35 edycja międzynarodowych targów owocowo-warzywnych Macfrut, które odbywały się w Rimini Expo Center od 9 do 11 maja, były o blisko 10% większe pod względem powierzchni wystawienniczej od ubiegłorocznej edycji. Tegorocznym krajem partnerskim tagów była Kolumbia, jeden z głównych krajów produkujących owoce i warzywa w Ameryce Łacińskiej.
Macfrut coraz większy
Macfrut, przeniesione z Ceseny do centrum wystawienniczego w Rimini zyskało nie tylko na powierzchni wystawienniczej, ale również na jakości miejsca, w którym swoją ofertę prezentowało ponad 1100 firm rozmieszczonych w 8 halach na powierzchni ponad 55 000 metrów kwadratowych. Na uwagę zasługują również liczne seminaria i konferencje, których było w tym roku około 100.
Warto zwrócić uwagę również na międzynarodowy charakter wystawy – jedna czwarta wystawców pochodziła spoza Włoch, reprezentując ponad 40 krajów. Było również wiele nowych, można powiedzieć narodowych wystaw, z takich krajów jak: Tanzania, Zambia i Mozambik, Uzbekistan, Honduras, Salwador i Grecja. Oczywiście byli również pojedynczy wystawcy z wielu krajów w tym również z Polski.
Organizatorzy podkreślają znaczny wzrost liczby zagranicznych kupców, którzy przybyli na targi – ponad 1500 osób. Ważną częścią tegorocznej edycji targów był pierwszy europejski Kongres Owoców Tropikalnych poświęconym mango i awokado. Na uwagę zasługują również działania podejmowane przez organizację ICE w zakresie promocji włoskich producentów za granicą oraz wsparcie administracji regionalnej prowincji Emilia-Romagna, skierowane w szczególności do odwiedzających targi kupców z Chin. Partnerami Macfrut była grupa bankowa UniCredit (główny sponsor i partner biznesowy) oraz firma Coface, światowy lider w ubezpieczeniach kredytów.
Ciekawe rozwiązania zaprezentowano w ramach projektu AcquaCampu. Było nim pole pokazowe o powierzchni 500 metrów kwadratowych, na którym zwiedzający mogli zobaczyć rozwiązania do nawadniania, ochrony przez przymrozkami, czy też sterowania dawkami podawanej wody. W ich bezpośrednim sąsiedztwie znajdowały się stoiska firm nawodnieniowych.
W ramach targów wręczono 33 nagrody za najbardziej innowacyjne produkty targów w ramach konkursu Macfrut Innovation Award. Nagrody te przyznano w ośmiu sektorach.