Wspólne standardy, wysoka jakość i sukcesy na międzynarodowej senie. PBC świętuje 5 lat działalności!



Pięć lat temu powstała inicjatywa, którą tworzą trzy organizacje polskich producentów borówki – Polskie Jagody, Podkarpacka Grupa Producentów Borówki Elliot i wielkopolska BerryGroup. Trzy podmioty wypracowały strategię wspólnego rozwoju. Stworzyły koncepcję współpracy z klientami w całym łańcuchu dostaw oraz własne standardy zbioru, wyższe niż normy dotychczas obowiązujące w branży. Wspólnie zaczęły promować polską borówkę i swoją eksportową markę BerryGood. Tegoroczne targi Fruit Logistica były okazją do podsumowań i celebrowania jubileuszu.  

 Pięciolecie było okazją do przypomnienia historii integracji wokół standardów jakości i aktywnej promocji. 

Polskie borówki stały się hitem eksportowym. Jako Polish Berry Cooperative promowaliśmy je od Dubaju i Ałmaty, po Ho Chi Minh City i Tokio. Klientom w ponad 30 krajach zaoferowaliśmy naszą dywersyfikację geograficzną. Ona uniezależniła nas od pogody i zapewniła ciągłość dostaw. Stałe dostawy są bardzo ważne, natomiast integracja ma sens wyłącznie gdy bazuje na wspólnych standardach jakości – mówił Mateusz Pilch z wielkopolskiej BerryGroup, członka Polish Berry Cooperative.

PBC promowała takie podejście wśród polskich plantatorów, m.in. na Konferencji Borówkowej (link).

Integracja wokół jakości pozwoliła nam wypracować wyższe standardy. Schładzamy do 30 minut od zerwania, co sprawia, że nasze borówki dłużej utrzymują doskonałą jakość pozbiorczą. To dało nam duży sukces eksportowy. Wspólnie stworzyliśmy też 7 Zasad Dobrego Zbioru, i cały system szkoleń – mówił Dariusz Zęgota z Podkarpackiej Grupy Producentów Borówki ELLIOT, członka PBC. Jakość przekłada się na wzrost sprzedaży polskiej borówki na świecie. Jestem o tym głęboko przekonany – dodał Zęgota.

Branżowym wyzwaniem jest dziś współpraca w całym łańcuchu dostaw i utrzymanie temperatury w miejscu sprzedaży

Członkowie PBC świętują sukces ale nie przestają działać dalej

Mając doskonały produkt, wprowadziliśmy na rynek markę BerryGood. Natomiast produkt borówki XXL pozwolił nam przekonać sieci handlowe do owoców premium, ale jakość oferowana konsumentowi wymaga współpracy w całym łańcuchu dostaw. Żeby dostarczać konsumentom wspaniałej jakości owoce, schłodzone w ciągu 30 minut od zebrania, musimy cały czas pracować nad tym, żeby utrzymać temperaturę w trakcie transportu i w miejscu sprzedaży. To jest ważne, bardzo duże zadanie dla całej branży na najbliższe lata. I tego nam trzeba życzyć, tego żeby się to udało, z okazji 5-lecia i na przyszłość – powiedziała Dominika Kozarzewska zGrupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”, członka Polish Berry Cooperative.

Targi Fruit Logistica 2020 były okazją do pierwszych gratulacji i życzeń dla wszystkich członków kooperatywy.

Pamiętam ich jako trzy oddzielne grupy. Każdemu z osobna dostarczaliśmy opakowania. Wspólnie promowaliśmy borówkę. Od 5 lat, kiedy się połączyli, jest ich więcej. Więcej opakowań, więcej owoców, standardy są oczywiście lepsze. I co mogę powiedzieć, życzę żeby było tego jeszcze więcej. Dalszych sukcesów, wszystkiego najlepszego – mówiła w Berlinie Gabriela Litwicka, reprezentująca Infię, która dostarcza PBC przyjazne dla środowiska opakowania.

PBC pakuje większość owoców, w tym wszystkie borówki sprzedawane pod marką Berry Good, w przyjazne dla środowiska panetki R-PET. Pochodzące w 100% z recyklingu i w 100% przeznaczone do ponownego przetworzenia.

Fruit Logistica to największe na świecie spotkanie ludzi z branży owocowo-warzywnej. Wizytówką tegorocznej edycji były przekąski w coraz wygodniejszych i coraz bardziej przyjaznych dla środowiska opakowaniach. Nowością promocja sprzedaży detalicznej i współpracy w całym łańcuch dostaw.

Na pierwszą relację z Fruit Logistica 2020 zapraszamy na nasz portal







Poprzedni artykułWyzwanie dla świata – ochrona roślin
Następny artykułBerrisys – nowe rozwiązanie do wydłużenia shelf-life borówki

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj