Fresh Market 2019


3 października w luksusowym Hotelu Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim odbyła się 12 edycja konferencji Fresh Market. Zgromadziła ona kupców z regionalnych, krajowych i międzynarodowych sieci handlowych oraz producentów i dostawców świeżych owoców, warzyw i kwiatów, a także firm świadczących usługi dla rolnictwa.

Co dawało uczestnictwo w imprezie?

Celem Fresh Market jest umożliwienie producentom, dystrybutorom i dostawcom przeprowadzenia indywidualnych rozmów biznesowych z przedstawicielami sieci handlowych. Na tegorocznej konferencji były obecne sieci z Polski, jak ARCHELAN, CARREFOUR, DINO, FRAC, MAKRO, NASZ SKLEP, PGS (Polska Grupa Supermarketów), PIOTR i PAWEŁ, STOKROTKA, ŻABKA. W konferencji uczestniczyły również: czeska BILLA, litewska MAXIMA, mołdawska LINELLA, ukraińskie sieci TAVRIA-V i VARUS, a także białoruskie ALMI, EVROOPT, GIPPO, SANTA, SPAR, i ALC. Spotkania z sieciami z Ukrainy, Białorusi, Litwy, Mołdawii czy Czech są szansą dla polskich firm zaistnienia na dynamicznie rozwijających się rynkach.

Kto przybył do Nadarzyna?

Wśród wystawców byli sponsorzy Fresh Market, czyli firmy z sektora opakowań CARTON PACK i REDPACK PACKAGING MACHINERY oraz AKSUN. Swoje stoiska mieli producenci i eksporterzy owoców, warzyw, kwiatów, nasion, jak choćby AMPLUS, PRIMA DONNA–BANEX GROUP–BANAEAST, CIEPLARNIA OSTROWIT, CITRONEX, COSMOS GROUP, HAZERA POLAND, POLFARM, RIJK ZWAAN POLSKA, SUNCROPS FRANCE, TOMA SEEDS TOMASZ MARASIK, VEGITERRANEO. Producenci i dostawcy mogli zapoznać się z ofertą firm oferujących zaawansowane systemy opakowaniowe, np. CRISTÓBAL MESEGUER, FAMAG E.M. KRZYŻANIAK, JUPITER GROUP HEADQUARTERS, NNZ, SCHUR STAR SYSTEMS.

Dyskusje w panelach eksperckich

Panel ekspercki rozpoczęła prelekcja Marka Słowińskiego, redaktora portalu fresh-market.pl, na temat sytuacji na rynku warzyw i owoców, a także prognoz na kolejny sezon. Massimiliano Persico reprezentujący firmę Carton Pack Srl przedstawił najnowsze trendy w zakresie opakowań dla świeżej żywności. W panelu o rynku krajowym, który poprowadził Marek Jezierski, uczestniczyli Janusz Byliński (Prezes Warszawskiego Rolno-Spożywczego Rynku Hurtowego Bronisze), Mirosław Łuska (Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej), Mirosław Maliszewski (Prezes Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej), Wojciech Nowacki (Prezes Stowarzyszenia Polski Ziemniak), Witold Boguta (Prezes Krajowego Związku Producentów Owoców i Warzyw). Dyskutanci rozmawiali o wyzwaniach stojących przed branżą, w tym zmianach klimatu, zaostrzającej się konkurencji oraz o relacjach między producentami, sieciami handlowymi i przetwórcami.

Nagroda dla Hazery

Podczas konferencji ogłoszono uroczyście zwycięzcę konkursu „Fresh Market Award 2019”. Tytuł ten zdobyła firma HAZERA POLAND za pomidor malinowy klasy premium ROSAMUNDA o wyjątkowym smaku w typie Coeur du boeuf (bawole serce), rekomendowanym do produkcji towarowej w warunkach szklarniowych. Atutem odmiany jest wyśmienity smak nawiązujący do pomidorów „z dawnych lat”, unikalny kształt, intensywny połysk oraz głębokie żebrowanie.

Źródło: Informacja prasowa Fresh Market





Poprzedni artykułTruskawki – co jeszcze można zrobić przed zimą
Następny artykułSzklarnia z rozsuwanym dachem do uprawy truskawek

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj