1,2 mln euro przeznaczą przedstawiciele branży z zachodu Europy na trzyletnią kampanię marketingową promującą owoce jagodowe wśród młodych dorosłych – informuje portal fruitnet.com. Spora część środków pochodzi z funduszy Unii Europejskiej.
Inicjatywę prowadzi holenderska organizacja GroentenFruit Huis. Kampania rozpocznie się w styczniu 2025 i potrwa do 2027 roku. Jej głównym celem jest podniesienie świadomości osób w wieku ok. 18-40 lat z Holandii, Belgii i Niemiec na temat owoców produkowanych w UE: borówek, truskawek, malin i jeżyn. Z badań statystycznych wynika, że ta grupa wiekowa spożywa ich mniej niż przeciętnie. Działania skupią się na promocji najlepszych cech, które charakteryzują owoce jagodowe: wartości odżywczej, świeżości i wygody spożycia. Efektem działań ma być wzrost uznania dla jagód produkowanych w UE i stymulowanie ich spożycia na rynkach docelowych.
Projekt to efekt współpracy kilku organizacji i dostawców z krajów Beneluksu, m.in: ZLTO, Glastuinbouw Nederland, NFO, Berry Briljant i Simply the Bes, abbGrowers, Berries Pride, Berry Brothers, BerryWorld, Fossa Eugenia, FruitMasters, Genson Group, Kompany, Royal Berry, The Greenery, Coöperatie Hoogstraten, Veiling Zaltbommel i Strefa.
Roczny budżet kampanii wynosi 400 tys. euro – 120 tys. przekażą przedstawiciele branży, a reszta pochodzi ze środków UE, z programu promocyjnego Komisji Europejskiej „Enjoy, it’s from Europe!”.
Na podstawie fruitnet.com