Polskie Superowoce – rusza kampania promocyjna



Celem podejmowanych działań jest budowa nawyku codziennego spożywania polskich owoców jagodowych – truskawek, malin, borówek, czarnej porzeczki, mini-kiwi, jagody kamczackiej, aronii. Łączymy siły, by skuteczniej budować nawyk codziennej konsumpcji, gdy trwa na nie sezon w Polsce, czyli od maja do października. Celem jest wzrost świadomości wyjątkowych walorów polskich owoców jagodowych oraz promocja pojęcia „polskie superowoce”.

Podstawą jest zwiększenie konsumpcji. Świadomy konsument kupi więcej i bardziej odpowiedzialnie. Bez uświadomienia odpowiednich grup konsumentów żadne działania, na dłuższą metę, nie będą skuteczne – mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Bazujemy na uznanych kompetencjach produkcyjnych polskich plantatorów. Wykorzystując doświadczenia borówki wysokiej, będziemy promowali współpracę wszystkich owoców jagodowych oraz wszystkich ogniw w łańcuchu dostaw. Wspólnie podejmiemy wysiłek kreacji rynku – dodaje Boguta.

Witold Boguta prezes KZGPOiW

Projekt uzyskał dofinansowanie z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, a jego koszt wyniesie około 375 tys. zł. Pozwoli to na kontynuację i rozszerzenie dotychczas prowadzonych działań promocyjnych. Kampanię „Czas na polskie superowoce!” zrealizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Wśród partnerów KZGPOiW są: Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi. Realizacja zadania będzie odbywała się przy współpracy z Krajowym Zrzeszeniem Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA oraz Stowarzyszeniem Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

Wspólna promocja całej branży owoców jagodowych to jedyna dziś możliwość budowania przyszłości. Przed nami edukacja konsumentów. Będziemy budować postrzeganie owoców jagodowych, jako super zdrowych – superowoców. Chcemy  zmieniać nawyki żywieniowe. Wiemy, że te nawyki są do ukształtowania i że stawką jest zdrowie Polaków
– mówi Ireneusz Komorowski, Prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej.

Aktywności w ramach projektu „Czas na polskie superowoce!” rozpoczną się już w kwietniu. Pierwszym celem jest promocja współpracy. Produkcyjnej, handlowej i marketingowej. Doświadczenia plantatorów borówki oraz kampanii „Lato z borówkami” są dobrze opisane i uznawane za modelowy przykład integracji producentów. Idea współpracy całego środowiska jagodowego powinna zainspirować czytelników mediów rolniczych, sadowniczych i ogrodniczych. Od maja adresatem komunikacji będą już tylko konsumenci.

Celem współpracy jest budowa nawyku jedzenia polskich borówek i innych owoców jagodowych w sezonie zbiorów. Razem mamy na to więcej okazji i więcej czasu – możemy zacząć już od maja – mówi Dominika Kozarzewska, Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

Od lat budujemy rynek borówki. Promujemy datę rozpoczęcia sezonu i odliczanie do niej. Z sezonowości uczyniliśmy atut. Coś na co się czeka, smakuje lepiej. Ubiegłoroczna kampania „Lato z borówkami” wzmocniła świadomość walorów zdrowotnych borówki i percepcję lata, jako najlepszego czasu na wzmacnianie zdrowych nawyków żywieniowych. Kampania zachęcała do zwiększenia wysiłków na rzecz promocji rosnącej roli warzyw i owoców w naszej diecie. Pokazała borówkę jako owoc XXI wieku, gotową na zmierzenie się z edukacyjnym wyzwaniem, jakie stoi przed producentami i konsumentami – dodaje Kozarzewska.

Nadzór strategiczny nad kampanią prowadzi agencja INSPIRE smarter branding. Agencja koordynuje pracę biura prasowego, produkcję materiałów edukacjach, produkcje filmowe, przygotowanie projektu przyszłych badań oraz realizację 8 aktywności, które złożą się na kampanię.

– Mamy marzenia i strategię ich realizacji. Konsekwentnie promujemy współpracę plantatorów pomiędzy sobą, z producentami innych owoców, z dietetykami. Atrakcyjność konsolidacji i współodpowiedzialność za kreowanie krajowego popytu. Zastępujemy orientację produkcyjną orientacją pro-konsumencką. Pokazujemy plantatorów, jako promotorów zdrowego stylu życia. Jest w tym pomysł i przeświadczenie, że warto. Potencjał tego, co producenci mają nam do powiedzenia jest większy niż powszechnie na świecie podziwiany ich potencjał produkcyjny. Czas na polskie superowoce! – mówi Maciej Dolata, partner w agencji strategicznej INSPIRE smarter branding.

INSPIRE od 4 lat współpracuje z producentami borówki. Efektem tej współpracy jest zdolność konsolidacji całej społeczności producentów owoców jagodowych, liderów doradztwa, ludzi nauki i administracji. W planach na sezon 2019 jest znaczące rozszerzenie grona ekspertów i komunikacja efektów, jakie można osiągnąć poprzez regularne spożywanie owoców jagodowych.

Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”







Poprzedni artykułKomunikat jagodowy -Agrosimex, z dnia 10.04.2019 – ochrona przed kwitnieniem
Następny artykułGrzyby do zwalczania szkodników roślin jagodowych

1 KOMENTARZ

  1. Bardzo fajna inicjatywa ! Popieramy od dawna uważamy , że jeżeli nie połączymy sił na reklamę to świadomość o super owocach będzie mała a popyt będzie spadał . Mamy pewne pomysły na promocję naszych owoców jagodowych , zainteresowanych proszę o kontakt. mj@nutracevit.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj