W ramach kampanii „Czas na polskie superowoce!” rusza promocja plantacji, na które można przyjechać i własnoręcznie pozbierać owoce. Pierwsze borówkobrania odbędą się w ostatni weekend lipca, sobota niedziela, 25-26/07.
Co trzeba zrobić aby wziąć udział?
Należy przygotować się na przyjęcie gości. Wszyscy powinni stosować się do zaleceń epidemiologicznych. Gospodarze powinni ustalić zasady odpłatności i wyznaczyć obszar, w którym można zbierać owoce. Warto przemyśleć jak poinstruować przybyłych, tak by zbierali fachowo.
Zainteresowanych plantatorów prosimy o zgłoszenie plantacji.
Aby zgłosić plantacje wystarczy przesłać na adres czasna@inspiresb.com mail pod tytułem „Borówkobranie” z następującą informacją o swojej ofercie:
- Nazwa plantacji lub do kogo należy:
- Województwo:
- Adres:
- Wskazówki dojazdu:
- Lokalizacja na Google Maps:
- Godziny otwarcia w sobotę 25/07: np. 10:00-17:00
- Godziny otwarcia w niedzielę 26/07: np. 10:00-17:00
- Przetwory do kupienia na miejscu i/lub dodatkowe atrakcje:
- Kontakt, który damy w opisie mapy Borówkobrania: mail, telefon
- Jeśli plantacja ma, to prosimy podać media społecznościowe
Dlaczego ludzie chętnie przyjadą na plantacje?
Oferta wyjazdu poza miasto i odpoczynku na świeżym powietrzu jest w tym roku atrakcyjna.
Oferujemy borówki prosto z krzewu, możliwość miłego spędzenia czasu, zgodnie z zaleceniami społecznego dystansu. Sukcesem organizacyjnym i handlowym zakończyły się czerwcowe weekendy, na które zapraszali plantatorzy jagody kamczackiej. Ludzie kupowali owoce i pytali jak się z nich robi dżemy, konfitury, wino czy nalewki. Szybko przekonywali się jak trudny jest zbiór i skąd bierze się ich cena na półce.
Zaproszenie na plantacje to propozycja, z które powinni korzystać plantatorzy jagody kamczackiej, ale również innych gatunków. Tak żeby wspomagać branżę i swoje gospodarstwa. Taka forma zaproszenia gości na plantację to też sposób żeby zarobić na sprzedaży owoców i pokazać przetwory, które produkuje się w gospodarstwie – mówił komentując zaproszenia Tomasz Werner, Redaktor Naczelny Jagodnika.
– Plantacje kamczatki odwiedzali ludzie w różnym wieku, w tym Ci, którzy za granicą odwiedzali już plantacje. Tak jak nam opowiadali, odwiedzali plantacje malinowe, truskawkowe, borówkowe, gdzie mogli zbierać owoce, cieszyć się mini, kupować przetwory. Tego im brakuje w Polsce – dodał Tomasz Werner.
Więcej o doświadczeniach plantatorów jagody kamczackiej pisaliśmy w materiale pt. Zapraszamy całe rodziny na plantacje jagody kamczackiej.
Przyjemne z pożytecznym
Wizyty na plantacjach borówki będą okazją do edukacji. Każdy doświadczy tego jak trudny jest zbiór, jak wygląda charakterystyczny nalot i jak delikatnie należy obchodzić się z borówkami.
Zapraszamy całe rodziny. Dzieci zobaczą plantacje i to jak rosną owoce, że nie biorą się z powietrza. Wszyscy poczują, że za każdym owocem stoi człowiek, jego praca i pasja. Taka edukacja jest potrzebna, bowiem, czym ludzie więcej wiedzą tym bardziej mogą docenić naszą pracę.
Mamy już pierwszy tysiąc zainteresowanych Borówkobraniem
W tym tygodniu tuszyła akcja na Facebooku. Codziennie przybywa kilkaset osób. Już ponad tysiąc zadeklarowało zainteresowanie przyjazdem na plantacje. Pytania o adresy borówkobrania dotyczą każdego praktycznie regionu? 🙂
– Borókobranie to nowe słowo. To możliwość samodzielnego pozbierania owoców, obcowania z naturą i poznawania naszych małych ojczyzn. Sama pandemia zintensyfikowała to, co obserwowaliśmy już wcześniej. Rośnie waga jaką przywiązujemy do zdrowia, nasza wrażliwość ekologiczna. Szukamy lokalności i regionalizmów. Ograniczyliśmy mobilności, konsumpcje, eksploatacje. Chętnie wracamy do pierwotnych umiejętności, własnych upraw, gotowania. Nowa normalność w jakiej przyjdzie nam żyć wzmacnia trend ku naturze. Mamy naprawdę mocną ofertę. Wykorzystajmy to – mówi Maciej Dolata z INSPIRE smarter branding, agencji koordynującej promocję superowoców.
– Warto mówić w branży o szacunku dla pracy przy zbiorach i budować świadomość dziewięciu miesięcy ciężkiej pracy poprzedzającej zbiór. Naszym branżowym celem jest edukacja konsumentów i rozwój rynku. Chcemy by konsumenci, zwłaszcza młodzież, wiedzieli, że borówka jest uprawiana w Polsce. Jest ulubionym owocem polskich dietetyków, hitem naszego eksportu, ma wyjątkowe walory smakowe. W Polsce mamy dla borówki, szerzej dla owoców jagodowych, bardzo dobry klimat. Wykorzystajmy to – mówi Witold Boguta, Prezes Zarządu Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw.