Jagodowe na topie również na Ukrainie

Wspólna reprezentacja ukraińskich producentów owoców oraz kilku szkółek


Targi Fresh Buisnes Expo 2016 odbywające się od 29 listopada do 1 grudnia w Kijowie, jak informują ich organizatorzy – firma Nova Exhibitions z Holandii – zgromadziła około 3600 odwiedzających, którzy mogli zapoznać się z ofertą blisko 120 firm z 10 krajów. Wielu z tegorocznych wystawców to przedsiębiorstwa oferujące zarówno technologie oraz materiał szkółkarski dedykowany produkcji roślin jagodowych. W czasie targów swoją premierę miała również rosyjskojęzyczna wersja czasopisma „Jagodnik” (więcej czyt: www.techdrinks.info).

Swoją ofertę prezentowało również kilka polskich przedsiębiorstw, których przedstawiciele pozytywnie oceniali możliwością nawiązania kontaktów z wieloma nowymi klientami ze Wschodu, gdzie inwestycje w uprawy ogrodnicze cały czas zyskują na znaczeniu, w tym również jeśli chodzi o sektor roślin jagodowych. Osoby odwiedzające tą wystawę w większości reprezentowane były przez producentów zajmujących się towarową produkcją owoców lub planujące ją realizować i to jak dało się słyszeć często na znacznych areałach.

FruiTech to szkółka oferujące zarówno swój materiał szkółkarski jak również pośrednicząca we współpracy z zachodnioeuropejskimi producentami roślin jagodowych
FruiTech to szkółka oferujące zarówno swój materiał szkółkarski jak również pośrednicząca we współpracy z zachodnioeuropejskimi producentami roślin jagodowych

Wśród dostawców środków do produkcji czy też materiału szkółkarskiego można było znaleźć zarówno dostawców oferujących drzewka (jabłonie, grusze, czereśnie) głównie reprezentowanych przez zachodnioeuropejskich szkółkarzy oraz firmy oferujące sadzonki i krzewy jagodowe, które w większości reprezentowane były przez firmy ukraińskie (Brusvyana, LLC „Agrofirma”, Agro-Dolina, Rozetta AGRO, Dekoplant czy FruiTech). Jak informowali ich przedstawiciele największym zainteresowaniem w ostatnim czasie cieszą się sadzonki malin (tutaj w sprzedaży znajdują się zarówno polskie, ukraińskie jak i zachodnioeuropejskie odmiany) oraz krzewy borówki wysokiej (licencyjne i nielicencyjne). Duże zainteresowanie produkowanym w Polsce materiałem szkółkarskim potwierdzał Paweł Korfanty ze szkółki Korfanty, która w swojej ofercie ma m.in. krzewy borówki wysokiej oraz hascapu. O tym, że ukraińscy producenci borówek mogą współpracować z polskimi producentami tych owoców informował z kolei Mariusz Kędzia i Mateusz Pilch z BerryGroup z Polski, którzy bardzo pozytywnie oceniali swój udział w targach i nawiązane w ich trakcie kontakty z ukraińskimi plantatorami.

Mariusz Kędzia i Mateusz Pilch z BerryGroup z Polski przyjechali do Kijowa nawiązać współpracę z ukraińskimi producentami borówek
Mariusz Kędzia i Mateusz Pilch z BerryGroup z Polski przyjechali do Kijowa nawiązać współpracę z ukraińskimi producentami borówek

Warto zwrócić także uwagę na duże gospodarstwa ukraińskie, które samodzielnie inwestują w niewielkie linie do przetwarzania produkowanych w gospodarstwie owoców i oferowania np. mrożonych owoców jagodowych czy też różnego rodzaju ich przetwory. O tym, że sektor średnich i dużych linii do tego typu produkcji dobrze rozwija się na Ukrainie potwierdzała Joanna Bartnik z firmy Mega z Bełżyc.

Valentina Sas, Victoriya Kovtunovich i Anna Pankratenkova z dumą prezentują pierwsze rosyjskojęzyczne wydanie czasopisma "Jagodnik"
Valentina Sas, Victoriya Kovtunovich i Anna Pankratenkova z dumą prezentują pierwsze rosyjskojęzyczne wydanie czasopisma „Jagodnik”

W trakcie kijowskich targów swoją premierę miała rosyjska edycja czasopisma „Jagodnika”, która na Ukrainie wydawane jest we współpracy z ukraińskim wydawcą takich czasopism branżowych jak: „Technologie i Innowacje” oraz „Ogrodnictwo i uprawa winorośli”. Rosyjskojęzyczna wersja Jagodnika, wzbogaconego o treści przygotowywane przez prowadzący go na Ukrainie zespół redakcyjny spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem zarówno osób uprawiających rośliny jagodowe na Wschodzi jak i firmy oferujące technologie do tejże produkcji oraz materiał szkółkarski. Więcej informacji o rosyjskojęzycznej wersji czasopisma „Jagodnik” można znaleźć na stronie: techdrinks.info

Więcej o targach Fresh Buisnes Expo 2016 będzie można przeczytać w kolejnym numerze „Jagodnika”







Poprzedni artykułSerenade ASO w szerokim zastosowaniu
Następny artykułJak sprostać rosnącym oczekiwaniom rynku?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj