W dniach 16-17 listodpada w Karlsruhe odbędzie się 21 edycja Europejskich Targów Szparagowo-Truskawkowych (ExpoSE), a także po raz szósty Trade Fair for Agricultural Direct Marketing (expoDirekt). Organizatorzy szacują, że organizowane jednocześnie wydarzenia przyciągną ok. 6000 uczestników z całego świata oraz ok. 410 wystawców.
Atrakcje i udogodnienia dla zwiedzających
Oficjalne otwarcie nastąpi 16 listopada o 10 i dokona go Friedlinde Gurr-Hirsch z Ministerstwa Rolnictwa Badenii-Wirtembergii. Następnie organizator – VSSE przedstawi 6 najbardziej innowacyjnych firm z branży wyróżnionych Innovation Award 2016. Osoby odwiedzające targi będą mogły zapoznać się pierwszego dnia z najnowszymi informacjami z zakresu badań, doradztwa i praktyki z zakresu uprawy szparagów podczas tzw. Dnia Szparaga, a w czasie drugiego dnia targów uczestniczyć w forum poświęconemu sprzedaży bezpośrdniej. Organizatorzy zapewniają profesjonalną opiekę nad dziećmi podczas imprezy, więc menedżerowie posiadający najmłodszych członków rodziny mogą przybyć razem z nimi. Dwa intensywne dni targów stwarzają wyborna okazję do spotkań profesjonalistów z branży. Podwójne wydarzenie budzi coraz większe zainteresowanie specjalistów, zwłaszcza spoza Niemiec – uważa Simon Schumacher reprezentujący VSSE. Co piąta firma, która zdecydowała się zorganizować swe stoisko w Karlsruhe pochodzi z innych krajów. Organizatorzy zakładają, że ok. 15% zwiedzających stanowić będą goście z zagranicy. Targi ExpoSe i ExpoDirekt wzorem zeszłego roku będą organizowane w Exhibition Centre w Karlsruhe. Organizatorzy informują, że w tym roku zademonstrowane zostanie ok. 30 zupełnie nowych produktów.
Ważne wydarzenia
28 edycja Dnia Szparaga rozpocznie się 16 listopada się o godzinie 13.00. Z tej okazji w części konferencyjnej odbędzie się szereg wystąpień i dyskusji. O dzikich szparagach opowie Isabelle Kokula oraz Franco Tosini. Prof. Weyer z Uniwersytetu Południowej Westfalii mówił będzie na temat roli gleby wykorzystywanej do uprawy szparagów, zaś dr Feller z Instytutu Warzyw i Roślin Ozdobnych w Leibniz omówi objawy niedoboru składników odżywczych w szparagach. Głos zabiorą także inni prelegenci związani z uprawą szparagów, co stworzy doskonałą okazję do dyskusji i poszerzenia wiedzy w tym zakresie. Osoby prowadzące sklepiki przy gospodarstwach lub właściciele kramów w owocami i warzywami za szczególnie atrakcyjne mogą uznać wydarzenie, które rozpocznie się drugiego dnia imprezy o godzinie 13.00. Podczas Direct Marketer’s Forum 2016 będą oni mogli uzyskać ciekawe porady dotyczące sprzedaży żywności. Jedno z najciekawszych zagadnień poruszanych w tej części wystawy będzie dotyczyć wykorzystania strony internetowej jako narzędzia marketingowego wspierającego sprzedaż. Tematykę tę przybliży Kristin Rotherm reprezentujący organizatora Forum, czasopismo HOFdirekt. W hali 3 przez oba dni imprezy trwać będzie Forum Wystawców, w czasie którego poruszane będą różne tematy, w tym między innymi zasady uprawy nowej odmiany truskawek o nazwie Malling Centenary.
Wstęp na targi jest płatny, bilet dzienny kosztuje – 9 euro, bilet na dwa dni – 19 euro.