W dniu 10 grudnia podczas konferencji prasowej przedstawiciele Macfrut omówili niektóre z atrakcji, jakimi chcą zainteresować uczestników kolejnej edycji targów w Rimini. Przyszłoroczna edycja odbędzie się w dniach 4-6 maja w Rimini Expo Center. Oficjalna zapowiedź nowości miała swe miejsce w Expo Dubai, co podkreśla dużą wagę jaką Włosi przywiązują do partnerów handlowych z Bliskiego Wschodu.
Nowa strategia targowa
„Różnorodność naszą siłą” to główna idea nowej strategii targowej. Oto słowa wybrane do stania się hasłem kolejnej, już 39. edycji Macfrut, ważnych targów łączących przedstawicieli łańcucha dostaw z branży świeżych produktów, od produkcji po konsumpcję. Ta edycja zdaniem jej organizatorów ma wyznaczyć punkt zwrotny. Pragną oni wykreować nowy rodzaj targów, które będą opierać swój prestiż już nie tylko na dużych liczbach odwiedzających, ale także na ich wysokiej specjalizacji i doświadczeniu. Zmiana ta ma się opierać się na trzech głównych filarach. „More Business” to forum dla większej liczby zaplanowanych uprzednio spotkań B2B. Mają w nich uczestniczyć włoscy i międzynarodowi kupcy. Drugi filarem jest „Więcej wiedzy” – ma ona zostać wymieniona dzięki szeregowi specjalistycznych wydarzeń podzielonych na obszary tematyczne, w których podejmowane zagadnienia zostały opracowane przez zespół ekspertów. „Doświadczenie”, – ma stać się nowym sposóbem na zagłębienie się w świat świeżych produktów, skupiając się bardziej na wartościach niż na ilościach oraz na poszukiwaniu innowacyjnych trendów i treści. Poprzednia edycja, tj. Macfrut 2021, zainspirowała nas do zaplanowania nowego rodzaju targów. Wydaje się, że czasy wielkich frekwencji minęły, ale nie sądzimy, aby miało to aż takie znaczenie, o czym świadczy sukces ostatniej edycji naszych targów. Naszym celem jest zorganizowanie wyjątkowego i niezapomnianego wydarzenia dla specjalistów z branży owocowo-warzywnej, które będzie bodźcem dla profesjonalistów i okazją do nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz doświadczenia przyszłości z pierwszej ręki. Dzięki Macfrut Digital byliśmy pionierami cyfrowych targów i zamierzamy zrobić to samo w przypadku Macfrut 2022 – mówił w trakcie zdalnego spotkania z przedstawicielami mediów Renzo Pirracini, szef targów. Organizatorzy zaznaczali, że targ w dużej mierze poświęcone zostaną produkcji owoców jagodowych, których spożycie rośnie w całej Europie. W trakcie Macfrut 2022 poruszone zostaną jednak inne jeszcze interesujące wątki.
Co jeszcze nowego i ciekawego na Macfrut 2022?
Z informacji przekazanych na porannej piątkowej konferencji wynika, że na Macfrut 2022 mocniej wyeksponowane zostaną czereśnie. Będą symbolem przyszłorocznej edycji targów, które ugoszczą Międzynarodowe Sympozjum Czereśniowe. Będzie się ono składać z kilku odrębnych wydarzeń: dwudniowego szkolenia, które odbędzie się w Residential Center w Bertinoro (2-3 maja), światowego sympozjum na temat kluczowych zagadnień związanych z czereśniami (rynek globalny, zrównoważony rozwój, innowacje odmianowe, produkcja pod osłonami) oraz wizyty z przewodnikiem w wiodących firmach z branży, które wezmą udział w Macfrut (5 maja). Na koniec odbędzie się zwiedzanie głównych szkółek oferujących sadzonki nowych odmian (6 maja).
Na poziomie międzynarodowym, podczas Dni Afryki, rozmowy dotyczyć będą produkcji żywności na tym waśnie kontynencie i obrotu handlowego nią z krajami Europy. Jednym z zaplanowanych wydarzeń jest konferencja, która pierwszego dnia zgromadzi ekspertów, firmy i instytucje, aby omówić kluczowe aspekty rozwoju tego sektora ogrodniczego w różnych krajach afrykańskich. Drugiego dnia, poświęconego współpracy międzynarodowej, zaprezentowane zostaną projekty AICS (Włoskiej Agencji Współpracy Rozwojowej) w Afryce. Odbędzie się również szereg sesji poświęconych konkretnym krajom, aby zaprezentować afrykańskie firmy międzynarodowym eksporterom i europejskim firmom eksportowym, a także możliwości, jakie oferuje ten chłonny i szybko rozwijający się rynek.
Nowością na Macfrut będzie Spices & Herbs Global Expo, wystawa poświęcona sektorowi przypraw oraz ziół. Biorąc pod uwagę, że sam rynek przypraw jest wart ponad 6 miliardów dolarów, jest to wyjątkowe wydarzenie w europejskiej branży targowej, które z pewnością wzbudzi duże zainteresowanie. Spices & Herbs Global Expo zaoferuje zwiedzającym strefą wystawienniczą z uczestnikami z całego świata, spotkaniami biznesowymi z międzynarodowymi kupcami a nawet warsztatami.
Kongres Owoców Tropikalnych zorganizowany zostanie przez firmę Ncx Drahorad. W centrum uwagi znajdzie się awokado, egzotyczny owoc, który w ciągu ostatnich lat stał się popularny na wielu europejskich rynkach. Niektórzy specjaliści przewidują, że do 2025 r. konsumpcja awokado wzrośnie na całym świecie o 4,8%. Kongres ma uchwycić trendy rynkowe, konsumpcyjne i handlowe oraz technologie i strategie sprzedaży z udziałem ekspertów, kupców i międzynarodowych producentów. Całość uzupełni tematyczna powierzchnia wystawiennicza, warsztaty i networking.
Cyfrowe innowacje dla ogrodnictwa polowego staną się przewodnim tematem konferencji pt. Inteligentne Rolnictwo 4.0”. Udział w wydarzeniu zapowiedzieli przedstawiciele czołowych firm, które zaprezentują najnowsze rozwiązania ze swej oferty dla rolnictwa precyzyjnego, takie jak drony, czujniki o rozmaitym przeznaczeniu, sztuczną inteligencję, roboty i inne jeszcze urządzenia.
W 2022 roku na Macfrut powróci Biosolutions International Event, międzynarodowa wystawa poświęcona biostymulatorom. Biorozwiązania odgrywają ważną rolę w produkcji owoców i warzyw, która w coraz większym stopniu polega na naturalnej ochronie roślin i ich żywieniu. Przy okazji Biosolutions Innovation Award przyznane zostaną nagrody dla najwybitniejszych innowacji w tym waśnie obszarze branży.
Zdjęcia: Macfrut