Fruit Logityca 2015

Fruit Logistyca

W czasie tegorocznych targów Fruit Logistyca odbywających się w dniach 4-6 lutego swoją ofertę zaprezentowała rekordowo duża liczba wystawców. Największe w dotychczasowej historii było również stoisko narodowe Polski, które zajmowało powierzchnię 560 metrów kwadratowych. 

Swoją ofertę zaprezentowało 2750 wystawców (o 150 więcej niż w 2014 roku) z 83 krajów i jak podają organizatorzy targi odwiedziło ponad 65 000 osób ze 130 krajów. Jak co roku ważnym wydarzeniem są również nagrody za Innowacje Fruit Logistyca (FLIA), ta prestiżowa nagroda zostanie wręczona wręczona w tym roku po raz 10-ty. Tegorocznym, krajem partnerskim tagów jest Portugalia. Tegoroczną nowością Fruit Logistyca był przegląd nowości targowych opisanych jako Reflektor w ramach którego zaprezentowano 70 produktów z tego 34 to światowe premiery (wybrane produkty przedstawimy w kolejnej odsłonie relacji z tych targów).

Fruit Logistyca


Tegorocznym krajem partnerskim tagów była Portugalia, która zaprezentowała się na 600². Kraj ten dzięki swojej obecności na targach liczy na umocnienie swojej pozycji eksportowej. Kraj ten w ciągu ostatnich trzech lat zanotował wzrost eksportu o 26%, od 780 mln euro w 2010 roku do 983 mln EUR w roku 2013. W ubiegłym roku w Portugalii wyprodukowane owoce i warzywa o wartości 2,6 mld euro, a eksport stanowi 1 mld EUR. 

Wyjątkowo duże i ładne w dotychczasowej historii obecności Polski na targach FL było nasze narodowe stoisko, które w tym roku miało powierzchnię 560 metrów kwadratowych. Organizatorem Polskiego Narodowego Stoiska już po raz siódmy był Związek Sadowników RP, a tradycyjnie honorowy patronat nad stoiskiem objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Na wspólnym stoisku zaprezentowały się 24 firmy z województwa mazowieckiego, lubelskiego, łódzkiego i kujawsko-pomorskiego. W sąsiedztwie stosika narodowego swoją ofertę prezentował również np. region lubleski, gdzie gościło kilka grup i organizacji producentów, które coraz silniej ze sobą współpracują w pozyskiwaniu nowych odbiorców. Swoją ofertę prezentowało także indywidualnie kilkanaście polskich firm oferujących głównie owoce jagodowe (borówki, truskawki, maliny) oraz warzywa i grzyby (więcej o polskiej obecności na targach FL już wkrótce na portalu jagodnik.pl).


Więcej zdjęć w galerii 





ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here