China Fruit Logistica odbędzie się w dniach 14-16 maja w Szanghaju. Miejscem wydarzenia jest Shanghai Convention & Exhibition Center of International Sourcing, a rejestracja uczestnictwa właśnie się rozpoczęła.
China Fruit Logistica – nowe targi uznanej marki
China Fruit Logistica ma potencjał stać się wiodącą platformą w skali krajowej dla chińskiego sektora świeżych owoców i warzyw. Wydarzenie skupia producentów, handlowców, sprzedawców detalicznych i dostawców usług z całego kraju. Targi zapewniającą efektywne międzynarodowe połączenia z szerokim światem świeżych produktów. Firmy z całego świata i ze wszystkich ogniw łańcucha dostaw będą uczestniczyć w inauguracyjnej edycji China Fruit Logistica. W tym gronie są wystawcy z Australii, Chin, Kanady, Ekwadoru, Egiptu, Finlandii, Francji, Izraela, Włoch, Japonii, Malezji, Holandii, Nowej Zelandii, Turcji, Tajlandii, Urugwaju i USA. Wszyscy oni zaprezentują swoje produkty i usługi na chińskich targach.
Zróżnicowane grono wystawców
Wystawcami są zarówno uczestnicy znani z rodziny imprez Fruit Logistica, tacy jak na przykład duża chińska firma handlowa Goodfarmer, ale także debiutujący wystawcy, na przykład czołowy e-tailer z branży spożywczej Yiguo. Wspierany przez serwis Alibaba podmiot zaprezentuje swoją nową platformę handlową- Win-Chain. Dzięki Grupie Yiguo liczne grono partnerów handlujących owocami nawiązało kontakty na przestrzeni lat. To pozwoliło im zaopatrzyć w ich produkty dziesiątki milionów konsumentów za pośrednictwem Tmall Fresh, Suning Fresh i nowych kanałów sprzedaży detalicznej – informuje Andy Zhang, wiceprezes Yiguo Group.
Konferencja na targach
China Fruit Logistica to nie tylko targi gdzie uczestnicy mogą nawiązać nowe kontakty. To także dobre miejsce do pozyskania profesjonalnej wiedzy o funkcjonowaniu rynku świeżych owoców i warzyw. Goście targów mogą wziąć udział w głównej konferencji, w programie której ujęte zostały najważniejsze zagadnienia takie jak strategiczne spostrzeżenia i panele dyskusyjne poświęcone najgorętszym tematom w chińskiej branży świeżych produktów. Prelegentami będą m.in. prezydent Haisheng, Gao Liang, Joanna Zheng, dyrektor ds. Planowania kategorii dla TMall Fresh; Cha Nan, starszy analityk z 36Kr Research Institute oraz globalny dyrektor marketingu Zespri, Ng Kok Hwee. Jednocześnie wydzielona będzie przestrzeń do odbywania spotkań indywidualnych ze specjalistami z branży. Odbywać będzie się także seria dynamicznych wywiadów z czołowymi specjalistami. Dotyczyć będą trendów i innowacji w sektorze świeżych owoców i warzyw.
Dlaczego warto zwrócić uwagę na Chiny?
Wiele osób podkreśla, że Chiny już są ważnym importerem żywności, a zapewne znaczenie tego kraju będzie silnie wzrastać w kolejnych latach. Według danych Chińskiej Organizacji Celnej import świeżych owoców do Chin wzrósł o 11 procent w 2017 r. Wyniósł on w zeszłym roku 3,8 mln ton. Wzrost był napędzany przez banany (+17% rok do roku), longan zwany też smoczym okiem (+48%) i pomarańcze (+61%). Nie ulega jednak wątpliwości, że rynek ten oferuje także atrakcyjne możliwości zbytu owoców i warzyw produkowanych w Polsce.