Żywność ekologiczna to nie tylko moda, to również element trendu polegającego na ograniczaniu negatywnych zmian środowiska, a przy okazji także coś, co może pozytywnie wpłynąć na nasze zdrowie. Poznaj kilka informacji na jej temat!
Trendy na rynku żywności ekologicznej
Jednym z najistotniejszych trendów na rynku żywności ekologicznej jest coraz większa świadomość wyborów konsumenckich. Coraz więcej osób zwraca uwagę na skład i pochodzenie kupowanego jedzenia. Co więcej, ludzie oraz częściej uwzględniają i to, w jaki sposób ich dieta może wpływać na ogólne zdrowie. Na tym jednak nie koniec – regularnie pojawiają się również informacje na temat tego, jak intensywne uprawy i hodowle wpływają na okoliczne środowisko i co to może oznaczać dla przyszłych pokoleń. Nic więc dziwnego, ze pewną wartością staje się wybór ekożywności.
Korzyści dla zdrowia wynikające z wybierania ekożywności
Jedną z głównych zasad uprawy, jeśli chodzi o ekożywność, to unikanie pestycydów, które mogłyby później oddziaływać również na zdrowie ludzi jedzących daną żywność. To już samo w sobie jest warte rozważenia. Warto jednak zwrócić uwagę i na to, że owoce i warzywa ekologiczne są dobre dla zdrowia także i poprzez bogactwo ich składników. A ponieważ często są dostarczane z mniejszych odległości i krócej trzymane w chłodniach, niejednokrotnie po prostu jest lepszej jakości.
Korzyści dla środowiska wynikające z wybierania ekożywności
Ekożywność w porównaniu z większością „standardowych” upraw i hodowli powstaje zazwyczaj w sposób wielokrotnie bardziej przyjazny środowisku. Unikanie pestycydów i części rodzajów nawozu przekłada się na mniejsze obciążanie lokalnych ekosystemów. Ekouprawy nie wyjaławiają gleby w takim stopniu, jak intensywne uprawy i hodowle, a na dodatek wiąże się również ze znacznie niższym zapotrzebowaniem na energię oraz generuje niższy ślad węglowy. Różnica w tym ostatnim pogłębia się zresztą także i wtedy, gdy dochodzi do transportu żywności z ekorolnictwa – ponieważ ta z upraw ekologicznych znacznie częściej unika długich i skomplikowanych łańcuchów logistycznych, po prostu zwykle trafiając bezpośrednio na lokalny rynek.
Materiał promocyjny Masalski.pl