Stowarzyszenie plantatorów truskawek Interfresa z Hiszpanii uruchomiło właśnie kampanię informacyjną, której celem jest promowanie walorów owoców truskawki pochodzących z krajów Unii Europejskiej wśród konsumentów z Hiszpanii, Francji i Niemiec.
Program został zaplanowany na lata 2015-2018. Jest finansowany w znacznej mierze ze środków własnych organizacji – 20%, funduszy unijnych – 50% oraz w 30% przez hiszpańskie Ministerstwo Rolnictwa, Żywności i Środowiska. W odpowiednim zagospodarowaniu środków pomagać będzie agencja konsultingowa Building Ideas. Program nosi nazwę „Truskawki Europy, spróbuj czerwieni” („Strawberries of Europe, Experience the Red One”) , a jej budżet to 3,6 miliona euro.
Nadrzędnym celem programu jest poinformowanie konsumentów o dobroczynnym wpływie spożywania truskawek. Akcentowane są zwłaszcza zalety owoców pochodzących z unijnego rynku. Nie bez znaczenia są także dodatkowe informacje, takie jak łatwość identyfikowania miejsca pochodzenia produktu, bezpiecznego spożycia czy kwestie związane z ochroną środowiska.
W Hiszpanii do celów promocyjnych zaangażowano dwie dobrze znane osobistości. Jedna z nich związana jest z rynkiem muzycznym, druga z kulinariami. Osoby te będą pełnić zaszczytne role ambasadorów programu promując go w telewizyjnych spotach i mediach społecznościowych. Na szczeblu krajowym pojawiać się będą ogłoszenia w czasopismach oraz w internecie. Uruchomione zostanie także stałe biuro prasowe, którego pracę nadzorować będzie agencja Roatán Comunicación posiadająca duże doświadczenie w prowadzeniu podobnych działań komunikacyjnych. Pobudzenie popytu na truskawki na rynkach Unii Europejskiej, a w szczególności na nieodległym geograficznie rynku niemieckim może przynieść pewne korzyści także polskim producentom i eksporterom.
Źródło: freshplaza.com