Stosunkowy młody programu Sekoya varietal® dotyczący ekskluzywnych odmian borówki od Fall Creek można opisać jako historię sukcesu. W 2022 roku pierwsze rośliny odmian Sekoya zostały posadzone w 18 krajach na łącznej powierzchni 2000 hektarów. To zaprocentowało sprzedażą 20 000 ton. Według Hansa Liekensa, głównego menadżera programu Sekoya można spodziewać się znacznej ekspansji w nadchodzących latach. Do 2027 roku odmiany Sekoya będą uprawiane w ponad 31 krajach, a produkcja owoców może przekroczyć 250 000 ton!

Rynek borówki rośnie

Rynek borówki ciągle się rozwija. W ubiegłym roku światowa konsumpcja wyniosła 2 mln ton tych owoców. Oczekuje się, że w najbliższych 5-7 latach, zwiększy się dwukrotnie. Owoce jagodowe mają już 28% udział w całkowitej wartości sprzedaży owoców detalicznych – mówi Hans Liekens, który wcześniej pracował w Hessing i Chiquita.

Ideą programu Sekoya, który ma typowy charakter działań B2B, jest zapewnienie wyjątkowo smacznych  i chrupiących borówek przez 52 tygodnie w roku. Dzięki odmianom przystosowanym do uprawy w różnych strefach klimatycznych świata, możemy zapewnić najwyższą jakość przez 52 tygodnie w roku. To właśnie czyni nas wyjątkowymi na rynku – wyjaśnia Hans Liekens. Sprzedaż sadzonek i uprawa jest nadzorowana przez Fall Creek. Obecnie prawo do tego posiada 14 organizacji.

Borówki muszą być coraz lepsze

Pomimo optymistycznych danych o wzroście produkcji i sprzedaży borówek, wyzwań cały czas nie brakuje. Wielu konsumentów czuje się rozczarowanych, jeśli zakupione borówki nie spełniają ich oczekiwań. Dlatego dla marki Sekoya stworzona została specjalna etykieta jakości Livie Eating Experience TM. To zapewnienie dla konsumentów że zawsze otrzymują borówki tej samej jakości, smaczne, jędrne i chrupiące – podkreśla Hans.

Uważamy, że zapewnienie dostaw stałej jakości produktu przez 52 tygodni w roku prowadzi do wzrostu w kategorii od 11 do 20% rok do roku – dodaje Hans Liekens. Działania marketingowe dla marki Sekoya ukierunkowane są na promowanie borówek jako zdrowej przekąski. Dlaczego?

Dzisiaj borówki spożywane są w większości na śniadanie. Tymczasem wartość kategorii przekąsek jest cztery razy większa. Nowe borówki Sekoya wydają się być wręcz idealne do podjadania o każdej porze dnia – wyjaśnia menadżer marki Sekoya.







Poprzedni artykułPolysulphate – doskonałe źródło dobrze przyswajalnego wapnia oraz siarki, potasu i magnezu
Następny artykułCzy warto być na Międzynarodowej Konferencji Borówkowej 2024?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj