Konsumenci na całym świecie już niedługo będą mogli cieszyć się całorocznym dostępem do dorodnych borówek dzięki dwóm nowym partnerstwom biznesowym które niedawno zawiązały się w borówkowym sektorze. W oparciu o nowe odmiany cechujące się doskonałą genetyką zamierzają one zaopatrywać wspólnie światowe rynki w owoce w dużych ilościach.
Pierwsze porozumienie
T&G Global i organizacja naukowa Plant & Food Research ogłosiły, że zawierają nową umowę na hodowlę i komercjalizację nowych odmian borówek, które mają trafić do plantatorów na całym świecie. W ramach programu hodowlanego zostaną wyprodukowane nowe kreacje, które zapewnią lepszą wydajność i odporność na choroby, a także dostarczą konsumentom większe, smaczniejsze jagody w dłuższym okresie, dzięki rozciągnięciu okresu zbiorów. Pierwsze nowe odmiany komercyjne mogłyby zostać wprowadzone na rynek globalny w ciągu najbliższych 12 miesięcy pod marką Orchard Rd firmy T&G Global. Borówki to dla nas kluczowy element strategiczny w budowaniu naszego globalnego portfolio i cieszymy się, że możemy stworzyć kolejny globalny projekt. Liczymy na powtórzenie sukcesu naszych marek jabłek premium – mówi Gareth Edgecombe, prezes T&G Global. Nowe partnerstwo opiera się na istniejącej umowie, która zapewnia globalnemu producentowi borówek T&G Global (to także podmiot handlujący tymi owocami), dostęp do zestawu odmian borówek produkowanych przez Plant & Food, które do tej pory były licencjonowane do produkcji owoców w Australii.
Druki krok
W ramach dalszego rozwoju firma T&G Global zgodziła się na wspólne przedsięwzięcie z jednym z największych na świecie producentów borówek, CarSol Fruit Export. Współdziałanie ma na celu umożliwienie całorocznej sprzedaży wysokiej jakości borówek na lukratywnym rynku azjatyckim w przyszłości. Firma CarSol z siedzibą w Holandii, rozpoczęła działalność w Chile około 30 lat temu. W ostatnich latach rozszerzyła swoją działalność na Peru i Portugalię. Plantacje w tych krajach założono wykorzystując nowe odmiany i nowoczesne metody uprawy. Podmiot ma duże doświadczenie handlowe na rynkach europejskich i amerykańskich oraz dziesięciolecia praktyki w zakresie uprawy, zbioru, pakowania i wysyłki borówek do odbiorców na całym świecie. Widzimy to jako początek długoterminowego partnerstwa, które da nam możliwość pozyskiwania najwyższej jakości borówek. Razem możemy zdobyć Azję – mówi G. Edgecombe. T&G Global ma zatem ambitne plany i dąży do znacznego zwiększenia sprzedaży borówek na kluczowych rynkach największego kontynentu w 2020 roku pod marką Orchard Rd. Dzięki naszym połączonym atutom, wspólnym staraniom, współdziałaniu w zakresie sprzedaży i marketingu, chcemy przyspieszyć i poszerzyć współpracę z kluczowymi klientami w Azji, wznieść Orchard Rd na wyższy poziom, aby powtórzyć międzynarodowy sukces, jaki osiągnęliśmy dzięki odmianom jabłek oferowanych pod markami: JAZZ ™ i Envy ™ – mówi sternik T&G Global.
Źródło: freshplaza.com