Borówki z importu na dobre zagościły w polskich sklepach. Sprawdzamy ceny



Owoców borówki w polskich sklepach jest dużo, są w zróżnicowanych opakowaniach i cenach, ale łączy je jedno – już praktycznie wszędzie oferowane owoce pochodzą z Peru (z jednym małym wyjątkiem!). Sprawdziliśmy ceny borówek oferowanych w supermarketach i na rynkach hurtowych.

Ceny w hurcie

Na giełdach rolno-spożywczych nie znajdziemy już notowań cenowych z polską borówką. Ceny tej importowanej są bardzo zróżnicowane i wahają się od 55 zł/kg (KH Rybitwy, Kraków) do 84,00 zł/kg (Łódź Zjazdowa).

MiejscePochodzenieŚrednia cena za kg (PLN)
WGRO PoznańImport78,00 (przeliczono z opakowań 125 g)
TargipiastImport63,00 (przeliczono z ceny łubianki)  
BroniszeImport75,00
Kraków Rybitwy55,00
Łódź ZjazdowaImport84,00
Praska Giełda SpożywczaImport75,00

Ceny w handlu detalicznym

Sieci handlowe oferują borówkę amerykańską w opakowaniach od 125 g po 300 g w odmianach standardowych oraz premium. W Biedronce znajdziemy odmianę premium Sekoya Beauty w cenie 9,99 zł/125g (79,92 zł/kg) oraz standardową odmianę Eureka w promocyjnej cenie 15,99 zł/300g (53,30 zł/kg).

Auchan oferuje borówkę w opakowaniach 250 g w cenie 21,99 zł (87,96 zł/kg) lub 23,99 (95,96 zł/kg) oraz 125 g w cenie 12,99 zł (103,92 zł/kg).

Lidl w swojej ofercie ma borówki odmiany Ventura w opakowaniach 125 g za 10,49 zł (83,92 zł/kg). W Kaufland za 300 g opakowanie odmiany Ventura zapłacimy w promocji -8% 21,99 zł (73,30 zł/kg), a za 125-gramowe 9,99 zł (79,92 zł/kg).

Sieć Carrefour oferuje borówki premium 125 g za 13,99 zł (111,92 zł/kg) lub borówki standard odmiany Ventura w cenie 10,49 zł za 125 g (93,92 zł/kg).

Aldi to jedyny sklep, w którym jeszcze znaleźliśmy polską borówkę. Owoce w odmianie Aurora kosztowały 9,99 zł za opakowanie 125g (79,92 zł/kg).

Uśrednione ceny za borówki dla wszystkich sieci przedstawia poniższa tabela.

MiejscePochodzenieŚrednia cena za kg (PLN)
BiedronkaKraj66,61
LidlKraj83,92
Kaufland76,61
CarrefourKraj102,92
Aldi79,92
AuchanKraj95,94






Poprzedni artykułWyższa trwałość owoców, niższa emisja CO2. Zaprezentowano ekologiczną podkładkę dla owoców jagodowych
Następny artykułNowa forma promocji borówek – innowacyjne podejście Sekoya

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj