W lutym przyszłego roku, a ściślej w dniach 9-11.02.2022, w Berlinie odbędzie się kolejna edycja targów Fruit Logistica. To ważna informacja dla polskich uczestników sektora ogrodniczego nie tylko z uwagi na rangę wydarzenia ale i niezmiernie szerokie spektrum możliwych do poruszenia zagadnień w trakcie imprezy oraz niebagatelne opcje nawiązywania nowych kontaktów branżowych.
Jak dawniej…
Fruit Logistica, wiodące na świecie targi branży świeżych owoców i warzyw, w przyszłym roku odbędą się w tradycyjnej, fizycznej formie w Berlinie w dniach 9-11 lutego 2022 r. Akcenty w trakcie imprezy położone zostaną na świeże inspiracje, przekaz najnowszych i rzetelnych informacji i stworzenie nowych szans biznesowych. Fruit Logistica 2022 w założeniu jej organizatorów pozwoli branży ogrodniczej spojrzeć w przyszłość i dostarczy odpowiedzi na pytania dotyczące rozwoju handlu owocami w perspektywie średnio i długoterminowej. Pragnienie osobistych spotkań na fizycznej imprezie jest ogromne, zwłaszcza, że nie było to możliwe od tak dawna. Wiemy, że niektóre firmy wahały się przed rejestracją. Ale ta powściągliwość stale się zmniejsza, ponieważ międzynarodowe miejsca konferencyjne, w tym Berlin, pokazały, że wydarzenia fizyczne są znowu możliwe. Jesteśmy bardzo zaawansowani w planowaniu i już powysłaliśmy propozycje rozmieszczenia stoisk naszym wystawcom – mówi Kai Mangelberger, p.o. dyrektora Fruit Logistica.
Wystawcy dopiszą?
Już teraz liczba zarejestrowanych wystawców na Fruit Logistica 2022 jest zbliżona do poprzedniej, a poziom międzynarodowej różnorodności jest bardzo pozytywny z firmami z 68 krajów. Biorąc pod uwagę poprzedni wskaźnik rejestracji, spodziewamy się znacznie ponad 2000 wystawców na przyszłorocznej edycji targów – mówi K. Mangelberger. Mimo że większość przedsiębiorstw jakie zapowiedziały swój udział we Fruit Logistyce 2022 pochodzi z Europy, Ameryka Środkowa i Południowa będą nadal silnie reprezentowane. Jednak już teraz wiadomo, że impreza ta będzie nie tylko bardzo międzynarodowa, ale również będzie odzwierciedlać cały łańcuch wartości dodanej dla świeżych produktów. W ponad 25 halach znajdą się ekspozycje producentów żywności, handlowców, a także innych kluczowych graczy w branży.
Z kim będzie można się spotkać?
Na targi zjadą najpewniej uczestnicy sektora z całego świata. Ale po kolei: branżę świeżych produktów będą reprezentować m.in. Dole, Fyffes, SanLucar i Zespri. Wśród przedstawicieli firm zajmujących się logistyką żywności znajdą się Maersk i Ethihad Cargo, Edeka. Sormac i Greefato przykłady producentów maszyn i technologii potrzebnych by dostarczać konsumentom szeroki wachlarz produktów. Z kolei Euro Pool System oferuje rozwiązania do ich pakowania. BioTropic, Bundesvereinigung der Erzeugerorganisationen Obst und Gemüse (BVEO), Driscoll i Fruit Masters to kolejne przykłady firm, które już potwierdziły swą partycypację.
Czuć entuzjazm!
W ciągu ostatnich 18 miesięcy dowiedzieliśmy się, że można organizować międzynarodowe spotkania siedząc przy biurku. Ale nauczyliśmy się też, że nic nie zastąpi przyjemności i namacalności prowadzenia dyskusji vis a vis. Z niecierpliwością czekamy na wystawę na Fruit Logistica, ponieważ jest to najbardziej kompleksowe wydarzenie w branży owocowo-warzywnej na świecie – mówi Rita Biserni, która odpowiada za marketing międzynarodowy u włoskiego wystawcy Alegra. Wreszcie będziemy mogli spotkać się ponownie twarzą w twarz na jednej z największych imprez owocowo-warzywnych na świecie już w lutym przyszłego roku. To ponowne połączenie przedstawicieli globalnego świeżego rynku. Nie możemy się doczekać spotkania z naszymi cenionymi partnerami i nowym potencjałem, aby pokazać rozwój, nad którym pracowaliśmy przez ostatnie dwa lata! – mówi z kolei Bert Haffmans, dyrektor generalny holenderskiego wystawcy Sormac.
Przegląd wszystkich wystawców Fruit Logistica 2022, jak również współwystawców, zostanie opublikowany na stronie internetowej wydarzenia już w listopadzie.