Kampania „Czas na polskie superowoce!” będzie prowadzona przez cały rok 2020. Przed nami stała promocja codziennego spożycia. W sezonie świeżych owoców, poza sezonem również przetworów. W jagodowej sztafecie powitamy w tym roku plantatorów jeżyn oraz agrestu. Siedem organizacji branżowych czeka na Państwa. Wszyscy zapraszają do kontaktu i współpracy. Poniżej informacje o tym, jak każdy plantator może indywidualnie korzystać lub wziąć udział w planowanych działaniach.
Częstym błędem jest traktowanie finansowanej ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw (!) kampanii jako „zewnętrznego” projektu. Warto postrzegać kampanię jak własną lub jako „parasolową” dla promocji wielu plantacji, w tym również własnej. Wtedy łatwo można ją wykorzystać do pokazania własnej oferty oraz jakości produkowanych przez siebie owoców.
Cele kampanii „Czas na polskie superowoce!”:
- Zwiększenie spożycia owoców jagodowych produkcji krajowej oraz ich przetworów. Budowa nawyku codziennej konsumpcji owoców, w której uprzywilejowana jest pozycja lokalnych owoców, produktów naturalnych, mniej przetworzonych.
- Promocja wysokiej zawartości antocyjanów oraz pojęcia „superowoce”, które oznacza wyjątkowo korzystny wpływ na nasze zdrowie, samopoczucie i urodę.
- Promocja sezonowości, jagodowej sztafety, patriotyzmu dietetycznego i zakupowego.
Strona PolskieSuperowoce.pl
Na stronie polskiesuperowoce.pl jest wiele artykułów oraz filmów, które promują walory zdrowotne owoców jagodowych. Można je łatwo ściągnąć lub udostępnić. Jest też jedyny w Polsce branżowy bank zdjęć. Każdy może z niego korzystać by uatrakcyjnić przygotowywane przez siebie materiały, np. stronę internetową plantacji.
Fanpage na Facebooku
Czas na polskie superowoce to najaktywniejszy fanpage owoców w Polsce. W 2018 roku dotarł do 1,3 mln osób, w 2019 do ponad 2,5 mln osób. Każdego dnia publikowane są materiały promujące spożycie owoców jagodowych i ich przetworów. Posty są dość uniwersalne, przygotowywane tak by każdy plantator w Polsce mógł z nich korzystać. Mogą wzbogacić narrację i oszczędzić cenny czas niezbędny do prowadzenia fanpage’a własnej plantacji.
Wystarczy udostępnić post ze strony polskiesuperowoce.pl i dodać komentarz typu: Jesteśmy częścią ważnej inicjatywy…, Razem promujemy nasze owoce…, Zapraszamy do nas…, Te wspaniałe owocowe dostępne są już u nas…, Zapraszamy na naszą plantację…, Zapraszamy jutro o 7:00 itp.
① Promocja miejsc produkcji i kompetencji producentów
Będziemy promować przygotowania do sezonu i pracę na plantacjach, edukację na temat tego, co wpływa na smak i walory malin. Zacząć można wcześnie. Pamiętamy, że „coś, na co się czeka” jest jeszcze smaczniejsze. Chcemy pokazać początek zbiorów, sprzedaż bezpośrednią i samozbiory. Czekamy na zaproszenie. Wystarczy chcieć, mieć jakiś pomysł, zorganizować się w rodzinie lub regionie. Zachęcaliśmy do tego na Konferencji Truskawkowej 15/01, na malinowych Jagodowych Trendach 22/01. Będziemy o tym mówić podczas Konferencji Borówkowej 5/03.
Chcemy wspólnie wypatrywać pierwszych tegorocznych owoców jagody kamczackiej. Pokazywanie całej jagodowej sztafety pomoże poznać maliny, zrozumieć ich kolor i walory antyoksydacyjne owoców jagodowych. Zyskamy na tym wszyscy.
Jak skorzystać indywidualnie?
- Zaproponujcie, jak wspólnie pokazać regionalne tradycje lub rodzinną pasję. Napiszcie do nas na adres: czasna@inspiresb.com
- Będziemy informować Państwa o kluczowanych wydarzeniach. Zaprosimy na spotkania z mediami.
- Wspierajcie swój region. Pomożemy Wam dotrzeć do lokalnych mediów. Będziemy promować produkcyjne rzemiosło i zdjęcia z Waszych plantacji.
- Korzystacie z eksperckich tekstów, od „Uroda zaczyna się od jedzenia”, „Owoce jagodowe to te najbardziej urodowe„, „Właściwości urodowe i zdrowotne maliny„, po „Malina – najbardziej urodowy polski superowoc (video)”, „Glow Skin Effect„, ze zdjęć i filmów.
Jak skorzystamy na tym jako branża?
1+1+1 > 3. Aktywność liderów zbuduje wizerunek branży. Pokaże plony jako efekt całorocznej pracy, wpisze maliny w zdrowy styl życia Polaków. Pokaże Plantatorów jako ludzi ciekawych, kultywujących tradycję i wartości. Świadomych walorów owoców, ale też potrzeb konsumentów. Bardzo potrzebna jest nam promocja współpracy i odpowiedzialności za rozwój branży.
② 1 LIPCA – Dzień Owoców i Dzień Polskiej Borówki
Święto naszych owoców będzie okazją do pokazania owoców jagodowych i ich przetworów.
1 LIPCA jest wielkim pretekstem do promocji konsumpcji. Media mają wtedy promować walory zdrowotne oraz związek między urodą i odżywianiem. W ramach przygotowań, prawdopodobnie w niedzielę 28 czerwca, całą branżą spotykamy się z konsumentami. Pokażemy i posprzedajemy. Nakręcimy wywiady z ekspertami oraz z producentami. Będziemy je promować z okazji początku lata i 1 LIPCA.
③ III Jagodowe Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2020
Zagramy w połowie czerwca. Tytułu bronią Maliny!
Formuła piknikowa, na chwilę obecną w centrum miasta takiego jak Kraków. Turniej będzie okazją do pokazania owoców jagodowych i aktywnego stylu życia. Przed nami turniej plantatorów oraz, towarzyszący mu od ubiegłego roku, turniej dla dzieci. W planach turniej dla dzieci szkół podstawowych (U-13) oraz dla maluchów (3-6 lat). W roku Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2020 oraz letniej Olimpiady liczymy na dodatkowe zainteresowanie mediów.
Jak skorzystać indywidualnie?
- Okazja by pokazać branżę dzieciom (przy okazji Kraków). W tym roku będzie nas więcej i to zrobi jeszcze większe wrażenie.
- Zaproście swoich odbiorców, pokażemy w tym roku całą gamę jagodowych owoców i przetworów.
- Promujcie własną markę, swoje tradycje, wizerunek firmy jako pracodawcy. Wykorzystajcie oba eventy do rekrutacji!
Jak skorzystamy na tym jako branża?
Budujemy rynek. Świadomość kategorii „jagodowe” i sezonowości. Atmosferę odliczania do lata, najlepszego czasu na zmianę nawyków żywieniowych. Pokazujemy owoce jako wygodną przekąskę, produkt spełniający wszystkie potrzeby nowoczesnego konsumenta. Będący częścią zdrowego, aktywnego stylu życia.
④ Promocja lodów, pierogów i piw rzemieślniczych
Szukamy najlepszych lodziarni, pierogarni i kaftowych browarów. Tych, w których mistrzowie, kucharze, piwowarzy, lubią owoce jagodowe.
Będziemy do nich zapraszać i promować konkretne pomysły na smak lodów, ręczne robionych pierogów i rzemieślniczego piwa z malinami. Będziemy pokazywać walory owoców doceniane przez rzemieślników. Zaangażujcie swoich odbiorców. Wspólnie budujmy nową definicji przetwórstwa, w myśl której owoce kontraktuje kilkaset lodziarni, pierogarni czy browarów. To ważne dla przyszłości malin.
⑤ Promocja przetwórców i jagodowych przetworów
Czas na przetwory produkowane przez plantatorów. Soki, nektary, dżemy, konfitury, mrożonki itp. Chcemy by detaliści poznali młode marki, które oferują przetwory jagodowe. Poniższa oferta dotyczy przetworów z wszystkich owoców jagodowych.
Jak skorzystać indywidualnie?
- Poznajcie najlepsze przykłady brandingu promocji owoców i warzyw, opakowania i ekspozycje targowe. Weźcie udział w szkoleniu z prezentacji swojej oferty (marki). Spotykanie planujemy na WIOSNĘ. Kontakt: Maciej.Dolata@inspiresb.com
- Zaproponujcie, jak wspólnie pokazać Waszą ofertę, pomysł na wartość dodaną, marżę. LATEM pokażemy marketing przetwórstwa, sprzedaży bezpośredniej i lokalnej. Wśród przykładów chętnie pokażemy Wasze działania.
- JESIENIĄ pierwszy w branży przegląd przetworów jagodowych. Planujcie udział!
Jak skorzystamy na tym jako branża?
Ludzie będą więcej wiedzieli o naszej pracy i co najważniejsze, więcej wiedzieli o walorach przetworzonych superowoców. Pokażemy Wasze sukcesy i różnorodność branżowej oferty. Przetwory z owoców jagodowych jako lubiane przez Polaków.
Czas na polskie superowoce!
Zapraszamy do promocji borówek i pojęcia „superowoce”. Budujemy nawyk codziennego jedzenia polskich malin i innych owoców jagodowych w sezonie zbiorów. Współpracując mamy na to większą szansę, a na pewno znacznie więcej okazji.
Superowoce to, przypomnijmy, owoce o szczególnych właściwościach odżywczych, bogate w składniki, które mają duży wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu.
Obok super „smaku i zdrowia” pokazujemy efekty urodowe związane z regularnym spożywaniem owoców jagodowych. Jagodowe są źródłem antyoksydantów, mają niesamowity potencjał odmładzający. Maliny to najbardziej urodowy polski superowoc. Dlaczego to ważne? Obietnica dobrego wyglądu wzbogaca postrzegane korzyści z konsumpcji i bardzo przybliża korzyści w czasie. Na tyle, że generują nowe zakupy.
W sezonie atrybutem superowoców staje się filiżanka – relatywnie mała ilość owoców, którą każdy może kupić. Popularyzujemy korzyści z codziennej konsumpcji oraz coś, co określamy jako „płynne przejście z jednego owocu w sezon kolejnego”.
Używamy pojęcia jagodowa sztafeta i pałeczki, którą przekazują sobie plantatorzy kolejnych owoców. Taka kampania zmienia model konsumpcji ze „spróbowania w szczycie sezonu” na codzienną konsumpcje, z dbałością o brak przerwy.
Zachęcamy Państwa do udziału. Potrzeba głosu plantatorów. Trudno bez plantatorów przekonać do wyjątkowej jakości uprawianych owoców. Jak to wszystko się uda, to konsumenci będą nas postrzegali jako ludzi odpowiedzialnych, pasjonatów, którzy coś wnieśli w życie Polaków.
Kampanię „Czas na polskie superowoce!” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw przy współpracy 7 branżowych organizacji. Partnerami są Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Jagody Kamczackiej, Polskie Stowarzyszenie Plantatorów Porzeczek, Krajowe Zrzeszenie Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA, Stowarzyszenie Plantatorów Mini Kiwi. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.
To jest dobry czas na polskie superowoce!
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”.