione pestycydy zawierają niebezpieczne lub niezarejestrowane substancje czynne, dlatego stanowią ogromne zagrożenie dla ludzi, roślin uprawnych czy środowiska naturalnego. W związku z tym, firma Bayer zainicjowała różne działania w ramach akcji „Oryginalne znaczy pewne”, które przyniosły bardzo dobry odzew.





ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here