Polska oferta na tagach w Dublinie

jagodnik, targi w Dublinie

W dniach 18-19 września 2013 r. Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Dublinie uczestniczył w wystawie branży spożywczej Food and Hospitality Ireland 2013 odbywającej się na terenach wystawienniczych Royal Dublin Society (RDS) w Dublinie. Na stoisku informacyjno-promocyjnym WPHI o powierzchni 7,5 m² prezentowane były artykuły spożywcze ponad 20 polskich producentów. Natomiast z możliwości bezpośredniego udziału na stoisku WPHI skorzystało 10 firm reprezentowanych łącznie przez 16 osób.

Targi spożywcze odbyły się po raz pierwszy pod nazwą Food and Hospitality Ireland. Zastąpiły one odbywającą się w zbliżonym terminie wystawę SHOP. Wraz z nazwą zmienił się także organizator. Dotychczasowy, firma Easy Fairs, odstąpił prawa organizacji tej imprezy firmom Fresh Montgomery i Irish Services Montgomery. Food and Hospitality Ireland jest najważniejszą imprezą targowo-wystawienniczą branży spożywczej w Irlandii. Tegoroczna wystawa zgromadziła ok. 100 wystawców reprezentujących szeroki przekrój producentów i dostawców żywności, napojów, urządzeń oraz rozwiązań technologicznych i organizacyjnych używanych w handlu detalicznym i przemyśle spożywczym. Poza wystawcami z Republiki Irlandii swoje stoiska miały również firmy z Polski, Irlandii Północnej oraz Wielkiej Brytanii. Wśród firm irlandzkich znalazły się także dwie założone przez polskich obywateli. Jedna z nich oferowała soki owocowe z Polski, a druga – sok z imbiru wyrabiany we własnym zakładzie w Irlandii. Odwiedzający wystawę reprezentowali głównie firmy handlowe (detaliczne i hurtowe) poszukujące nowych dostawców artykułów spożywczych. Wystawie towarzyszyły prezentacje i wręczanie nagród dla irlandzkich wyrobów spożywczych, a także seminaria poświęcone zagadnieniom handlu detalicznego, sprzedaży online, roli i znaczeniu marki własnej. Organizatorzy oceniają, iż podczas dwóch dni wystawę odwiedziło około 2,5 tys. osób. Niestety od dwóch lat liczba wystawców i odwiedzających zmniejsza się.

Zorganizowanie polskiego stoiska na wystawie Food and Hospitality Ireland 2013 w Dublinie było okazją do zaprezentowania polskiego sektora żywnościowego oraz dało możliwość nawiązania kontaktów handlowych i inwestycyjnych w branży rolnej i spożywczej. Szczególnie dużo zapytań dotyczyło możliwości importu z Polski mięsa, w tym z drobiu, wyrobów wędliniarskich, cukierniczych, mleczarskich, napojów, w tym alkoholowych oraz przetworów owocowo-warzywnych. Ocenia się, iż podczas 2. dniowej wystawy polskie stoisko odwiedziło ok. 250 osób w tym Ambasador RP w Dublinie.

Mamy nadzieję, że w przyszłym roku uda się lepiej wyeksponować ofertę polskiego przemysłu spożywczego. Podjęte zostaną rozmowy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz polskimi eksporterami tej branży w celu organizacji wspólnego i większego stoiska. Pomimo, iż sektor spożywczy jest jednym z ważnych elementów irlandzkiej gospodarki oraz szeregu różnych kampanii w miejscowych mediach zachęcających do kupowania tylko własnej żywności Irlandia w ubiegłym roku importowała produkty rolno-spożywcze i napoje na wartość 6,3 mld EUR. W ramach tej kwoty udział towarów z Polski stanowił około 200 mln EUR. Należy przy tym zaznaczyć, że eksport polskich produktów rolno-spożywczych do Irlandii cały czas wzrasta (w 2012 r. dwukrotnie w porównaniu z 2011 r.).

Kolejna edycja wystawy branży spożywczej Food and Hospitality Ireland odbędzie się w dniach 17-18 września 2014 r. również na terenie kompleksu wystawienniczego RDS w Dublinie. Informacje na ten temat będą dostępne wkrótce na stronie internetowej: http://www.foodhospitality.ie/.







Poprzedni artykułJagodnik 5/2013 już w sprzedaży
Następny artykułCiekawostki z MacFrut

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj