Owoce jagodowe są jednym z najlepszych sposobów na dostarczenie organizmowi cennych witamin, składników mineralnych, błonnika i antyoksydantów. Kraje Wspólnoty Europejskiej należą do ścisłej światowej czołówki producentów truskawek, malin, borówek i czarnych porzeczek, które bogate są w te składniki i stanowią element zdrowej i zróżnicowanej diety.
Rozpowszechnianie informacji na temat powyższych owoców sezonowych oraz poprawa
świadomości w zakresie ich niezwykłych właściwości stały się celem realizowanej od 2015 roku na terenie Polski, Austrii, Szwecji, Finlandii i Czech kampanii promocyjno-informacyjnej
pn.: „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców”. Ma ona zachęcić konsumentów do spożywania owoców jagodowych pochodzących z Unii Europejskiej.
Już pierwsze miesiące kampanii „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” przyniosły znaczące pozytywne rezultaty. Wyniki badania przeprowadzonego na przełomie 2015 i 2016 roku wśród mieszkańców krajów objętych programem wskazują na 10% wzrost spożycia owoców jagodowych przez konsumentów (raport z badania ewaluacyjnego 2016. Pretendent, 2016). O ok. 3% poprawiła się także społeczna świadomość w zakresie ich właściwości prozdrowotnych. Wzrost wiedzy konsumentów na temat owoców jagodowych przekłada się bezpośrednio na korzyści dla producentów. Dobrym przykładem może być tutaj rynek borówki wysokiej. Polska jest obecnie największym w Unii Europejskiej i trzecim co do wielkości producentem tego gatunku owoców na świecie.
Na czym polega fenomen owoców jagodowych?
Europejscy konsumenci coraz częściej włączają owoce jagodowe do swojej codziennej diety ponieważ kryją one w sobie wiele cennych składników w łatwej do przyswojenia i smacznej postaci. Maliny, truskawki, borówki i czarne porzeczki są także wykorzystywane jako składniki różnego rodzaju przekąsek. Ich producenci starają się bowiem podążać za trendami obecnymi na rynku. Według badań Nielsen średnio co trzeci konsument jest skłonny zapłacić więcej za zakup produktu, którego skład został wzbogacony o warzywa lub owoce. Ze względu na swoje właściwości – smak i konsystencję – maliny, truskawki, borówki oraz porzeczki są często wybierane jako dodatki do przekąsek takich jak płatki muesli, ciastka czy jogurty. Pomimo znaczącego wzrostu zainteresowania konsumentów tymi owocami w ostatnich latach, rynek owoców jagodowych nadal posiada niewykorzystany potencjał. Dlatego właśnie inicjatorzy kampanii „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” stawiają przed sobą kolejne ambitne cele. Kampania na rzecz promocji zróżnicowanej i zbilansowanej diety. Jednym z założonych efektów działań informacyjno – promocyjnych podjętych w ramach kampanii ma być podniesienie spożycia owoców jagodowych na rynku Polski, Austrii, Szwecji, Finlandii i Czech o 8%. Rezultat ten ma postępować równolegle ze wzrostem świadomości konsumentów w zakresie właściwej, zbilansowanej i zróżnicowanej diety. Jednym ze sposobów na zainteresowanie odbiorców kampanii niezwykłymi właściwościami zwykłych owoców są różnorodne działania informacyjne, takie jak np. konferencje prasowe, kampanie reklamowe czy akcje BTL realizowane w każdym z w/w państw. Ponadto prowadzone są także działania za pośrednictwem mediów społecznościowych, w tym chociażby trwający do dnia 31 sierpnia br. konkurs na Facebook’u:
https://apps.facebook.com/powerfruits-pl/.
„Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” to kampania promocyjno-informacyjna realizowana przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej na rynkach pięciu krajów: Polski, Austrii, Szwecji, Finlandii i Czech. Produkty objęte programem to europejskie owoce jagodowe – truskawki, maliny, porzeczki i borówka. Program obejmuje szereg działań informacyjno-promocyjnych. Mają one na celu zapoznanie konsumentów z wysoką jakością, bogactwem składników mineralnych i witamin oraz niepowtarzalnym smakiem owoców jagodowych pochodzących z Unii Europejskiej.
Więcej informacji na stronie kampanii: www.power-fruits.eu
Źródło: Biuro prasowe Power Fruits