W Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej w ostatnim sezonie zanotowano dalszy wzrost produkcji owoców borówki. Są one w głównej mierze zagospodarowane przez wewnętrzny rynek i pomimo rosnącej podaży na rynku, popyt na borówki również rośnie.
Szacunki mówią o wzroście produkcji borówki w tym roku do 319 tys. ton w porównaniu z 303 tys. ton w roku minionym. Wynika to zarówno z zwiększenia powierzchni plantacja ale też ich wydajności i wprowadzenia do uprawy nowych bardziej wydajnych odmian. Najbardziej wyraźny jest wzrost produkcji borówki w Kolumbii Brytyjskiej – z 54,4 tys. ton w 2013 roku do 69 tys. ton w tym roku. Wzrosła również produkcja w stanach Waszyngton i Gorgia. Ten wzrost produkcji, podąża za rosnącymi potrzebami amerykańskiego rynku. Owoce borówki stały się już tak powszechne, że zapotrzebowanie na nie utrzymuje się przez cały roku. Nic więc dziwnego, że USA oprócz tego, że jest największym producentem borówki, to również największym ich importerem. W ostatnim roku spożycie owoców borówki w USA wynosiło 1,23 kg/osobę co oznacza znaczący wzrost w stosunku do ubiegłego roku (1,07 kg/osobę) jak również do średniej z ostatnich 5 lat (0,8 kg/osobę). Temu trendowi sprzyjają liczne kampanie promujące spożywanie owoców borówki, jako produktu o dużych właściwościach zdrowotnych i odżywczych. Działalność taką prowadzi m.in. organizacja U.S. Highbush Blueberry Council (USHBC) skupiająca nie tylko producentów borówki, ale również firmy, instytucje i jednostki naukowo-badawcze związane z produkcją i sprzedażą owoców borówki. Realizowane za pośrednictwem tej organizacji kampanie promujące spożywanie owoców borówki przynoszą dobre rezultaty, w efekcie których możliwe i uzasadnione jest dalszy wzrost produkcji owoców borówki, tak by zaspokajać rosnące zapotrzebowanie wewnętrznego rynku.