Nową linię ciągników marki McCormik podczas targów Agro Show (23-25 września 2022 r) zaprezentowała firma Argo Tractors Polska. Wśród ciągników specjalistycznych dedykowanych do upraw ogrodniczych na uwagę zasługiwały bez wątpienia modele z serii X4, X3 i X2, mógł się podobać również model X5.120. Nowe modele i rozwiązania prezentowano również w większych modelach tej marki. Wybrane z nich na targach zaprezentował nam i opowiedział o nich Dariusz Wilamowski z Argo Traktors.
McCormick X4F09 to nowy ciągnik specjalistyczny, idealny do wszystkich prac związanych z uprawą rzędową o szerokości wynoszącej nawet 100 cm. Zgodność z normą Stage V gwarantuje innowacyjny system wykorzystujący filtr DPF z pasywną regeneracją, katalizator utleniający DOC, a w modelach o mocy powyżej 75 KM katalizator SCR (selektywna redukcja katalityczna) oraz zbiornik AdBlue. Okres międzyobsługowy silnika został wydłużony do 1000 godzin, co znacznie obniża koszty eksploatacji i czas przestojów.
McCormick X4F jest dostępny w konfiguracji z przekładnią P3-Drive 48+16 z elektrohydrauliczną przekładnią nawrotną i w pełni zrobotyzowaną zmianą biegów i półbiegów H-M-L pod obciążeniem, sterowaną wielofunkcyjnym joystickiem nowej generacji, który mieści w sobie wszystkie elementy sterujące.
Oś przednia jest produkowana przez Argo Tractors i jest wyposażona w blokadę mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu lub Hydralock, również z elektrohydraulicznie załączanym napędem na cztery koła. Takie rozwiązanie zapewnia większą wydajność podczas pracy z narzędziami montowanymi z przodu, które mogą być instalowane bezpośrednio na podwoziu nośnym lub, opcjonalnie, obsługiwane za pomocą w pełni zintegrowanego przedniego podnośnika i WOM.
X4F jest wyposażony w otwarty, centralny układ hydrauliczny, z pompą o wydajności 30 l/min do układu kierowniczego i 58 l/min dla hydrauliki roboczej. Można również dodać trzecią pompę o wydajności 36 l/min, pracującą w tandemie z pompą hydrauliki roboczej, aby uzyskać całkowite natężenie przepływu 94 l/min, z czego 55 l/min już przy 1500 obrotach silnika.
Więcej o kolejnych modelach ciągników specjalistycznych X3 i X2 prezentowanych przez Argo Tractors Polska w materiale filmowym:
Troszkę większe modele
McCormick X5 Stage V oferuje trzy modele, X5.100, X5.110 i X5.120 o mocach od 95 KM do 114 KM. Dostępne są one w wersjach Premium i Efficient. Nowa wersja High Clearance, szczególnie przydatna w ogrodnictwie, występuje w dwóch modelach, oba w wersji Efficient, a mianowicie X5.100HC o mocy 95 KM i X5.110HC o mocy 102 KM.
Gama przekładni od 48+16 z hydraulicznym rewersem i Hi-Medium-Low (Premium) do 12+12 lub 24+24 z mechanicznym lub hydraulicznym rewersem (Efficient i HC).
Układ hydrauliczny zapewnia wydatek 62 l/min dla hydrauliki roboczej w wersjach Efficient i HC oraz do 82 l/min w wersji Premium.
Maksymalny udźwig tylnego podnośnika wynosi 3900 kg (HC) i 4500 kg z dodatkowymi siłownikami w wersjach standardowych.
McCormick X5 posiada opcję amortyzowanej kabiny, która w wersji Premium może być połączona z amortyzowaną osią przednią, co gwarantuje doskonały komfort operatora w każdej pracy (na polu, z ładowaczem czołowym i w transporcie) oraz znakomitą przyczepność do podłoża.
Strategicznie umiejscowiony pomiędzy X4 i X5, McCormick X5.085 spełnia Stage V dzięki technologii EGR, DOC i DPF, bez SCR i AdBlue. X5.085 jest ciągnikiem łączącym wydajność i kompaktowe rozmiary.
Silnik FPT o mocy 75 KM, 3,4-litrowy, 4-cylindrowy, 8-zaworowy, z turbo intercoolerem i elektronicznym wtryskiem Common Rail, gwarantuje doskonałą reakcję i wysoką elastyczność, wzbogaconą o moment obrotowy 375 Nm przy 1400 obr/min, czyli wartości normalnie kojarzone z ciągnikami o mocy 100 KM.
Jego moc i zwinność zwiększa również sterowany mechanicznie tylny podnośnik kategorii 2 o udźwigu 3.900 kg, który dzięki systemowi ELS (ergonomiczny system podnoszenia) jest precyzyjny i łatwy w obsłudze. Jako opcja dostępny jest również przedni podnośnik kategorii 2 o udźwigu 1700 kg.
Układ hydrauliczny z dwiema pompami zapewnia wyjątkowo wydajne zarządzanie 5 zaworami hydraulicznymi (3 tylne i 2 montowane pośrodku) oraz narzędziami dzięki pompie połączonej z silnikiem o dedykowanym przepływie 56 l/min, podczas gdy 32 litry są kierowane do układu kierowniczego.
X6.415 P6-Drive to gama ciągników zaprojektowana i zbudowana dla tych, którzy szukają wszechstronności, wydajności i komfortu w jednym ciągniku. Doskonały model w pracach polowych i wielozadaniowych, przy zbiorze siana oraz w pracy z ładowaczem czołowym.
Dzięki nowemu systemowi redukcji emisji spalin, ciągniki są zgodne z normą Stage V. W ofercie znajdują się trzy modele X6.413, X6.414 i X6.415, napędzane 4,5-litrowymi, 16-zaworowymi, 4-cylindrowymi silnikami FPT NEF 45 o mocy maksymalnej 155 KM. Układ napędowy i skrzynia biegów pozwalają na uzyskanie rozstawu osi wynoszącego 2560 mm, co zapewnia dużą stabilność, a jednocześnie wszechstronność i zwrotność.
Przekładnia P6-Drive z 6 biegami Power Shift i 4 zakresami oferuje 24 przełożenia w przód + 24 przełożenia w tył, których liczba po dodaniu zakresu biegów pełzających wzrasta do 40 w przód + 40 w tył. Przekazanie mocy odbywa sią za pomocą 4-zakresowego WOM.
Przedni podnośnik może unieść do 2500 kg, a tylny, sterowany elektronicznie do 7200 kg.
X6.4 P6-Drive wyposażony jest w system PSM (Precision Steering Management) do kontroli i zarządzania prowadzeniem satelitarnym. Ta najnowocześniejsza technologia integruje się z systemem sterowania ISOBUS oraz systemem McCormick Fleet & Remote Diagnostic Management, co znacznie obniża koszty eksploatacji, zwiększając wydajność i rentowność.
Warto zaznaczyć, że trakcie ostatnich miesięcy Argo Tractors rozszerzyła swoją sieć dealerską i podpisała dziesięć umów dealerskich z przedstawicielami McCormick. W ciągu kolejnych Argo Tractors planuje dalszy rozwój sieci dealerskiej marki, co jest dowodem na jej dynamiczny rozwój w Polsce.