Pewnie wielu z Was często zadaje sobie to pytanie w mniej lub bardziej oczywisty sposób. Ważne jest przecież wszystko: technika i sposób uprawy, pogoda, odmiany, rynki zbytu, odbiorcy, poszczególne detale uprawowe. Lista wszystkich tych aspektów jest bardzo długa. Ale tak naprawdę w jagodowym (i każdym innym) biznesie najważniejsza jest wiedza.

Warto uczyć się od najlepszych

Kto się wybił, kto odniósł sukces? I najważniejsze – jak to zrobił? Odpowiedzi na takie pytania szukamy wśród liderów jagodowego biznesu. Odwiedzamy ich gospodarstwa, rozmawiamy i robimy zdjęcia, a wszystkie te treści przelewamy na łamy naszego czasopisma. Warto się uczyć od najlepszych, liderów jagodowego rynku. Dziś dotyczy to już nie tylko samej uprawy roślin, ale też ogólnego podejścia do prowadzenia gospodarstwa. Ważne okazują wszelkie działania, które pozwalają obniżyć koszty produkcji. Na przykład, nowatorskie rozwiązania związane z informatyzacją gospodarstw – systemy do monitorowania stanu upraw (stacje pogodowe z różnymi czujnikami) czy zarządzania pracą. To wszystko pozwala lepiej kontrolować kondycję roślin na plantacjach i zarządzać zatrudnionymi.

Sztuką jest nie popełniać błędów

Produkcja owoców jagodowych stała się zbyt kosztochłonna, aby było w niej miejsce na błędy czy złe decyzje. Jeszcze kilka lat temu, gdy na owocach jagodowych naprawdę dobrze się zarabiało, niewielkie niedopatrzenia w uprawie nie miały aż tak dużego wpływu na końcowy wynik ekonomiczny. Dziś jest jednak inaczej. Zysk z produkcji owoców, jaki zostaje dla plantatora (= dochód) jest coraz niższy. Każda tona owoców z hektara więcej lub mniej oznaczać może „być albo nie być”. Zarobię albo stracę. Ważny jest każdy detal, zatem sztuka niepopełniania błędów to przede wszystkim wiedza. A rzetelna wiedza produkcyjna to „Jagodnik”!

Współczesna produkcja owoców jagodowych wymaga rzetelnej i aktualnej wiedzy

Trendy, wzywania, co robi świat

Dzisiaj jesteśmy jednym globalnym rynkiem. Nawet to, co dzieje się w odległych regionach świata, nie pozostaje bez wpływu na naszą produkcję. Znakomitym przykładem jest borówka. W jej przypadku jeszcze kilka lat temu na późnych odmianach sprzedawanych we wrześniu i październiku można było dobrze zarobić. Obecnie, gdy na ten rynek z impetem weszło Peru, sytuacja się zmieniła. Nierzadko jest tak, że już we wrześniu europejscy handlowcy nie chcą borówek z Polski, gdyż wolą świeże, przyjeżdzające właśnie z tego południowoamerykańskiego kraju. Świat się zmienia, rynek się zmienia, zmieniają się preferencje i oczekiwania odbiorców. Trzeba podąża za tym wszystkim, by być na TOPie. Nie jest sztuką wyprodukować, sztuką jest dobrze sprzedać zebrane owoce. Jak to robić, uczymy i pokazujemy sprawdzone wzorce w „Jagodniku”!

Wiedza w zasięgu ręki

Na pewno wielu obserwujących nasz portal i śledzących nasze media społecznościowe zetknęło się z hasłem #KtoCzytaTenWie. Co czyta? Oczywiście „Jagodnik”! To najstarsze na polskim rynku wydawnictwo poświęcone owocom jagodowym – ukazuje się od 2011 roku – i jest to jedyne takie Czasopismo w Europie. Co ciekawe, również wielu zagranicznych farmerów korzysta z „Jagodnika”, gdyż czasopismo to stanowi cenne źródło informacji o współczesnych trendach w uprawie wszystkich gatunków jagodowych.

Obecnie „Jagodnik” oferuje 8 numerów w ciągu roku. W czasopiśmie poruszane są ważne tematy dotyczące nie tylko głównych gatunków jagodowych (truskawka, malina, borówka, porzeczki), ale też tych niszowych (jeżyna, jagoda kamczacka, agrest, mini kiwi). „Jagodnik” oparty jest na fachowej wiedzy prezentowanej przez najlepszych naukowców i praktyków. Zachęcamy do korzystania z prenumeraty i zrobienia jej jeszcze w tym roku. Otrzymacie nie tylko 8 numerów w najniższej cenie, ale też dodatkowe profity:

  • Poradnik Ochrony Roślin Jagodowych – gratis, wraz z pierwszym numerem
  • Dostęp do najnowszej wiedzy o uprawie roślin jagodowych
  • Dodatkowe zniżki na bilety związane z wydarzeniami organizowanymi lub współorganizowanymi przez „Jagodnik” (obecnie, na przykład, darmowy bilet wstępu na dwudniowe Targi TSW 2024 – link)
  • Praktyczne informacje i inspiracje do rozwoju gospodarstw jagodowych

Wszystko w Waszych rękach i pamiętajcie RAZEM TWORZYMY JAGODOWĄ PRZYSZŁOŚĆ, a lektura „Jagodnika” pozwoli Wam kreować tę przyszłość we właściwą stronę!

Zachęcamy do prenumeraty tradycyjnej JAGODNIKa lub -e-prenumeraty, w której kolejne numery przesyłane są w postaci plików pdf.

Najważniejsze w jagodowym biznesie









Poprzedni artykułMamy nowego Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Czy jest zaskoczenie?
Następny artykułOpakowania biodegradowalne. A może jadalne?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj