Macfrut 2021 – udane targi mimo niesprzyjających okoliczności

Kolejka przed wejściem na Macfrut 2021


W zeszłym tygodniu we Włoszech odbyły się targi Macfrut 2021 Trwały w dniach 7-9 września. Jesienny termin podyktowany był sytuacją epidemiologiczną w jakiej znalazła się Italia kilkanaście miesięcy temu. Tradycyjna porą odbywania owocowo-warzywniczych targów był w poprzednich edycjach maj. Organizatorom wydarzenia należą się wyrazy uznania. Nawet jeśli tegoroczna edycja nie dorównała poprzedniej pod względem ilościowym, to za bezwzględny sukces uznać należy sprawne zorganizowanie istotnego eventu dla międzynarodowej branży ogrodniczej.

32600 odwiedzających w ciągu 3 dni

To wyraźny znak, że znajdujemy się w punkcie zwrotnym. Duża liczba uczestników pokazuje, jak bardzo sektor jest zaangażowany w te targi, które są wizytówką Włoch w sektorze owoców i warzyw z całego świata, a także silne jego uczestników pragnienie, aby jak zwykle spotkać się osobiście – coś, czego nie byliśmy w stanie zrobić przez ostatnie miesiące. Podczas imprezy panował entuzjazm, a frekwencja przekroczyła nasze oczekiwania – komentuje targi Renzo Piraccini, prezes Macfrut.

Pomijając liczby, które nie są jedynym wskaźnikiem sukcesu branżowego wydarzenia, Piraccini dodał, że wyróżniała je także wysoka profesjonalność wystawców i odwiedzających, a także wysokiej jakości oferowane treści. Uznał to za znak rozpoznawczy i charakterystyczny Macfrut, targów obejmujących wszystkie ogniwa łańcucha dostaw owoców i warzyw. Wydarzenie to jest wynikiem wspaniałej pracy zespołowej między wystawcami, zespołem Cesena Fiera i partnerami branżowymi, z którymi poruszono najważniejsze problemy, z którymi zmierzyliśmy się w ciągu najbliższych kilku lat.

Italian Berry Day – udana inauguracja

W konferencji, nad którą międzynarodowy patronat objęło czasopismo „Jagodnik”, udział wzięło ok. 160 osób z całego świata. W dużej mierze poruszane zagadnienia koncentrowały się wokół prób uchwycenia przyszłych trendów w branży jagodowej na całym świecie. Dyskutowano o przyszłości handlu i konieczności promocji spożycia jagodowych. Wiele uwagi poświęcono produkcji i sprzedaży owoców borówki wysokiej. Częściowo poruszane zagadnienia dotyczyły także truskawek. W obu tych segmentach Polska postrzegana jest jako ważny gracz przede wszystkim europejskiego, ale i globalnego rynku. Sporo więc mówiono o naszym kraju i jego potencjale obecnie i w przyszłości. Wydarzenie to zostanie szczegółowo zrelacjonowane na łamacza czasopisma „Jagodnik”.

Wystawy o wielowątkowej tematyce

Tegoroczna wystawa zachęcała różnorodnością wątków. Zwiedzający mogli odwiedzić stoiska firm oferujących rozwiązania potrzebne od samego początku produkcji owoców aż po finalne etapy, takie jak ich sprzedaż czy małe przetwórstwo. Na Macfrut 2021 obecni byli zatem przedstawiciele firm szkółkarskich, ochroniarskich, nawozowych, producenci tuneli i osłon, urządzeń ułatwiających pielęgnację i zbiory, podmioty oferujące technologię pozbiorczą i przechowalniczą.

Kiedy kolejny Macfrut?

To kolejna ważna kwestia do której odniósł się R. Piraccini. W obecnych czasach snucie dalekosiężnych planów jest trudne, nie mniej jednak szef imprezy podzielił się swymi zamierzeniami. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy w nas uwierzyli i przyczynili się do tego, że w 2021 roku udało się zrealizować Macfrut. To jednak nie koniec. Już planujemy kolejną edycję, która najprawdopodobniej odbędzie się w dniach 4-6 maja 2022 r.- mówił R. Piraccini.







Poprzedni artykułFinałowe spotkanie w ramach projektu Borówkowe Factory 2021
Następny artykułNawożenie borówki przed zimą

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj