Ruszają zapisy do Branding Ovation. To projekt popularyzacji brandingu, czyli budowania marek, i marketingu w branży jagodowej. Pierwsza edycja odbędzie się 9 kwietnia w Warszawie. Konkurs wyłoni „Jagodową Markę Roku 2024”. Poznamy także laureatów Grand Prix w kategoriach Producent i Dział Marketingu oraz nagrodzonych tytułami Truskawkowa, Kamczacka, Malinowa czy Borówkowa Marka Roku.
Projekt Branding Ovation powstał w ramach kampanii „Czas na polskie superowoce!”. Jest adresowany do producentów owoców jagodowych i specjalistów zajmujących się marketingiem w ogrodnictwie.
Jagodowa Marka Roku 2024
Uczestnicy zgłaszający się do Konkursu zaprezentują swojej marki w dowolnej formie, w czasie nie dłuższym niż 6 minut i 40 sekund. Samo ograniczenie czasowe odpowiada popularnej prezentacji składającej się z 20 slajdów pokazywanych po 20 sekund każdy.
Wśród konkursowych prezentacji wybiją się te, które wywołają emocje. Reakcje widowni będą ważnym miernikiem ich oceny. Przypomnijmy, że widownię Branding Ovation stworzą ludzie na co dzień zajmujący się promocją owoców i marketingiem.
Dobre marki przekonają, że powinniśmy trzymać za nie kciuki? Pokażą swoje obiektywne sukcesy i to jak przezwyciężyły kryzysy, swoje momenty zwątpienia? Pokażą partnerów, doradców, inspiracje, które zachęciły ich do działania? Najlepsze marki pokażą morał jaki płynie z ich historii. Pomogą nam zrozumieć świat, rynek, pragnienia konsumentów. Najpewniej wygra ten, kto „przyda się” słuchaczom. Kto zbuduje emocjonalną i edukacyjną narrację.
Do udziału zaproszeni są plantatorzy i przetwórcy, którzy budują marki swoich gospodarstw, plantacji, produktów, szukają know how i chcą wymieniać swoje doświadczenia. W szczególności plantatorzy i przetwórcy agrestu, aronii, borówki, derenia, jagody kamczackiej, jeżyn, malin, minikiwi, porzeczki, rokitnika, truskawki i żurawiny.
Wśród pierwszych zgłoszeń znane marki truskawkowe: oleśnickie Truskawki od Karola, lubelska Farma Mój Owoc, wielkopolskie Rajska Truskawka i Farma Ovoc, Truskawka od Rolnika z Maszkowa w Małopolsce. Są borówkowe: Borówkowe Wzgórze, Zielono Mi oraz Berry Lu. Gospodarstwo Romańscy oraz dr Agnieszka Orzeł i marka „DrBerry„. Kamczacka Winiarnia Warulik oraz Nalewkarnia Longinus.
Nagrodą w konkursie jest promocja:
- w ogólnopolskich mediach informacyjnych, m.in. na portalach Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl
- w ogólnopolskiej prasie handlowej, w formie całostronicowej reklamy laureatów
- w ramach tegorocznej edycji kampanii „Czas na polskie superowoce!”.
O deklaracjach mediów branżowych oraz innych tytułów, które zdecydują się na patronat, będziemy informowali na bieżąco.
- Zdobywcy głównych tytułów (3) zostaną zaproszeni do współtworzenia jury II edycji konkursu.
- Zwycięzcy rywalizacji w ramach gatunku (do 13) otrzymają zaproszenie do udziału w kolejnej edycji.
- Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają komplet nagrań zrealizowanych prezentacji.
Pamiątką udziału w I edycji konkursu będzie Moleskine – kultowy notes ludzi śmiałych i kreatywnych.
Wybór Działu Marketingu Roku
Równolegle do udziału w wydarzeniu i w konkursie zaproszone są „Działy Marketingu” firm, których codzienna aktywność związana jest z rozwojem branży jagodowej. W szczególności Działy Marketingu firm w domenie hodowla, szkółkarstwo, agrotechnika, przechowywanie, przetwórstwo i sprzedaż. Także wydawnictw i branżowych mediów.
W konkursowych prezentacjach należy pokazać rolę marketingu w biznesie ogrodniczym. W szczególności sposób pracy, projekty i osiągniecia Działu Marketingu związane z jagodówką. Wygra ten, kto pokaże swój wkład w sukces producentów.
Skąd pomysł na promocję promocji?
– Propagujemy konsumpcję, od 5 lat osobnym projektem wspieramy branże jagodową, chodzi oczywiście o „Czas na polskie superowoce!”. W ramach tego projektu promowaliśmy pojedyncze gatunki, potem walory całej grupy owoców. Od 3 lat promujemy również jagodowe przetwory. Z każdym rokiem producenci klarowniej definiują cele rozwoju – mniej ton i epatowania areałem, więcej marży i budowania lojalności konsumentów. Wspieranie procesów budowania marek wydaje się czymś naturalnym. Serdecznie zapraszam do udziału w tym programie – mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
– Jagodowe są na fali. Badania pokazują wzrosty ilości konsumentów każdego z gatunków, wzrost popularności przetworów i dobry wizerunek („wyłącznie pozytywne cechy w percepcji konsumentów, w sposób naturalny i spontanicznie łączone są pojęciem superowoców”). Promocja przykładów budowania marek i dobrych praktyk marketingu będzie mnożnikiem tego co branża jagodowa już osiągnęła. Podobnym projektem jest Innovation Conference, forum wymiany doświadczeń innowatorów. Branding Ovation to coś dla pasjonatów brandingu, zainteresowania konsumentem, składania i dowożenia obietnic. Propozycja dla ludzi mediów, social mediów, PR-u, reklamy i designu, po których ogrodnictwo sięga coraz śmielej – mówi Maciej Dolata, partner w agencji INSPIRE smarter branding.
Jak zgłosić chęć udziału w wydarzeniu i w konkursie?
Do udziału w Branding Ovation 2024 niezbędna jest akredytacja.
Chętnych by wziąć udział w konkursie, jako producent lub Dział Marketingu, zapraszamy do zapoznania się z regulaminem (link) i przesłania zgłoszenia na adres: bOVA@inspiresb.com
Pierwszy etap naboru kończy się 1 marca br.. Wszystkie marki i projekty zgłoszone w tym terminie mają gwarancję udziału w konkursie.
Szczegóły w Regulaminie konkursu „BRANDING OVATION” – link
Aktualne informacje zawsze pod adresem 👉 BrandingOvation.pl
Serdecznie zapraszamy do udziału uczestników jagodowego rynku, producentów, marketingowców, współpracujące agencje. Szczególnie serdecznie dziennikarzy. Redakcje chętne by relacjonować wydarzenie prosimy o krótką informację na adres: akredytacja@inspiresb.com