Czego Jaś nie posmakuje, tego Jan nie będzie jadł. Świadomość jak wygląda produkcja warzyw i owoców jest ściśle związana ze świadomością konsumencką. Większa świadomość konsumentów przekłada się na większą skłonność do zakupu wartościowego produktu. W krótkiej perspektywie mówimy o rentowności produkcji. W nieco dłuższej, o wychowaniu kolejnego pokolenia w kulturze spożycia co najmniej 5 porcji.
Czego Jasia nauczymy, to Jan jadł będzie przez całe życie. I zapewne to przekaże swoim dzieciom. Plantatorzy borówki mają swój sposób na pokazanie się rodzicom i najmłodszym konsumentom. Obok krzewów i kwiatów pokazują nam swoje dzieci na plantacjach. Obok kompetencji produkcyjnych, szacunek dla natury i siebie jako rodziców. Z największymi wyzwaniami swojej pracy chcą zapoznać nie tylko zakupowych decydentów, ale również głównych konsumentów, czyli dzieci.
Polska Borówka razem!
– Jeżeli my produkujemy to też musimy nauczyć swoje dzieci i innych jeść ten owoc. Nie tylko go sprzedawać. Ograniczymy w ten sposób wiele ryzyk. Pokazanie naszych plantacji pokaże, że nie jest to borówka amerykańska, tylko borówka polska – wysoka – mówi Paweł Wawryszczuk, Polska Borówka. Jesteśmy związani z branżą bardzo długo. Polska Borówka wsparła kampanię „LATO z BORÓWKAMI”, chcemy w ten sposób pomóc w promocji i zachęcić naszych klientów do udziału w tej inicjatywie – dodaje.
– Stawka jest ogromna. Nawyki żywieniowe kształtują się w bardzo młodym wieku. Jako branża angażujemy się w rozwój rynku i promocję zdrowych nawyków. W czerwcu wybierać będziemy najmłodszego z plantatorów. Dokonana przez niego degustacja otworzy borówkowy sezon. Pokazujemy w ten sposób wyjątkowe walory borówki – smakowe i zdrowotne – i naszą pewność, co do najwyższej jakości tego co produkujemy. Pomysł otwarcia sezonu przez najmłodszego plantatora spodobał się dietetykom. Poczucie wspólnoty celów staje się na naszych oczach czymś realnym i integrującym. W roku 2018 głosownie przeprowadzimy na Facebooku. Jego formuła i czas trwania będzie zależała od ilość zgłoszeń. A to dopiero początek, w Fundacji opracowaliśmy scenariusze agro-warsztatów „Skąd się biorą borówki?”. Takie podejście będziemy promować, podobnie jak samą realizację warsztatów w przedszkolach. Promocję planujemy nie tylko w Polsce. To jest nasz wkład w przyszłość i jesteśmy z tego bardzo dumni – puentuje Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk, plantatorka, córka i siostra plantatorów, Przewodnicząca Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.
Pytanie, kto otworzy sezon 2018 powoli staje się jednym z ciekawszych. Więcej na fanpage’u 1 LIPCA.
Źródło: Fundacja Promocji Polskiej Borówki
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Lato z borówkami”.